Živijo, mi gremo čez 2. tedna v šolo v naravi, ampak imam velik domotožje.
Ne vem s čem se naj zamotim.
Ali mi lahko vi kaj predlagate???
lp M
• Ch
Charlotte
Hojli!
Vzemi s sabo veliko sliko svoje družine, ali pa predmete, ki te spominjajo na dom...
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen, M!
Praviš, da greste kmalu v šolo v naravi. Skrbi te, da boš imel domotožje.
Prepričana sem, da se bo v šoli v naravi veliko dogajalo, tako da verjetno domotožje ne bo tako izrazito, kot si predstavljaš sedaj. Vsekakor pa se marsikomu zgodi, da pogreša dom in svojo družino, s čimer seveda ni nič narobe. Sabo lahko vzameš kakšno igračo, ki te pomiri, ali pa kakšen drug predmet, ob katerem se lepo počutiš. Ta predmet imaš lahko blizu sebe (npr. med spanjem), da te pomiri in spomni na to, da bo vse v redu.
Zamotiš se lahko tudi tako, da si npr. predstavljaš, da si na svojem najljubšem kraju. Predstavljaš si lahko, da počneš nekaj, kar rad počneš ali da je ob tebi nekdo, ob katerem se počutiš varno. Če se boš potrudil in si situacijo zares dobro predstavljal, te bo to lahko lepo pomirilo.
Upam, da so ob tebi tudi kakšni dobri prijatelji ali prijateljice, ki jim lahko zaupaš svojo stisko ali pa se z njimi zgolj pogovoriš. Ne boj se obrniti tudi na učiteljice, če jih boš potreboval.
Držim pesti zate!
Lea Prinčič, mag. psihologije
• V
V
Zivjo
Sem V... in imam problem,ko sem bila majhna sem samo čakala kdaj bo spet prišel kakšen tabor a od takrat se je veliko spremenilo sedaj imam tako grozno domotožje že 3  mes.pred taborom jokam ter imam grozen občutek. Močno pa jokam in se slabo počutim predvsem na  taboru prejšnje leto sem v 3 dneh ko so me starši po 3 dneh prišli iskat zaradi takoo hude tesnobe porabila 12 zavojckov robčkov jokala sem se na poti za domov ko sem staršem razlagala kako je bilo .moja mami je klinična psihologija in sem ji rekela da imam na taboru hudo domotožje in se slabo počutim rekla je(saj sem ga imela tudi jaz ) a to ni dovolj za klinično psihologinjo.
Nujno rabim pomoč prosim .Kaj naj naredim?????????
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
če te prav razumem si nekaj let nazaj zelo rada obiskovala tabore in si na njih uživala, vendar si se lani na taboru znašla v hudi stiski zaradi močnega domotožja. Predpostavljam, da tudi letos nameravaš iti na tabor, saj si napisala, da že mesece prej čutiš nelagodje in hudo domotožje. Iz tvojega zapisa lahko razberem, da doživljaš veliko stisko, saj se počutiš tesnobno in žalostno ter že zdaj pogrešaš svojo družino in dom. Napisala si tudi, da meniš, da ne dobiš dovolj razumevanja in pomoči od svoje mami, za katero meniš, da bi ti morala znati pomagati.
Najprej bi te želela povabiti, da mi poveš več o tvoji stiski. Poskušaj razmisliti, kako se počutiš na taboru? Kakšne skrbi ti pridejo na misel, ko razmišljaš o odhodu na tabor? Kaj je bilo drugače na taborih, ko si bila mlajša, v primerjavi z zdaj? Ali se ti je kdaj na taboru zgodila kakšna posebna situacija zaradi katere si začela čutiti domotožje? Ali imaš na taboru prijatelje, s katerimi rada preživljaš čas? Ali čutiš domotožje samo ob odhodu na tabor, ali tudi v drugih situacijah, kjer greš od doma? Super bi bilo, če bi o tem lahko zapisala kaj več, saj bi ti na ta način lahko bolje pomagala.
Trenutno ti lahko svetujem, da poskušaš na tabor vzeti stvari, ki ti prinašajo udobje in te pomirjajo, na primer tvoja najljubša odeja, knjiga in podobno. Ko se boš počutila tesnobno, boš lahko uporabila te stvari in te bodo malenkost pomirile. Če meniš, da ti bo pogovor s starši koristil in se boš počutila bolje, lahko na taboru prav tako prosiš, če lahko v trenutkih hudega domotožja pokličeš domov in govoriš s svojimi starši. O svoji občutkih in skrbeh lahko govoriš s svojimi prijatelji na taboru, saj tudi oni mogoče čutijo domotožje in si lahko tako med sabo pomagate. Zaupaš se lahko tudi starejšim osebam (vodnikom, učiteljem), ki ti bodo zagotovo znali pomagati in te potolažiti.
Omenjala si tudi, da imaš občutek, da tvoja mami ne razume, kako močno domotožje čutiš in v kakšni stiski si zaradi tega. Predlagam, da za pogovor najdeš čas, ko tvoja mami ne bo v naglici, saj ti bo tako lahko bolje prisluhnila in se poglobila v pogovor. Pojasni ji, kaj ti povzroča občutja domotožja, kako se sploh počutiš na taboru, kaj ti morda ni všeč. Prav tako ji povej, kako bi ti ona lahko pomagala glede tega kaj potrebuješ, na primer da si želiš, da te posluša in ti pomaga najti način, da ne boš čutila toliko domotožja, ji to tudi povej, saj bo mami tako točno vedela, kaj potrebuješ od nje. Na ta način bo bolje razumela tvoja čustva in ti bo na podlagi tega lahko nudila več opore in ti poskusila pomagati.
Držim pesti, da se boš lahko uspešno pogovorila z mami, hkrati pa upam, da ti je moj odgovor bil v pomoč.
Lepo bodi,
Maša Mesiček, dipl. psihologinja (un)