Pozdravljeni
Sem dijak 1.letnika in sem v dijaškem domu.Do zdaj nisem imel problema sem normalno delal in nisem čutil nekega domotožja. Zdaj po počitnicah ko sem se vrnil v dom pa se mi začelo dogajat.Popoldan me začne boleti glava in mi kar tečejo solze, postane mi zelo vroče in postanem ful paničen .Proti večeru se vse še bolj stopnjuje.In to vsak večer.Strah me postane glede ocen in če bom dobil slabo oceno. Do zdaj slabih ocen nisem poznal v osnovni šoli sem bil odličnjak, vsi so me poznali kot vzornega prijaznega in veselega učenca ki rad vsem pomaga (učitelji in sosošolci) .Zdaj sem šel daleč od doma v srednjo šolo za katero sem se zelo trudil da bi bil sprejet ker so bili zelo visoki kriteriji, iz preprostega kmečkega okolja ampak sem začel zelo slabo. Moja prve ocene so zelo slabe kljub temu da se zelo veliko učim.Ne vem kaj je z mano. Ali je to domotožje in kako si pomagat ne vem.Me bo minila ta panika in tesnoba ki jo čutim ali bo vse še slabše. Zelo me je strah da se mi bo to dogajalo vsak večer.Mi lahko svetujete kaj naj naredim ker se ne bi rad prepisal.
Lp
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen, dijak,
Pišeš, da si se počutil v redu, ko si vstopil v novo šolsko okolje in dijaški dom, sedaj po jesenskih počitnicah pa se več ne počutiš dobro; domnevaš, da te muči domotožje. Jesenske počitnice so najbrž bile tvoja prva daljša vrnitev domov in popolnoma normalno je, da se potem nekaj dni počutiš nekoliko nostalgično in pogrešaš dom. Začetni entuziazem ob prihodu v novo okolje, kamor si si tudi sam zelo želel, se je polegel, in sedaj se v misli vsiljujejo nekateri dvomi in občutki osamljenosti. Predlagam ti, da še malo počakaš in dobro opazuješ svoje počutje. Ko te preplavijo občutki žalosti, si poišči mirem kotiček in jim pusti nekaj minut, da se izživijo, nato pa nekajkrat globoko zadihaj, si povej, da si dovoliš biti žalosten, ampak si sedaj OK, in nadaljuj s svojim dnevom. Verjamem, da bo čez nekaj dni gotovo vse skupaj lažje. Če imaš v šoli ali v dijaškem domu prijatelje, se podruži tudi z njimi. Zvečer za pomiritev tesnobe lahko poslušaš na slušalke kakšno sproščujočo glasbo.
Na povezavi se nahaja naš priročnik z veliko preizkušenimi nasveti, kako postopati ob občutkih tesnobe. Preveri, morda bo kakšen nasvet iz brošure primeren tudi zate.
Praviš, da so se tvoje ocene poslabšale, odkar si v srednji šoli. Padec ocen v začetku šolskega leta v prvem letniku je pri večini pričakovan, saj se morate dijaki navaditi na nov sistem učenja, ocenjevanja, nove profesorje,... Pri tistih, ki ste se hkrati še odselili od doma, pa je to še toliko bolj verjetno, saj so spremembe za vas še večje. Praviš, da se veliko učiš - si morda poiskal pomoč pri učenju v samem dijaškem domu? Najbrž imate v domu tutorje, ki bi ti lahko pomagali pri učenju, prav tako pa za pomoč lahko povprašaš tudi v šoli, ki jo obiskuješ. Sam si morda lahko poskušaš pomagati tudi s tem, da si narediš popoldanski urnik, kamor umestiš učenje za posamezne predmete ter poskrbiš tudi za vmesne odmore - na 40 minut učenja si privošči vsaj 5 minutni (najboljše da gibalni) odmor.
Kar pogumno stopaj naprej po svoji poti, za katero si se več let trudil in pelje k uresničitvi tvojih sanj. Upam, da se nam še kaj oglasiš.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja