Cena dijaškega doma skupaj s prehrano je 220€ mesec. lahko imaš državno štipendijo. Zanima me ali lahko daš subvencijo na dijaški dom glede na dohodek družine ali ne? Je v kakem primeru dom brezplačen? Če sta slučajno dva otroka v dijaškem domu ali ni tako, da za drugega otroka je dom brezplačen? Ali vsaj cena na pol nekaj takega.
Uredništvo
Tadej Jezernik

Odgovor svetovalca:
Zuzu pozdravljena,
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje (v nadaljevanju ministrstvo) vsako leto pripravi in izvede razpis za vpis v dijaške domove. Izhodiščna cena oskrbnine za dijake v šolskem letu 2022/2023 znaša 239,80€ na mesec, kar je enako ceni, ki je veljala tudi od 1.1.2022 do 31.8.2022. Omenjena cena je izjemoma enaka lanski in velja zaradi sprejetja Zakona o interventnih ukrepih v vzgoji in izobraževanju za šolsko leto 2022/2023 (Uradni list RS, št. 133/22) in velja do konca šolskega leta 2022/2023.
Cena oskrbnine za šolsko leto 2023/2024 še ni znana. Ti pa svetujem, da se ob začetku šolskega leta 2023/2024 o končni ceni še pozanimaš pri dotičnem dijaškem domu, saj se lahko končna cena, od doma do doma, razlikuje.
Nadalje pojasnjujem, da je skladno s Pravilnikom o bivanju v dijaških domovih do subvencije (Uradni list RS, št. 30/18, 70/19, 92/22 in 114/22 – popr., v nadaljevanju: pravilnik) do oskrbnine upravičen tisti starš, oziroma zakoniti zastopnik, ki je kot podpisnik nastanitvene pogodbe zavezan plačevati oskrbnino za dva ali več otrok. Omenjena pravica velja za drugega in naslednje otroke, ki sočasno bivajo v dijaškem domu.
Za sofinanciranje oskrbnine je potrebno dodatno izpolnjevati še dodatne pogoje, ki so navedeni v 13. členu pravilnika, v mislih pa imam določila, ki zahtevajo ustrezen status posameznika.
Vlogo za subvencionirano bivanje v dijaškem domu je sicer potrebno oddati v vseh dijaških domovih, v katerih bivajo otroci, odločbo pa izda tisti dijaški dom v katerem biva otrok, ki je upravičen do subvencije.
Skladno s sklepom ministra pristojnega za izobraževanje, je bila za šolsko leto 2022/2023 določena višina subvencije v višini 232,81€ mesečno. Gre pa poudariti, da vsakokratno višino subvencije določi minister pristojen za izobraževanje. Višina subvencije za šolsko leto 2023/2024 tako še ni znana.
Na koncu naj še dodam, da je možno zaprositi tudi za državno štipendijo in jo pridobiti v skladu z veljavnimi določili, ki urejajo podelitev pravice do prejemanja državne štipendije. Pri tem pa poudarjam, da je omenjena pravica vezana na dohodek v družini. Izpostavljam še, da ni mogoče uveljavljati dodatka za bivanje k državni štipendiji, če ima štipendist sklenjeno pogodbo za bivanje v dijaškem domu - skladno s predpisi, ki urejajo subvencioniranje bivanja študentov in dijakov.
Želim ti vse dobro.
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved
Zu
Zuzu
Kakšni so pogoji za to 232,81€ subvencijo? Podobni kot za državno štipendijo?
Uredništvo
Tadej Jezernik
Odgovor svetovalca:
Zuzu pozdravljena,
pojasnjujem, da pogoji niso isti in niso vezani na dohodek v družini.
Pravilnik o bivanju v dijaških domovih (Uradni list RS, št.30/18, 70/19, 92/22 in 114/22 – popr., v nadaljevanju: pravilnik) določa pogoje za pridobitev subvencije in sicer: da je do subvencije upravičen tisti starš, oziroma zakoniti zastopnik, ki je kot podpisnik nastanitvene pogodbe zavezan plačevati oskrbnino za dva ali več otrok. Omenjena pravica velja za drugega in naslednje otroke, ki sočasno bivajo v dijaškem domu.
Dodatno je potrebno izpolnjevati še pogoje, ki so navedeni v13. členu pravilnika. Omenjeni pogoji določajo, da mora mladostnik, ki bo bival v dijaškem domu imeti status izrednega/rednega dijaka.
Lepo te pozdravljam.
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved