Hej!
Jaz živim skupaj z mami v hiši. Brat zdaj živi v Ljubljani in ga vidim na tri mesece. Očeta pa ni, ker sta že davno ločena. Torej v hiši živim samo z mamo in psom:)
Mislim pa, da v naši hiši ni 'življenja'. Moji dnevi so isti (razen ko imam treninge). Ko pridem iz šole grem gledat TV, potem o se do večera učit. Zvečer z mami gledava serije, potem pa spat. Še posebej zdaj, ko so krajši dnevi, se občuti to 'praznino'. Zelo zelo rada hodim k moji babici in stricu (živita skupaj), ker je tak vedno zabavno. Peljemo pse na sprehod, vedno imamo zanimive teme za pogovor...
Doma se mi zdi, da je res vse tako brezveze... To pa vpliva tudi na moje počutje, saj sem žalostna pa ne vem zakaj. Možno, da je to razlog.
Hvala -
Uredništvo
Lara Bukovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Me veseli da si se nam oglasila. Verjamem, da je težko zdržati z vsemi temi občutki osamljenosti in odtujenosti v lastnem domu, še posebej sedaj, ko je zaradi krajših dni še toliko težje dneve preživljati zunaj, v dnevni svetlobi. Poglejva, ali lahko skupaj poiščeva kakšno rešitev, ki bi ti pomagala izboljšati situacijo in tvoje počutje.
Si morda s svojo mamo o vseh teh občutjih, ki jih doživljaš doma že govorila? Če nisi, misliš, da bi ji lahko zaupala? Morda ti bo lažje, če bo za tvojo stisko vedela tudi ona in morda skupaj poiščeta kakšno rešitev. Sta imeli z mamo vedno takšen odnos ali se spomniš, da sta tudi vidve kdaj počeli kaj zabavnega skupaj? Bi morda lahko katero od teh preteklih skupnih aktivnosti poskušali skupaj obuditi? Če se ne moreš domisliti nobenih aktivnosti, ti tukaj predlagam nekaj zabavnih aktivnosti, ampak seveda še sama presodi o njihovi primernosti za vaju, ker bolje poznaš kaj bi vama bolj ustrezalo. Morda skupaj poskusita pripraviti kakšen nov recept, ali pa se igrati kakšne družabne igre. Sedaj ko se počasi bliža praznični čas, bosta morda našli še kakšno zabavno aktivnost izven hiše, kot je na primer drsanje, sankanje ali pa sprehod po okrašenem mestu. Lahko tudi skupaj okrasita svojo hišo z božičnimi okraski. Praviš tudi, da skupaj veliko gledata serije, morda lahko v njih najdeta skupno točko za pogovor in s tem nekoliko obudita vajin odnos. Morda te kakšna tematika znotraj serije tudi nagovori, da jo navežeš na svoje življenje in se lahko svoji mami še bolj zaupaš.
Razumem pa tudi, če več skupne aktivnosti z mamo ni nekaj, kar bi si dejansko želela. Morda skupaj razmisliva o kakšnih alternativah. Omenjaš, da zelo uživaš, ko si pri svoji babici in stricu, ker se veliko pogovarjate in hodite na sprehode s psmi. Počnete še kaj, kar te posebej razveseli? Misliš da bi lahko katere od teh aktivnosti vpeljala tudi v svoj vsakdan? Ali pa sorodnike povabiš k vama domov na obisk, da se to veselje, ki ga doživljaš z njima, postopoma naseli tudi v vajino hišo? Omenjaš tudi brata, ki se je preselil v Ljubljano, kakšen odnos pa imata vidva? Je bilo v hiši, preden je odšel, bolj živahno? Če sta bila pred njegovim odhodom v tesnih odnosih, misliš da bi se lahko zaupala tudi njemu, kako se počutiš? Morda skupaj najdeta način, kako ostati bolj v stikih ali pa vaju z mamo obišče bolj pogosto.
Praviš pa tudi, da pogosto gledaš televizijo, kar pa lahko še doprinese k občutkom žalosti in osamljenosti. Morda poskusiš vsaj nekajkrat v tednu gledanje televizije zamenjati za kakšno bolj aktivno prostočasno dejavnost. Razmisli s čim se rada ukvarjaš, kaj so tvoji hobiji ali pa v čem bi se še rada preizkusila in poskusi te stvari vpeljati v svoj vsakdan. Lahko poskusiš s kakšnim plesom, risanjem, ustvarjanjem, petjem ali pa svojega psička naučiš kakšnega novega trika. Ko delamo stvari, ki so nam zanimive, se navadno tudi počutimo bolje. Morda ti tudi to pomaga pri boljšemu počutju doma. Ali pa če imaš v bližini doma kakšne prijatelje, jih lahko morda povabiš na kakšno druženje.
Če vidiš, da se kljub tvojemu trudu tvoji občutki in situacija doma ne spremenita, se lahko poskusiš zaupati tudi tvojemu stricu in babici ali pa svetovalni delavki na šoli, da se skupaj lažje pogovorite o situaciji doma in poiščete rešitve, ki bodo ustrezale obema – tako tvoji mami in tebi.
Želim ti, da bi v svojem domu kmalu lahko začutila veselje.
Srečno in pogumno naprej,
Lara Bukovec, dipl. psihologinja (UN)