Pozdravljeni. Imam eno težavo. Že nekaj časa (z nekaj časa mislim prb. 1-2 mesca) se mi dogaja, da sem zelo zmedena. Ne znam opisati občutkov primer učiteljica mi pove, da naj iz omare vzamem merilni valj in približno vem kje je ampak sem čisto zmedena in iščem kot zmešana čeprav je pred mano. Danes zjutraj se je zgodilo isto mislila sem, da sem izgubila ključe od stanovanja pa sem jih kot zmešana iskala po torbi in ko sem prišla v šolo sem jih našla v torbi. Res ne vem kaj je z mano. Mogoče to ne deluje kot zmedenost ampak učitelji v šoli mi govorijo, da sem zelo zmedena zadnje čase (danes sem bila vprašana matematiko in sem morala nekaj izračunati in vedela sem, da bi nekaj popravila pa nisem vedela kako ne znam drugače opisati) občutkov res ne znam opisati, tudi starši mi govorijo zakaj sem tako zmedena tudi sosedje, da hodim po svetu kot, da bi prišla na novo v to vas in ne bi vedela kje je kaj.
Zelo me skrbi, ker mi je neprijetno, da me to vsi sprašujejo in opažajo, da je nekaj narobe z mano.
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vidim da te skrbi za svoje zdravje, saj dobivaš iz okolice sporočila da se vedeš drugače kot ponavadi, bolj zmedeno. Iz opisa opažam da tudi sama zaznavaš omenjeno stanje zmedenosti pri sebi.
V času najstništva se v tebi dogaja milijon stvari. Lahko imaš nešteto različnih misli, razpoloženj in čustev v zelo kratkem času. Med ta stanja spada tudi zmedenost. To je normalno. Verjetno je občutek takšen kot da si 'odklopljena'. Včasih ta občutek traja kakšen dan, drugič nekaj dni ali pa kar celo obdobje. Ampak mine. Morda si tudi sama v tem obdobju na splošno manj pozorna na stvari okrog sebe, stvari se kar dogajajo. V tem primeru je dobro da poskušaš zavestno delati stvari - usmeriti svojo pozornost na dejavnost. To je predvsem pomembno za manj rutinske aktivnosti. Bolj kot boš pozorno nekaj naredila bolje si boš to zapomnila. Lahko si pomagaš tudi tako da se poskušaš v situaciji malo ustaviti, narediš globok vdih, se spomniš kaj pravzaprav želiš narediti in to storiš. Poskusi biti v trenutku, tako z mislimi kot telesom.
Sporoči kako ti gre ;)
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije