Pozdrav!
pri psihologiji smo se ucili da je pinavadi močna žalost kratkotrajna a se mi zdi da se ze malo vlece. Da zacnem od zacetka: 5 dni nazaj sem ugotovil za osebo Terry Davis, obozeval sem ga in ugotovil da je umrl. Ker sm ga obozeval sploh zaradi humorja ali pa nasplosno nevem zakaj mi je vsez sm biu kr zalosten pa mi je pritekla kaksna solza.
Po tistem sem ga zavel gledati vec in preprosto nisem mogel ker mi je zelo zanimiv. Bato pa se je zacelo pojavljati 5dni nazaj da sem bolj resen postau in sam se slabo pucutil mislil sem da bo kratkotrajno, a ne zadnja dva dni se pocutim se slabse in od danes sem izgubil stil z realnostjo ne razumem vec zakaj sem sploh tu. To se mi zdi problem ker si ne zaupam in preprosto se nemoram narediti da bi se nasmejal. Nerazumem vec sploh ka delam v zivljenju a lahko kdo pomaga da te mislim izgubim saj jimam dobrega obcutka glede tega.
hvala!
• Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
Res je, močna žalost (verjetno ste govorili o afektu žalosti) je kratkotrajna. Afekt žalosti ali pa afekt jeze (bes) traja kratek čas in sem prepričan, da pri tebi ne gre za to :).
Kar občutiš, je morda res žalost, ki gotovo ni šibka, ampak je verjetno vseeno takšna, da je bolj podobna razpoloženju, kot pa afektu - razpoloženje pa lahko traja več ur ali pa tudi več dni.
Če občutja žalosti ne popustijo in jih spremljajo še drugi znaki, ki jih omenjaš tudi ti, lahko nakazuje na kaj drugega, ampak tudi to bi moralo trajati dalj časa kot le 2 dni. Npr. pri depresiji občutja žalosti, otožnost, jezikavost in izguba motivacije itd. vztrajajo po nekjaj tednov (za diagnozo morajo trajati skoraj vsak dan, po skoraj cel dan vsaj 2 tedna).
Če boš opazil, da občutja ne popustijo in ti bo tako hudo, da te bo začelo ovirati v vsakdanjem življenju, si poišči pomoč: na voljo so ti osebni zdravnik, Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov (CDZOM). V stiski obstaja npr. tudi linija za pomoč TOM telefon (116 111).
Vse dobro ti želim!
Patrik Senica, mag. psihologije