Hojla.
Mene pa zanima, kako poteka pridobitev doktorata?
Vem da je treba najprej imeti magistrski študij... ampak, mene pa zanima kako si izbereš temo? Ali so to določene teme? Ali si lahko izbereš karkoli?
Malo sem brslkala po spletu, a sama nisem uspela priti do odgovora, zato pišem sem :)
Sicer je pred mano še nekaj izobraževalne poti do tja, saj sem trenutno še na gimnaziji a sprašujem čisto tako informativno... zanimata me biologija in filozofija, potem bi se usmerila v ekologijo (magistrski studij) in bi rada delala doktorat iz teme, ki bi nekako povezovala vse troje npr. Ekosistem ... torej me zanima tudi kako se da kombinirati področja (biologija in filozofija).
Lep pozdrav,
Ani
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Ani, pozdravljena,
časa do doktorskega študija je še res precej, vendar se mi zdi dobro, da že zdaj zbiraš informacije.
Poti na doktorski študij je več. Ta je sicer plačljiv, kar pomeni, da se lahko po študiju zaposliš na fakulteti kot mlad raziskovalec ali pa se zaposliš nekje drugje in se vpišeš na doktorski študij ter si ga sam financiraš ali pa ti ga pomaga sofinancirati ustanova v kateri si zaposlen, kar pa seveda najverjetneje pomeni, da moraš z njimi skleniti nek dogovor (npr. velikokrat delodajalci pričakujejo, da boš, v zameno za pomoč pri sofinanciranju, pri njih zaposlen določeno časovno obdobje - vse podrobnosti se sklenejo v obliki pogodbe).
Temo si ponavadi izbereš na podlagi svojega zanimanja in strokovnega področja svojega mentorja. Svojo temo moraš prijaviti kar ob vpisu na doktorski študij, zaradi česar je dobro premisliti s katerim problemom se boš nadaljnja 4 leta strokovno ukvarjal. V tem obdobju imaš prav tako predmete in obveznosti, ki jih je potrebno narediti, sočasno pa se raziskovalno ukvarjaš s področjem, ki si si ga izbral.
Kar se tiče izbire teme se mi zdijo področja, ki jih omenjaš zanimiva, vendar z njimi nisem tako dobro seznanjena. Predstavljam si, da zagotovo obstajajo kakšni problemi, ki povezujejo področja, ki jim omenjaš in bi jih bilo vredno raziskati. Morda boš že med študijem naletela na kakšno področje, ki te bo še posebno pritegnilo oz. nagovorilo; prav tako boš spoznala različne profesorje in še pomembneje, področja in probleme s katerimi se ukvarjajo. Velikokrat lažje prepoznamo svoja raziskovalna zanimanja, ko smo v stiku z določenimi problemu tudi »v praksi«. Vsekakor se mi zdi, da je dobro pri sebi raziskati od kod izhaja naša motivacija za doktorski študij, saj bomo tako lažje imeli cilj in fokus skozi 4 leta trdega dela in pa tudi kakšnega odrekanja. No, ampak to bi bilo dobro pri sebi raziskati skoraj povsod :)
Upam, da sem ti uspela odgovoriti na tvoje vprašanje. Še naprej ti želim veliko radovednosti in zanimanja za raziskovanje!
Lepo bodi!
Anja Mikl, mag. psihologije
• an
ani
Najlepša hvala za zelo izčrpen odgovor.
Lep pozdrav