Zdravo,
v šoli se zadnje čase ogromno soočam z medvrstniškim nasiljem. V nedeljo zvečer sem enemu od sošolcev prek Snapchata po nesreči poslal selfie na katerem se vidi, da sem brez majice. Ko je to sliko odprl jo je screenshotal in poslal skoraj vsem sošolcem. Sedaj imajo to sliko že skoraj vsi v razredu. Eden od sošolcev je to sliko začel dajati na profilno sliko. Zadnje čase sem zelo utrujen zaradi njih, ker so zelo nesramni in nasilni. Nevem na koga se sploh še lahko obrnem. Vsakič ko gredo mimo mene me udarijo. To je neznosno! Dovolj jih imam, ampak mi noben ne more oz. noče pomagati, sicer pa tudi nobenemu ne upam povedati in sploh ne vem kaj naj rečem.
lp
...
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
vesela sem da si zbral pogum in se obrnil na nas. Medvrstniško nasilje ni redkost. Čeprav morda na vzven ni toliko vidno, se velikokrat dogaja prav na spletu in pušča posledice na žrtvi.
Pri zadevi ki jo omenjaš glede fotografije gre za uporabo in širjenje fotografije brez dovoljenja ter ustvarjanje lažnih profilov. To je spletno nasilje. Omenjaš tudi fizično nasilje, ki se pojavlja na hodnikih. Ne vem koliko si sam že poskušal rešiti zadeve. Prvi korak je  da sam jasno izraziš da se ob njihovem vedenju ne počutiš v redu in želiš da se to neha. Če se ne neha, je potrebno stopiti do odrasle osebe. V tem primeru je prvi razrednik. Povej kaj se dogaja in kako se ob tem počutiš. Razrednik bo in mora ukrepati. Lahko se zaupaš tudi svetovalni delavki na vaši šoli in seveda staršem. Ponavadi sledijo pogovori, tudi s starši pri katerih so storilci seznanjeni s posledicami svojega vedenja. Vsaka šola ima ničelno toleranco do nasilja. Če bi se nasilje še vedno dogajalo je vedno možna prijava na policiji.
Praviš da si ne upaš nikomur povedati in da ne veš kaj sploh reči. Upaj si, nisi sam v tej situaciji, poišči pomoč. Dokler boš imel občutek da nimaš moči, verjetno ne boš ukrepal. Zavedaj se, da nisi edini ki se mu to dogaja. Ampak dokler ne spregovoriš se stvari zelo verjetno ne bodo spremenile, vsaj same od sebe ne. Ko boš komu povedal za situacijo v kateri si, povej kaj se ti dogaja. Ne potrebuješ posebnih besed ali posebnega uvoda. Povej da se nad tabo izvaja nasilje, tako na spletu kot na hodniku in bi rad poiskal pomoč ker sam tega ne znaš ustaviti. Potem bodo stavri stekle same od sebe.
Zberi pogum in ustavi nasilje!
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije