Pozdravljeni,
ko sem bila stara 3 leta mi je umrl oče zaradi alkoholizma in raka na grlu. Mami je kmalu po tem začela z alkoholom. Na hitro, odraščala sem v precej nestabilnem okolju, konstantne nočne more, jok. Pri 17 letih sem hudo zbolela za akutno psihozo od takrat dalje sem bila 5 krat hospitalizirana, moji zadnji dve diagnozi sta kompleksna postravmatska stresna motnja in mejna osebnostna motnja. Redno sem vodena pri psihiatrinji in psihologinji ter imam redno terapijo. Že od kar pomnim imava z mamo zelo slab odnos ki se samo poslabšuje. Pri svojih skoraj 21tih letih me mami še vedno želi nazdorovati in me verjetno nezavedno tretira kot otroka. Pišem ker vedno bolj razmišljam da bi šla za čas mojega šolanja živeti v mladinski dom (zaradi bolezni sem se prepisala in sem trenutno zadnji letnik srednje šole) ali nekam kjer bi bila vstran od družine in doma saj me okolje in odnosi dušijo. Manjši problem je da me je strah to omeniti moji psihiatrinji saj sem nazadnje na psihiatriji rekla da bi šla od doma vendar sem na koncu dala svojemu domu še zadnjo priložnost, pa me je strah da me psihiatrinja ne bi želela upoštevati oz bi mi rekla da si le zmišljujem. Res sem v dilemah, po kakšni poti bi lahko ta problem rešila?
Res upam da dobim odgovor, lep pozdrav
Ninch
Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Ninch pozdravljena!
Glede na to, da si polnoletna imaš odprtih veliko možnosti. Pomembno pa je tudi, da o sebi odločaš sama. Je pa res, da v praksi pa vseeno ni vedno vse tako preprosto.
Razumem tvojo stisko in to, da te mamin nadzor duši. Vendar verjemi, razumela pa boš, ko boš sama mama. Starše vedno skrbi za njihove otroke, tudi ko so že odrasli. Verjetno se tvoja mama niti ne zaveda, da to tebe obremenjuje. Morda se, ob priliki, z njo o tem pogovoriš.
Glede tvojega vprašanja kam iti živeti, pa je stvar malce bolj kompleksa. Glede na to, da si že polnoletna, v strokovni center ne moreš. Za čas šolanja imaš možnost bivanja v dijaškem domu čez teden in potem, če se boš odločila za študij, tudi v študentskem domu. Je pa ta zadeva plačljiva. Če imaš kakšne prihranke in si jih pripravljena nameniti temu, lahko zadevo rešiš na takšen način. V nasprotnem primeru pa ti svetujem, da se tudi glede tega pogovoriš z mamo in skupaj najdeta rešitev, ki bo sprejemljiva za obe.
Srečno!
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja
ad
adddrtgigijdjfifjjaxicic
sn isto vodena pr psihiatru zaradi podobnih tezav.. res mi zal da ti je tako tezko in imas tezke razmere doma in ce premislujes da bi sla v mladinski dom, oz sn prepricana da je to za mladostike do 18 leta nism pa zih, mas stanovanske skupnosti k je pac podobno sam da so tut starejsi lahk tm in pac jas mam lepe izkusne od tam, sem bla kar neki casa. pogoj da gres tja je mnenje psihiatra, jas mam super psihiatrinjo in je brez odlasanja mi to napisala. tut jas imam nekaj hospitalizacij ze za sabo, je res da sn js v begunjah zmeri bla, ker sn iz tega konca in mislm da so vsi psihiatri dobri in razumevajoci. mogoce ko bos tam se pogovori o teh moznostih, sn prepricana da bo napisala.. ce si vodena v ljubljani, vrjamem da je bolj tk tk, saj sem na zacetku mela isto psihiatrinjo v lj in odkar sn v begunjah je moje stanje velik bolse... torej pogovori se in upam da bos uspela it od doma;)