Pozdravljeni!
Se iskreno opravičujem, ker motim. Imam nekaj dilem, ki me zelo bremenijo in se na momente sprašujem, če sem sploh normalna.
Kaj če čutiš gnus do spolnosti. Kaj če je to nekaj, do česar ti sploh ni. Kaj če ne preneseš, da je nekdo gol v tvoji postelji. Ali sem čudna?
Ker verjetno je družba narejena tako, da je spolnost nekaj "normalmega", kar bi morali vsi početi in v tem uživati in seveda imeti otroke.
Meni to ne predstavlja ključnega pomena življenja in ne zveze. Zveza je zame marsikaj drugega. Ampak vprašanje, če obstaja kakšen, ki se bori s podobnimi občutki kot jaz. Mislite, da bom sploh našla v življenju osebo, za katero ne bom samo neka lutka, s katero bodo imeli spolni odnos. Ker resnično imam dovolj tega. Že v otroštvu mi je to vzel nekdo iz družine, ki je zame zdaj osebno mrtev. In res ne želim imeti ob sebi človeka, ki bo z mano izključno zaradi odnosov. Me je pa strah, da bi potem ta oseba to iskala drugje? Ali je moj strah upravičen? Ali bi morala vseeno iti čez sebe in samo pustiti, da opravi svoje? Kaj če mi nikoli ne bo do tega? Kaj če me bo družba kot taka obsojala. Kaj če si v resnici želim življenja s punco.
Kaj če ne želim imeti otrok, ker vem, da jim ne bom morala dati tega, kar si zaslužijo, ker sem jaz preveč zlomljena in mer me je strah, da jih ne bom morala zaščitit in se jim bo zgodilo to kar se je meni. To bi me uničilo.
Ali je z mano kaj narobe? Ali bi se morala spremeniti? Ali bi morala samo pustiti?
Še enkrat se iskreno opravičujem.
Hvala že v naprej,
Ash-
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Navajaš kar nekaj dilem, ki te bremenijo in se na momente sprašuješ, če si sploh normalna. Menim, da je vzrok tvojih težav v spolni zlorabi, ki si jo doživela od nekoga iz družine v otroštvu, kot si zapisala. Muči te cela vrsta vprašanj, na katera pa ne najdeš odgovora. Lahko bi komentiral mnoga vprašanja, ki jih zastavljaš, vendar se bom posvetil bistvenemu vzroku, spolni zlorabi, ki si jo doživela v otroštvu.
O spolni zlorabi otroka govorimo takrat, ko odrasla oseba uporabi dečka ali deklico za zadovoljevanje svojih spolnih potreb. Spolna zloraba ni samo spolni odnos. Je tudi otipavanje otrokovih spolnih organov, siljenje otroka, da se dotika spolnih organov odraslega, samozadovoljevanje pred otrokom, siljenje otroka, da gleda pornografske filme ali slike, da je navzoč pri spolnem odnosu odraslih, otroška prostitucija in drugo. Spolni napad oz. spolna zloraba je že tudi, če storilec kako drugače prizadene spolno nedotakljivost otroka (npr. nagovarjanje k spolnosti, opolzko govorjenje in nadlegovanje in podobno.).
Spolne zlorabe, še posebno otrok, imajo na žrtev praviloma zelo hude daljnosežne negativne posledice. Iz tega vidika nisi čudna, si popolnoma normalna, saj doživljaš dolgotrajne posledice spolne zlorabe iz otroštva, to ni nenormalno, ampak pričakovano.
Travmatični spomini žrtve, četudi potlačeni v podzavest in navidezno pozabljeni, prihajajo na dan v različnih situacijah, predvsem pa takrat, ko je to najbolj moteče in izrazito negativno vplivajo na odnose do nasprotnega spola, do partnerja, na doživljanje spolnosti, do svoje samopodobe.
Kje je izhod oziroma rešitev teh težav? S svojimi travmami se je treba soočiti, o njih spregovoriti, pripovedovati, dati svoje bolečine iz sebe, svoje travme je treba ne le razumsko, ampak predvsem čustveno predelati in preseči! Strokovna pomoč ustreznega terapevta (psihologa, psihiatra) s posebnimi metodami žrtvi pomaga, da čustveno predela in zaključi svoje travmatične izkušnje iz preteklosti in aktualne težave ter da s tem neobremenjena gre naprej v svojem življenju.
Najbolje TOREJ je, da se takšna oseba zaupa strokovnjaku, ki bi jo razumel in bi ji znal pomagati, zelo priporočljivi pa so tudi pogovori z ženskami, ki so imele podobne izkušnje, ki so torej doživele spolno zlorabo. Kakšne drugačne učinkovite pomoči pravzaprav ni.
Pomoč ustreznega strokovnjaka (psihiatra, psihologa, psihoterapevta) lahko poiščeš med zasebniki, lahko pa tudi v kakšni svetovalnici ali dispanzerju. Za obisk npr. centra za duševno zdravje odraslih ali psihiatričnega dispanzerja v katerem od zdravstvenih domov posebne napotnice svojega zdravnika ne potrebuješ, storitev je tudi brezplačna oz. sodi v okvir obveznega zdravstvenega zavarovanja. Dovolj je, da center ali dispanzer pokličeš po telefonu in se dogovoriš za datum in uro obiska. S takšno pomočjo pa se ukvarjajo tudi različne druge institucije, društva, različni telefoni za pomoč idr.
Odloči se in poišči ustrezno pomoč! Naj bo tvoje pisanje v našo spletno svetovalnico tvoj prvi korak, ki si ga storila in želim ti, da uspešno nadaljuješ z razreševanjem svojih stisk in težav, ki te mučijo.
Brane But, univ. dipl. psiholog