Imam pomoč pri socialni delavki, psihologinji in psihiatrinji. Težave imam z depresijo in anksioznostjo. Nevem zakaj, ampak nobenemu še nisem povedala, da imam probleme z normalnim prehranjevanjem. Sama to vidim kot največji problem, a se ne morem spraviti, da bi to komurkoli povedala. Nek skrit del mene noče spustiti moje obsedenosti z mojo postavo in izgledom, čeprav se zavedam, da je to izvor mnogih drugih težav, ki jih doživljam.
• Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
opisuješ, da pri sebi opažaš težave s prehranjevanjem, poleg tega pa se spopadaš z depresijo in anksioznostjo. Verjamem, da je to zate precej obremenjujoče in naporno. Zelo me veseli, da si že poiskala strokovno pomoč pri več osebah in da si se obrnila tudi na našo svetovalnico.
Težave, ki si jih navedla, se večkrat povezujejo med seboj, saj so nekateri njihovi simptomi enaki ali podobni. Dobro je, da si se sama začela zavedati, da tvoj odnos do postave, izgleda in prehranjevanja ni najbolj zdrav. Ali bi mi lahko povedala več o tem? Torej, da bolj natančno definiraš, kakšne težave s prehranjevanjem imaš, saj le-te zajemajo zelo velik spekter različnih misli in vedenj. Napisala si tudi, da je tvoja obremenjenost z videzom izvor drugih težav. To je še dodaten razlog, da poskrbiš za reševanje težave. Vendar je pri težavah s prehranjevanjem v ozadju pogosto še nek drug vzrok, ki se ne nanaša nujno na hrano, postavo in težo. Lahko so to odnosi z drugimi, samopodoba, občutek neuspeha in neučinkovitosti, nesprejetost, prepričanja, morda kakšna slaba izkušnja … Zato je zelo pomembno, da to skupaj s tabo razišče strokovnjak, ki lahko dela na bolj poglobljen način kot mi v tej svetovalnici, hkrati pa je potrebno za uspešno razrešitev težav odpraviti vzrok, zaradi katerega se je to začelo dogajati.
Ker imaš strokovno pomoč že urejeno, bi te spodbudila k razmisleku, kateri od teh oseb najbolj zaupaš in kje se lahko najbolj odpreš. Ni treba, da za težave s prehranjevanjem poveš takoj vsem trem, saj verjamem, da je to težko. Prositi za pomoč zahteva veliko poguma, zato ni nič čudnega, da še nikomur nisi zaupala svoje težave. Da se boš lahko začela počutiti bolje in razreševati težave, pa je to nujno. Predlagam, da izbereš eno od teh treh oseb, za katero ocenjuješ, da bi ti lahko najbolj pomagala in ji zaupaš svojo stisko. Zmeraj pa si dobrodošla, da svoje težave zaupaš meni ali drugim strokovnjakom na tem forumu.
Veliko poguma pri razreševanju stiske ti želim!
Jasna Verčko, mag. psihologije