Zivjo letos sem se vpisal v sr solo za gostinstvo in ker je oddaljena od doma sem moral iti v dijaski dom. In res me skrbi da se ne bom mogel navaditi. Ko sem tam se imam super a v nedeljo nocem iti spet nazaj ker me skrbi kako bo v domu, ce bom imel soli kaj prijateljev. To me res skrbi in me zanima ali je to normalno? Se bom tega navadil?
hvala
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen,
Kot praviš, si letos začel obiskovati srednjo šolo in sedaj bivaš v dijaškem domu. Ko si tam, se imaš super, ko greš domov, pa ti je težko oditi nazaj v dijaški dom. Skrbi te, da se ne boš mogel navaditi življenja v domu. Naj te pomirim, da je na začetku popolnoma normalno, da ti je malce težko oditi od doma. Selitev v študentski dom je za vsakogar velika sprememba, na katero se je potrebno navaditi, to pa zahteva svoj čas. Glede na to, da si v dijaškem domu verjetno šele slaba dva tedna, je razumljivo, da se še nisi popolnoma privadil življenju tam. To zagotovo ne pomeni, da se tega nikoli ne boš navadil. Verjamem, da se podobno počuti večina tvojih sostanovalcev v domu, ki so se vselili šele letos. Morda vsi tega ne kažejo na enak način, vendar jim je verjetno prav tako nekoliko težko, ko se morajo od doma vrniti v dom.
To, da se imaš med bivanjem v domu super, je zelo dober znak, da se boš takšnega življenja hitro navadil. Ko boš spoznal več ljudi in novih prijateljev, tako v domu kot v šoli, ti bo najverjetneje postajalo vedno lažje oditi od doma. Do takrat pa ti svetujem, da se s kom pogovoriš, kadar ti je težko. Ne zadržuj svojih skrbi in neprijetnih občutkov v sebi, ampak jih izrazi osebi, ki ji zaupaš. Ob tem pa se zavedaj, da zagotovo nisi edini s takšnimi občutki in da bodo ti prej ali slej minili. Poskusi se čim več vključevati v družbo in različne aktivnosti, saj boš na ta način zapolnil svoj prosti čas in boš imel manj časa za premlevanje o svojih skrbeh. Hkrati pa bo tvoja izkušnja življenja v domu tako še prijetnejša in se boš vedno raje vračal tja.
Želim ti, da bi bila tvoja izkušnja obiskovanja srednje šole in življenja v dijaškem domu čim prijetnejša. Če pa se ti spet pojavijo skrbi, smo ti vedno na voljo, da se spet obrneš na nas.
Lepo bodi,
Anja Rakovec, mag. psihologije