Pozdravljeni,
z pričetkom septembra se je začela moja nočna mora. Že lani na koncu letnika nisem imela prijateljev v šoli. Med počitnicami sem se tako spravila k sebi in postala zelo družabna ter na delu spoznala polno ljudi s katerimi smo se dobro razumeli. Z pričetkom novega šolskega leta pa sem spet sama. Sobo v dd sem že zamenjala vendar se nikakor ne počutim sprejeto in dobrodošlo nikjer razen pri treh puncah ki pa imajo svoje cimre. Z tistimi tremi dekleti se res počutim dobro in tudi z njimi se lahko pogovorim vse. Vendar pa sem zaradi prostorske stiske v dd odrinjena stran od njih v drugo ndastropje kar mi preprečuke veliko stokov z njimi. Tudi v razredu nimam lrijateljic izaro mi največ v dnevu pomeni le tista ena ura ko sem lahko z tistimi tremi dekleti, le takrat se počutim v redu.
Zelo me skrbi kako bom to preživljala celo leto. Rada bi bila z njimi s katerimi se dobro počutim a mi ne uspeva. Zaradi tega se tudi fizično slabo počutm ne morem jesti ne spati in se tudi v šoli ne zbrati.
Res rabim pomoč.
• Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
novo šolsko leto je lahko za marsikoga težko, še posebej, če prihajaš v novo okolje. Nekateri nove stike spletajo težje, drugi lažje, ampak sem vesela, da si med poletjem delala na tem, da bi se odprla in našla nova poznanstva. Seveda te lahko zdaj, ko se je poletje končalo in prihajaš v razred, kjer še nisi našla svojega kroga ljudi, navdajajo občutki osamljenosti, ampak sem prepričana, da v kolikor boš ohranila naravnanost, ki si jo imela med poletjem, boš našla nove prijatelje. Včasih se nam zdi, da se na začetku leta oblikujejo zaprte prijateljske skupine, v katere je težko prodreti, ampak, ko se razred bolje spozna, se pogosto zgodi, da se te premešajo. Posamezniki spoznajo, da se morda bolje razumejo z nekom, s katerim se na začetku sploh niso družili ali pa želijo na sploh razširiti svoj krog. Predlagam ti, da izkoristiš odmore, skupinska delo pri šolskih obveznostih, ekskurzije in vse ostale dejavnosti na šoli, ki ponujajo več priložnosti za socialne stike. Iskren kompliment ali to, da ponudiš pomoč, je preprost način, kako ustvariš prijeten vtis. Res je, da nekateri v razredu ne najdejo ljudi, s katerimi bi se resnično povezali na bolj globoki ravni, ampak v kolikor boš v razredu našla vsaj nekaj ljudi, katerih družbe se boš veselila, se boš tudi počutila manj osamljeno. Predlagam ti tudi, da se preizkusiš v kakšni obšolski interesni dejavnosti - naj bo to šport, umetnost, prostovoljstvo ali karkoli drugega, tam boš našla osebe, s katerimi vas bo povezovalo podobno zanimanje, kar je že dobra osnova za začetek prijateljstva.
Kar se tiče dijaškega doma, najverjetneje pravil glede druženja, ne bo šlo spreminjati. Smiselno pa je, da strokovnim delavcem v domu izraziš svoje občutke in stisko ter koliko ti družba teh treh deklet pomeni. Morda bo v prihodnosti prosta soba v tistem nadstropju ali pa se bo dalo kako drugače urediti, da bi se videle več. Tudi njim bi izrazila, kako se počutiš, da najdete način, kako se ne boš počutila preveč izločeno, ker se ne moreš z njimi redno videvati. Poskusi tudi najti skupni jezik s cimro. Tudi, če ti ni najbolj po godu, si postavljeno v situacijo, kjer je verjetno ona tista, s katero preživljaš največ časa. Kadar smo odprtega duha in pripravljeni resnično poslušati in razumeti druge, se lahko zgodi, da začnemo tudi na osebe, ki nam niso všeč, gledati z drugačnimi očmi. Za obe bi bilo prijetno, da vzpostavita vsaj "prijateljski" odnos, če že ne pravega prijateljstva.
Če bodo tvoje skrbi še naprej vplivale na tvoje spanje in prehranjevanje, je smiselno, da se zaupaš tudi šolskemu psihologu oz. svetovalni službi, ki te bodo lahko usmerili specifično glede na tvoje šolsko okolje. Menim pa, da bodo ti občutki z nekaj potrpežljivosti in aktivnega vključevanja v družbo, tudi minili. Včasih je na prava prijateljstva potrebno nekoliko "počakati" ali pa se zgodijo čisto nepričakovano. Prepričana sem, da tudi ti najdeš svoj krog, s katerim se boš počutila sprejeto in ljubljeno.
Uspešno šolsko leto ti želim!
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)