dan,
prosim če bi mi kdo povedau kako je v dijaških domovih če kdo hodi v celje ali pa tudi katerega drugega in me zanima če se splača vozit z busu eno uro do šole in bit v šoli eno uro in vec pred zecatkom pouka vsak dan in uro pa pol nazaj vključno z prestopu. Zanima pa me kako je ce bi šla na primer sredi šolskega leta v dijaski kako zgleda če slučajno kdo ve. Najbolj pa me zanima kako strogi so v domovih in kaj moras delat koliko mas prostega casa in lahko hodis po trgovinah mestu... in kako je z tem ce gres sred šolskega leta ali si sam potem v sobi...
in ali bi vi na mojem mestu šli ali ne?
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana Niki,
hvala za tvoje sporočilo. Veseli me, da razmišljaš o vpisu v dijaški dom, saj praviš, da imaš eno uro vožnjo do šole in vsakodnevna dolga vožnja do šole in nazaj človeka res utrudi. Ravno v ta namen obstajajo dijaški domovi, da si lahko dijaki lažje organizirate čas za šolske obveznosti, interesne dejavnosti in tudi za sprostitev in druženje s prijatelji. Vpis v dijaške domove je mogoč tudi med šolskim letom, če imajo prosta mesta. V našem dijaškem domu med samim šolskim letom sprejmemo kar nekaj dijakov, ki se kasneje vključijo v svojo vzgojno skupino in v domsko življenje. Osnova za sprejem v dijaški dom je prijavnica, ki je dosegljiva na spletnih straneh posameznih domov. Najprej je potrebno razmisliti kateri dijaški dom bi izbrala; običajno se dijaki odločajo glede na oddaljenost doma od srednje šole. Omenjaš DD v Celju – o katerem srednješolskem programu si razmišljala?
Glede na to, da sem tudi sama zaposlena v svetovalni službi dijaškega doma, lahko marsikaj delim s teboj. Vsak dijaški dom ima drugačno dinamiko, a v osnovi so si pravila življenja v domu in domski red zelo podobna. Vsak dijaški dom ima tudi svojega svetovalnega delavca, s katerim se opravi razgovor (z dijakom in s starši) pred vpisom/sprejemom v dom. Svetujem ti, da se o izbiri doma pogovoriš s svojimi starši in s skupnimi močmi izpolnite prijavnico.
Navajaš, da te zanima kako strogi so v domu, koliko imaš prostega časa ipd., kar so smiselna vprašanja. Vsi dijaki se na začetku soočate s prilagajanjem in navajanjem na samostojnost, ko prestopite prag dijaškega doma. Običajno so starejši dijaki zelo prijazni, ustrežljivi do dijakov novincev, saj so že sami dali to izkušnjo skozi in lažje razumejo prilagajanje na novo okolje. Ko se vseliš v dom, postaneš del ene izmed vzgojnih skupin in dobiš matičnega vzgojitelja ali vzgojiteljico, ki mu poročaš svoje ocene, počutje, zdravstvene posebnosti in podobno. Vsak dan potekajo učne ure, ki so obvezne. Ko opraviš svoje obveznosti, imaš malo prostega časa, nato pa moraš do 21. ure biti v domu oz. v svoji sobi. Obstajajo tudi t. i. dovoljeni daljši izhodi, ki ti ga odobri matični vzgojitelj, v soglasju s starši. O vsem tem boš (večkrat) obveščena, ko boš pričela z bivanjem v domu.
Pri nas (Dijaški dom Vič v Ljubljani) imamo dvoposteljne sobe, kar pomeni, da bi imela eno sostanovalko. V nekaterih dijaških domovih imajo tudi recimo troposteljne sobe, odvisno od dijaškega doma, vsak ima malce drugačno strukturo.
Priporočam ogled dijaškega doma v živo. Obišči nas v času informativnih dni, ki bodo potekali v petek, 14.2.2025 in v soboto, 15.2.2025 po vsej Sloveniji. Takrat lahko prejmeš več informacij in podrobneje spoznaš tudi dijake, ki ti bodo z veseljem pokazali delovanje doma, sobe, kopalnice, učilnice in ostale prostore in jih boš lahko povprašala kako poteka življenje in bivanje v dijaškem domu. Svetujem ti, da mamo oz. starše (lahko tudi brata/sestro) vzameš zraven na informativni dan, da bodo tudi oni dobili več informacij. Izbira dijaškega doma je odvisna tudi od izbire šole, običajno se izbere bivanje v dijaškem domu, ki je najbližji izbrani šoli, saj je tako logistično najbolj ugodno. Sicer se pa opravimo pred sprejemom novincev v dijaški dom razgovor, tako z dijakom kot s starši. Pomembno je, da se na tvoj morebitni odhod v dijaški dom pripravi cela družina, saj prinaša veliko sprememb. V domu imamo strokovno osebje (ravnatelja, več vzgojiteljev, svetovalno službo), ki vam pomagamo pri prehodu v novo obdobje.
V vsakem primeru ti svetujem, da se v šolski svetovalni službi dogovoriš za termin pogovora, kjer ti bodo pomagali in te usmerili pri odločitvi za optimalno izbiro dijaškega doma.
In še odgovor na tvoje zadnje vprašanje: ZAGOTOVO BI ŠLA!
V kolikor boš imela še kakšno dodatno vprašanje/dilemo, se kar oglasi na našem portalu.
Želim ti dobro izbiro in veliko poguma.
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij
• Ni
Niki
Hvala za odgovor.
Problem je da sem mami zdaj vprašala in je rekla da ne smem ker če se drugi lahko vozijo se bom Tut jaz. ampak jaz na vsak način hočem ker ko pridem domov nevem kaj naj ne da se mi učit ker sem utrujena starši mi govorijo da naj kaj delam....
• iz
izika
Zdravo!
Sama sem v dijaškem že eno leto, zdaj sem drugi letnik. Jaz živim slabi 2 uri stran od dijaškega doma, se mi pa zdi da je tudi 1 ura že dolga vožnja za vsak dan.
Kar se tiče "strogosti" v dijaškem je po mojih izkušnjah čisto odvisno od tvojega vedenja, šole ki jo boš obiskovala in vzgojitelja pri katerem boš. Ker hodim na gimnazijo, moje vedenje pa ni problematično imam ogromno svobode. Učne ure, ob katerih načeloma ne smeš zapustiti dijaškega (v mojem primeru) so od 3 do 6, a zame ne veljajo, ker so moje ocene dovolj dobre. Kadarkoli lahko grem ven, edina obejitev je, da sem nazaj do pol 9. Priporočam ti, da če boš v dijaškem, si prvih par mescev zelo odgovora in sporočaš vzgojiteljem kam greš, ko dijaški dom zapustiš. Potem se bojo malo sprostili in tega ne boš več rabla delat.
Kar se tiče učenja, pa meni osebno veliko bolj ustreza učenjeu v dijaškem, kot doma. Res je da je pogosto glasno, a v mojem primeru sem si rekla, da sem tu prav zaradi šole, in da je to prostor za učenje, tako da se veliko lažje fokusiram.
Lani, se je moja cimra po 2 mesecih izpisala in sem šele decembra dobila novo cimro, tako da se definitivno lahko vpišeš tudi med letom. Odvisno je seveda od tega kako poln je dijaški dom. Cimro boš skoraj 100% imela, če pa se z njo neboš razumela, se lahko vedno tudi prestaviš, jo zamenjaš.
Upam da sem ti odgovorila na vprašanja. Če te še kaj zanima ti zveseljem pomagam :)
Bodi lepo.
• Uredništvo
Tina Rezar
Odgovor svetovalke:
Draga Niki,
hvala za tvoj odziv. Morda vseeno poskušaš mamo prepričati, da se skupaj udeležita informativnega dne? To je povsem brezplačno in tako bosta obe dobili širšo sliko o bivanju v dijaškem domu. Popolnoma te razumem, da si po napornem dnevu v šoli in po dolgi vožnji zelo utrujena. Mami lahko poveš, da so v dijaškem domu vsak dan OBVEZNE učne ure - pri nas je to med 16.00 in 18.30. Takrat tudi vzgojitelji preverjajo vašo prisotnost in se na ta način vzpostavlja red in rutina pri učenju. V večini dijaških domov so na voljo tudi brezplačne inštrukcije, kar omogoča dijakom veliko podpore pri pripravi na preizkuse znanja. Upam, da ti bo uspelo. Rok za oddajo prijavnice v dijaški dom je letos 2. 4. 2025.
Držim pesti in te prijazno pozdravljam,