Pozdravljeni
Trenutno se soočamo z situacijo da bom morala z septembrom oditi v dijaški dom kar ne zelo skrbi in pa tudi v srednjo šolo,ki je itak strešna že zaradi tega ker živim več kot 70 km stran.kaj če ne dobim prijateljev.kaj če ugotovim da ne šola ne zanima kaj če ne nardim dobrega prvega vtisa kaj če mi cimra vi dijaškem domu nebo všeč kaj če nebom zaradi narečij razumela kaj mi poskuša kdo recti res nevem kaj naj?
Lp
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Popolnoma razumem tvojo skrb glede selitve v dijaški dom in nove srednje šole. Veliko sprememb se dogaja naenkrat in naravno je, da te je strah.
Veliko drugih dijakov bo prav tako na novo v dijaškem domu in srednji šoli, zato bodo tudi oni iskali prijatelje. Poskusi biti prijazna, odprta in pokazati zanimanje za druge. Ne skrbi, če ne boš takoj našla skupine prijateljev. Sčasoma boš spoznala ljudi, s katerimi boš delila podobne interese.
Če se ti bo kdaj zdelo, da te šola ne zanima ali da ti predmeti ne ustrezajo, ne skrbi. V srednji šoli je to običajno, saj je šolski program bolj zahteven. Poišči pomoč pri učiteljih, šolskih svetovalcih ali starših, če se ti zdi, da potrebuješ dodatno podporo.
Pomembno je, da si prijazna, spoštljiva in da pokažeš, kdo v resnici si. Ni treba, da se vsem dopadeš ali da vedno narediš najboljši prvi vtis. Tvoja pristna osebnost je tista, ki bo pritegnila ljudi.
Skrbi te tudi glede cimre. Če ti cimra ne bo všeč, je pomembno, da z njo najdeš skupen jezik in se pogovoriš o težavah. Če bo situacija res neznosna, se lahko vedno pogovoriš s svetovalcem v dijaškem domu, ki ti bo pomagal najti rešitev.
Glede narečij; Razumevanje narečij je lahko izziv, vendar boš s časom vedno bolje razumela, kaj ti poskušajo povedati. Lahko jih tudi vljudno prosiš, da ti razložijo, če kaj ne razumeš.
Vse te spremembe so strašljive, a hkrati ti ponujajo priložnost, da spoznaš nove ljudi, se naučiš novih stvari in postaneš bolj samostojna. Verjamem, da boš našla svojo pot in se kmalu počutila bolj udobno. Če imaš še kakršnakoli vprašanja ali pomisleke, sem tu, da ti pomagam!
Želim ti vse dobro in veliko sreče,,,
Živa Pirc, mag. psihologije
Ma
Matej
To kar si napisal je vse res. Želim ti srečno v dijaškem domu.