Pozdravljeni, obiskujem drugi letnik gimnazije in od šole sem oddaljena cca eno uro. Resno razmišljam, da bi se vpisala v dijaški dom in zanima me če je to sploh mogoče narediti sredi leta. Prav tako pa nisem prepričana če je to res prava odločitev in tudi strah me je da bom, če pridem sredi leta zelo osamljena, saj se bodo vsi med sabo že poznali jaz pa nikogar in sama res nisem družabna in mi je zelo težko stopiti do drugih ljudi ki se med sabo že poznajo in sem jaz edina, ki jih še ne poznam. Skrbijo me tudi skupne kopalnice in to da si sobo z nekom delim, saj mi je res neprijetno biti okrog novih ljudi, ki jih ne poznam, pa tudi učiti sem se navajena samo naglas in ne vem kje bi se lahko potem učila, saj mi je to čudno početi pred drugimi ker se v bistvu "pogovarjam s sama sabo". Zanima me kako je bivati v dijaškem domu.
Hvala za vaše odgovore
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana dijakinja,
hvala za tvoje sporočilo. Veseli me, da razmišljaš o vpisu v dijaški dom, saj vsakodnevna dolga vožnja do šole in nazaj človeka res utrudi. Ravno v ta namen obstajajo dijaški domovi; da si lahko dijaki lažje organizirate čas za šolske obveznosti, interesne dejavnosti in tudi za sprostitev in druženje s prijatelji. Vpis v dijaške domove je mogoč tudi med šolskim letom, če imajo prosta mesta. Osnova za sprejem v dijaški dom je prijavnica, ki je dosegljiva na spletnih straneh posameznih domov. Najprej je potrebno razmisliti kateri dijaški dom bi izbrala; običajno se dijaki odločajo glede na oddaljenost od srednje šole. O katerem kraju govoriva? Glede na to, da sem tudi sama zaposlena v svetovalni službi dijaškega doma, lahko marsikaj delim s teboj. Vsak dijaški dom ima drugačno dinamiko, a v osnovi so si pravila življenja v domu in domski red zelo podobni.
Vsak dijaški dom ima tudi svojega svetovalnega delavca, s katerim se opravi razgovor (z dijakom in s starši) pred vpisom/sprejemom v dom. Svetujem ti, da se o izbiri doma pogovoriš s svojimi starši in s skupnimi močmi izpolnite prijavnico. Prej se je smiselno pozanimati, če sploh imajo prosta mesta.
Navajaš, da nisi prepričana, če je to zate prava odločitev, kar je povsem normalno. Vsi dijaki se na začetku soočate s prilagajanjem in navajanjem na samostojnost, ko prestopite prag dijaškega doma. Vse skrbi, ki jih imaš glede tega, lahko izraziš na uvodnem razgovoru v svetovalni službi. Prepričana sem, da te bodo znali ustrezno usmeriti. V našem dijaškem domu med samim šolskim letom sprejmemo kar nekaj dijakov, ki se kasneje vključijo v svojo vzgojno skupino in v domsko življenje. Običajno so starejši dijaki zelo prijazni, ustrežljivi do dijakov novincev, saj so že sami dali to izkušnjo skozi in lažje razumejo prilagajanje na novo okolje ipd.
Omenjaš skupne kopalnice in sobivanje, pri nas (Dijaški dom Vič v Ljubljani) imamo dvoposteljne sobe (kar pomeni, da bi imela eno sostanovalko) in vsaka vzgojna skupina (do 28 dijakov) ima skupne sanitarije. V nekaterih dijaških domovih imajo tudi recimo troposteljne sobe, s straniščem in tušem v sobi. Odvisno od dijaškega doma, vsak ima malce drugačno strukturo. Kar se tiče učenja, pri nas običajno ni težav, saj ima vsaka vzgojna skupina vsaj eno učilnico in imamo tudi veliko drugih prostorov, kjer se lahko dijaki v miru učite in delate za šolo. Učenje na glas je zelo učinkovita tehnika za lažje pomnjenje, zato je to zelo dobrodošlo.
Priporočam ogled dijaškega doma v živo. Obišči nas v času informativnih dni, ki bodo potekali v petek, 16.2.2024 in v soboto, 17.2.2024. Takrat lahko prejmeš več informacij in podrobneje spoznaš tudi naše dijake, ki ti bodo z veseljem pokazali delovanje našega doma, sobe, kopalnice, učilnice in ostale prostore in jih boš lahko povprašala kako poteka življenje in bivanje v dijaškem domu. Svetujem ti, da mamo oz. starše (lahko tudi brata/sestro) vzameš zraven na informativni dan, da bodo tudi oni dobili več informacij. Izbira dijaškega doma je odvisna tudi od izbire šole, običajno se izbere bivanje v dijaškem domu, ki je najbližji izbrani šoli, saj je tako logistično najbolj ugodno. Sicer pa opravimo pred sprejemom novincev v dijaški dom razgovor, tako z dijakom kot s starši. Pomembno je, da se na tvoj morebiten odhod v dijaški dom pripravi cela družina, saj prinaša veliko sprememb. V domu imamo strokovno osebje (ravnatelja, več vzgojiteljev, svetovalno službo), ki vam pomagamo pri prehodu v novo obdobje.
V vsakem primeru ti svetujem, da se v šolski svetovalni službi dogovoriš za termin pogovora, kjer ti bodo pomagali in te usmerili pri odločitvi za optimalno izbiro dijaškega doma. V kolikor boš imela še kakšno dodatno vprašanje/dilemo, se kar oglasi na našem portalu.
Želim ti dobro izbiro in veliko poguma.
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij