živjo
trenutno sem deveti in izbiram med dvema srednima solama. Fora je da sta obe soli oddaljene od mene minimalno eno uro. Zato bi rabla it v dijaski dom. Ze tri mesce razmislam o tem. Res res res me skrbi ker so usi moji frendi na srednih sola u istm kraju. Skrbijo me neke cist minimalne stvari kot so npr skupni wcji,sobe,pravila v dijaskem. Ampak ubistvu jih je to da sm res pod stresom. O tem sm se pogovarjala z mojo mami in ubistvu je rekla da ji bi blo res grozn da me ne bi vidla usak dan. In to mi je spremenil pogled na vse to. Ne vem kaj nj nrdim.
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje sporočilo. Veseli me, da že sedaj razmišljaš o izbiri srednje šole in o morebitni potrebi po bivanju v dijaškem domu. Te smem vprašat, katera dva srednješolska programa imaš v mislih? Praviš, da sta obe šoli v vsakem primeru od tvojega domačega kraja toliko oddaljeni, da bi do tja potrebovala vsaj eno uro vožnje. V takšnih primerih se dijaki običajno poslužijo bivanja v dijaških domovih. Glede na to, da sem tudi sama zaposlena v svetovalni službi dijaškega doma, lahko marsikaj delim s teboj. Vsak dijaški dom ima drugačno dinamiko, a v osnovi so si pravila življenja v domu in domski red zelo podobni. Omenjaš skupne sanitarije in pravila, konkretno pri nas (Dijaški dom Vič) imamo dvoposteljne (kar pomeni, da bi imela eno sostanovalko) sobe in vsaka vzgojna skupina (do 28 dijakov) ima skupne sanitarije. V nekaterih dijaških domovih imajo tudi recimo troposteljne sobe, s straniščem in tušem v sobi. Odvisno od dijaškega doma, vsak ima malce drugačno strukturo.
Priporočam, da si izbereš dve ali tri šole in že v letošnjem šolskem letu obiščeš informativne dneve, ki bodo potekali 16.2. in 17.2.2024. Tam boš dobila več informacij in podrobneje spoznala vsebine programa, kar bo olajšalo tvojo izbiro. Tudi dijaški domovi imamo informativne dneve v istem terminu (16.2. in 17.2.2024), kar pomeni, da si lahko prideš ogledat dom v živo, kjer boš spoznala tudi naše dijake in jih boš lahko povprašala kako poteka življenje in bivanje v dijaškem domu.
Svetujem ti, da mamo oz. starše (lahko tudi brate/sestre) vzameš zraven na informativni dan, da bodo tudi oni dobili več informacij. Izbira dijaškega doma je odvisna tudi od izbire šole, običajno se izbere bivanje v dijaškem domu, ki je najbližji izbrani šoli, saj je tako logistično najbolj ugodno. Sicer pa opravimo pred sprejemom novincev v dijaški dom (to je običajno zadnji dan v avgustu) številne razgovore, tako z dijaki kot s starši. Pomembno je, da se na tvoj morebiten odhod v dijaški dom pripravi cela družina, saj prinaša veliko sprememb. V domu imamo strokovno osebje (ravnatelja, več vzgojiteljev, svetovalno službo), ki vam pomagamo pri prehodu v novo obdobje.
V vsakem primeru ti svetujem, da se v šolski svetovalni službi dogovoriš za termin pogovora, kjer ti bodo pomagali in te usmerili pri odločitvi za čim bolj ustrezen srednješolski program. V kolikor boš imela še kakšno dodatno vprašanje/dilemo, se kar oglasi na našem portalu.
Dobro izbiro ti želim in veliko poguma.
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij