Hej, sem prvi letnik gimnazije in kljub temu da je že skoraj konec leta še vedno ne vem kako si organizirati čas za učenje ko pride do tega, da imam napovedanih veliko ocenjevanj. Vem da bi lahko imela boljše ocene če bi se začela učiti pravočasno vendar imam velike težave s tem da bi se naenkrat začela učiti več predmetov in nato začnem odlaševati in nikamor ne pridem. Bila bi hvaležna, če bi mi kdo lahko svetoval kako naj učinkovito organiziram svoj čas. Imam pa še eno vprašanje. Od šole sem oddaljena 1uro vožnje z avtobusom in tako tudi s tem porabim veliko časa (tudi zjutraj moram zelo zgodaj vstati in ko ne grem dovolj zgodaj spat sem naslednji dan pri pouku zelo nezbrana pa tudi popldne se težko učim). Razmišljam da bi se za drugo leto vpisala v dijaški dom. Zanima me če je to mogoče in kako sploh je v dijaškem domu, ter ali si lahko v sobi tudi sam.
sk
skobčevka
Hey!
Sem 6. razred osnovne šole in isto si ne znam razporediti časa ter nimam ravno brilijantnih ocen pri matematiki. Predlagam ti da si narediš urnik kdaj boš kaj počela in kdaj boš delala domače naloge in se učila za različne predmete. Naj te ne skrbi saj moramo tudi mi v celem letu dobiti 10 ocen za matematiko in tudi sama sem se velikokrat znašla v stanju ko sem morala zjutraj vstajati ob 5.00 samo zaradi matematike (testi, naloge). Me pa tudi enkrat prime, da bi se rada učila potem me pa kar mine in se nočem več učiti.
Zdaj pa tvoje težave z avtobusom do šole. Predlagam ti da se vseliš v dijaški dom ampak o tem ne vem nič.
Po učenju pa si lahko vzameš tudi prosti čas. :)
Upam da ti bodo nekateri moji nasveti prišli prav.
Lepo se imej. :)
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Super si razčlenila svoja opažanja glede učenja. Še bolj super pa je, da iščeš načine in sprejmeš pomoč, bravo!
Kot si že sama ugotovila, preveč natrpan urnik ne prinese nekih dobrih rezultatov. Tukaj je res pomembna organizacija in potem tudi dosledno upoštevanje tega, kar si zadaš ter s tem upoštevaš samo sebe in svoje želje ter zadane cilje.
Pri organizaciji učenja bi ti svetovala, da si zapišeš seznam obveznosti, ki jih moraš opraviti. Vsako obveznost (ali predmet) označi, za katere potrebuješ več časa za učenje in za katere manj, saj ti verjetno eni predmeti bolj ležijo, drugi manj in boš za ene potrebovala več učenja, kot za druge. Potem oceni, koliko časa boš približno potrebovala za posamezni predmet. Ne pozabi na ponavljanje in utrjevanje snovi. Nato si naredi urnik kar do konca šolskega leta, vanj vključi čas, od kdaj so kdaj si v šoli, nato pa si po dnevih razdeli predmete. Meni osebno je bilo lažje, da sem v enem dnevu imela en predmet in ne več različnih, saj sem tako lažje vzdrževala pozornost, seveda pa morda tebi bolj ustreza drugače. V svojem urniku ne pozabi tudi na dovolj kvalitetnega spanca, uravnotenženo prehrano in gibanje, pa tudi za sprostitvene dejavnosti (da možgani preusmerijo pozornost in imajo potem več energije pri učenju novih informacij). Pomembno je tudi, na kakšen način se učiš in če ti dotičen način ustreza. Na voljo je veliko strategij in metod, morda malo prebrskaj po spletu, reši kakšen vprašalnik o zaznavnih učnih stilih, kjer ti bodo rezultati povedali, na kak način ti najbolje zaznavaš informacije in si prebereš o predlaganih načinih učenja, ki so najbolj ustrezni za posamezen stil.
Glede dolgotrajne vožnje do šole pa, kot sem že poudarila - kvaliteten spanec. Če nismo naspani, potem nimamo dovolj energije za kvalitetno preživljen dan, kar si tudi že sama ugotovila. Lahko se prijaviš v dijaški dom, pozorna bodi na rok prijave, ki je 23. 6. 2023. Sobe v dijaškem domu so večinoma dvoposteljne ali triposteljne, tako da najbrž sama ne bi mogla biti v sobi. Ampak nič hudega za to, velikokrat je fajn imeti nekoga ob sebi, sploh ko že pri zgodnjih mladostniških letih živiš vstran od svojih domačih.
Upam, da sem ti z odgovorom kaj pomagala, če te še kaj zanima, pa kar pogumno vprašaj. Želim ti veliko uspeha pri organizaciji in sami izvedbi učenja ter izkazovanju naučenega. In da boš dobila super cimro, če se odločiš za dijaški dom.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike