Vsebina je skrita.
he
her
hejla sem priblizno tvojih let. Tut js nimam velik prjatlov, mam pa res prave prijateljice in lahk mi das kak kontakt pa se povezeva in pogovarjava, z veseljem se bi pogovarjala s tabo in ti pomagala, sama imam tut depresijo in samomorilne misli. Kukrkol lahko si pomagava
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen.
Hvala, da si se obrnil na nas in nam zaupal svojo stisko.
Tale občutek, da nisi nič naredil in da si ne boš uspel urediti življenja, dobiti prijateljev, partnerke, kupiti stanovanja in zaslužiti denarja, izhaja pretežno iz tvojih prepričanj o sebi in svetu, o tem kako ti (subjektivno in seveda s svojimi očmi) vidiš svet, kako doživljaš sebe v tem svetu, kaj meniš, da (ne)zmoreš, kakšen misliš, da si in kakšen misliš, da bi moral biti. V otroštvu in mladostništvu namreč prevzamemo določena prepričanja in miselne vzorce, ki oblikujejo naš pogled na svet in skozi to prizmo prepričanj potem gledamo na vse, kar se nam dogaja v življenju. Skozi prizmo tudi sebe doživljamo precej 'popačeno' oz. zelo negativno, čeprav nihče od nas ni samo negativen, ampak imamo vsi veliko pozitivnih lastnosti in sposobnosti, le vidimo jih ne, ker nam je prizma zameglila oz. umazala pogled na sebe in svet okrog nas.
Zato te toplo povabim, da sam (ali s pomočjo psihologa) malo raziščeš svoja prepričanja in vzorce gledanja na stvari z določenega (pretežno negativnega) zornega kota. Verjamem, da si na podlagi opisanega za svoje razmišljanje že dobil cel kup 'dokazov', da imaš prav, da si res anskiozen, presuh, da ne boš zmogel uspešno naprej in da ne boš imel denarja, ampak je pri teh vzorcih tako, da se jim prilagodimo in živimo tako, kot smo si zastavili šablono, namesto da bi vzorce prilagodili nam, jih spremenili, izboljšali in živeli tako, kot si želimo (torej, ne po šabloni vzorca in ne omejeno znotraj te šablone).
Če bi lahko izbiral (in naj te prijazno opomnim, da lahko), kakšen pogled na svet bi izbral, kako bi želel doživljati sebe, kako bi se postavil v življenju, kaj si želiš, da bi počel? Pri teh vprašanjih te povabim, da za trenutek pustiš ob strani trenutni vzorec in prepričanje, da ti ne bo uspelo, ampak da si upaš razmišljati o tem, kaj si pa ti zares želiš (ne to, k čemur so te tvoja prepričanja o sebi prisilila). Če si recimo želiš vpisati na magisterij, ne dovoli strahu, da te vodi, ampak te naj vodita tvoja želja in cilj zaključiti želen faks. Če si želiš v službo, ki je dobro plačana, da si boš lahko čez čas privoščil svoje stanovanje, ne dovoli negativnemu razmišljanju o tem, kako ti tega ne moreš, da te povsem prevzame in ohromi, ampak poglej, kaj moraš narediti, da boš do takšne službe prišel. Kaj ti želim povedati je, da poskusi svojo energijo ne porabljati za strah in obup, ampak jo vloži v svoje želje in cilje. Če nimaš partnerke, ker misliš, da si preveč anksiozen ali presuh, kaj moraš narediti, da vsaj malo premagaš anksioznost? Tukaj je dobra ideja tudi obisk psihologa (če si pripravljen), da skupaj predelata tvoje vzorce in da počasi začneš premagovati strah, anskioznost in ostale neprijetne občutke, ki jih opisuješ. Takrat boš tudi manj (ali pa sploh nič) razmišljal o samomoru, saj boš našel smisel, imel boš voljo, motivacijo, da gradiš življenje. Samomorilne misli se največkrat pojavijo takrat, ko človek ne vidi smisla, je nemočen in obupan. In prosim verjemi, da so ti občutki pretežno tukaj zato, ker se si se naučil verjeti svojim prepričanjem, da nisi ok in da ti ne bo uspelo. Ta prepričanja pa v osnovi izvirajo iz stiske ali travme iz otroštva, sedaj pa (predvsem zaradi izzivov, ki jih opisuješ) še kar vztrajajo in še te kar vodijo, določajo tvoje življenje, medtem ko bi bilo zate veliko boljše, če bi ti odločal o sebi (ne stari vzorci).
Omenil si tudi trud, ki ga je treba vložiti. Ja, res je, vložiti je treba trud (recimo za študij), ampak je vredno. Za stvari, ki nam v življenju veliko pomenijo, se je pogosto treba truditi, in to je čisto ok. Ok je, da vlagamo trud, čas, energijo, včasih še denar, v stvari in odnose, ki so nam pomembni. Človeško je tudi, da nam včasih spodleti, ali da nam včasih ni, to pa vseeno ne pomeni, da obupamo in pustimo svoje cilje/želje. Ne, to pomeni, da smo prijazni do sebe, ko imamo težje obdobje, pol pa spet zavihamo rokave in se dalje trudimo za stvari, ki so nam pomembne. In tebi je veliko stvari pomembnih, in vse to lahko dosežeš, je pa pomembno, da veš, da boš na tem moral delati, in da je to ok. Jaz bi ti res toplo priporočala obisk psihologa, s katerim se boš lahko o vsem tem pogovoril in sproti predeloval tako čustva kot tudi omejujoča prepričanja in negativne miselne vzorce.
Če se odločiš, da bi poiskal strokovno pomoč, je na voljo več opcij:
- Center za duševno zdravje odraslih: tukaj dobiš brezplačna svetovanja, centrov je več po Sloveniji, napotnice ne potrebuješ, jih pa lahko pokličeš in se naročiš. Več o tem na njihovi spletni strani, kjer izbereš lokacijo, ki ti najbolj ustreza Odrasli - Program Mira (zadusevnozdravje.si)
- Psihološke svetovalnice Posvet: podobno kot zgoraj, svetovanja so brezplačna, obstaja več lokacij po Sloveniji, prilagam link: www.posvet.org
- na naši sletni strani pa lahko najdeš še druge možnosti (tudi telefonsko svetovanje in kaj storiti v primeru velike stiske) Poišči pomoč | #to sem jaz
Če bi samomorilne misli vztrajale, je zelo pomembno, da nekoga pokličeš ali se z nekom pogovoriš, prav tako lahko pokličeš 112 (rešilec) ali greš v katero od urgentnih psihiatričnih ambulant.
Upam, da ti je zgoraj opisano vsaj malo v pomoč in da najdeš kaj zase. Če ne, pa si vabljen, da nam še pišeš.
Vse dobro ti želim, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
No
Nobeden
Hvala za odgovor, prebral sem ga in se pocutim ze malo boljse. ce sem razumel je treba se prepricati da lahko dosezem svoje cilje in svoje vzorce(ne razumem sto posto kaj je to v praksi) si prilagoditi kot bi zeleli. Imam pa vprasanje kako lahko skrijem vsebino svojega vprasanja zgoraj, ali lahko vi to storite?
No
Nobeden
Lahko mi pises na mejlmoj88@gmail.com
Veselim se tvojega odgovora
he
her
Lahko mi pises na mejlmoj88@gmail.com
Veselim se tvojega odgovora
sem ti poslala mail:)
Uredništvo
Marjetka Gojkošek
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen.
Hvala, da si se ponovno javil.
Ne gre samo za to, da se prepričaš v nekaj, v kar še ne verjameš (da lahko dosežeš svoje cilje). Bolj gre za to, da opazuješ svoja prepričanja in miselne vzorce in jih poskusiš predrugačiti, pogledati drugače na stvari, mogoče nevtralno (namesto negativno), če pozitivno še ne gre. Torej, da si ne govoriš nekaj, kar zate še ni res (recimo: 'nisem anksiozen, ful sem vesel, družaben, komot lahko dobim prijatelje'...), ampak da pogledaš, kakšna prepričanja in kakšne misli te omejujejo, kakšni strahovi ti ne dovolijo, da greš na magisterij, kako predelati te strahove, da boš izbral pogum, namesto strah... Zraven pa sebe tudi podpirati v bolj prijaznem razmišljanju o sebi in situacijiah, recimo: 'zmorem to, do sedaj sem si že večkrat dokazal, da lahko, se bom tudi sedaj potrudil... četudi sem kdaj anksiozen, sem vseeno v redu fant, lahko si najdem prijatelje, potrudil se bom več časa preživeti s sošolci in bratranci, da se bom lažje povezal z ljudmi in našel prijatelje...' Takšno razmišljanje namreč vzbuja upanje, optimizem in voljo, medtem ko razmišljanje, da si sam, ankiozen, suh, brez prijateljev prikliče občutke osamljenosti in nemoči. Zelo je pomembno, kako razmišljamo o sebi, in priporočam ti, da ozavestiš kako razmišljaš o sebi in to spremeniš.
Ko si postaviš cilj ali željo, se pri dosegu tega spodbujaj v mislih, namesto da dvomiš vase. Na primer: 'zelo se bom potrudil, da mi bo uspelo, jaz to zmorem, imam sposobnosti, da to dosežem, tistih, ki jih še nimam, pa sem sem se jih pripravljen naučiti, pridobiti...'
Poskusi na ta način, boš videl, da so občutki ob takšnem razmišljanju zelo drugačni od tistih, ki se vzbudijo, ko o sebi slabo razmišljaš. Svetujem tudi, da si pri tem potrpežljiv in si vzameš čas, saj včasih kar traja, preden zmoremo spremeniti dolgoletne vzorce.
Upam, da ti je sedaj malo bolj razumljivo, kako se tega lotiti, če ne, pa nam še piši :)
Vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
Be
Bevcek
ne met punce k je nrabs pa se ni zle cajt za tau