Hejla. Sem v 7.razredu in imam probleme. Med poukom se nemorem skoncentrirati,sodelovati,razmišljati. Zaradi slabih ocen oz. ker se ne morm skoncentrirati pri pouku se počutim zelo slabo. S sošolkami se zelo dobro razumem in jih ne želim izgubiti. Septembra bom sicer odšla v mladinski dom. Ko se probam učiti se enostavno nemorem skoncentrirati. Zaradi ocen sem postala bolj zaprta vase (v depresiji sem).Vsi sošolci so uspešni. Kako jim to rata. Vsak dan se zjokam zaradi ocen in učiteljev. Opažam da sem se zamerila učiteljem. Nemorem se skoncentrerat niti ko hodim in sedim. Kaj naj storim???
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Kot vidim, se soočaš s težavami na področju usmerjanja svoje pozornosti oziroma koncentracije. Kot lahko razberem iz zapisa se s tem srečuješ med poukom, med učenjem, pa tudi med drugimi aktivnostmi. Verjamem, da vse to zelo negativno vpliva na tvoje počutje, saj ti izjemno otežuje delo za šolo pa najbrž tudi doseganje drugih bolj in manj pomembnih ciljev.
Za razumevanje celotne situacije se mi zdi pomemben podatek, kdaj si začela pri sebi opažati te težave? Je to nekaj, s čimer se soočaš že celotno obdobje šolanja? Opažaš spremembe pri sebi šele v zadnjem času? Je morda to povezano s kakim dogodkom v tvojem življenju?
Praviš, da si se s tem zamerila učiteljem. Po čem to sklepaš? Si o tem s kom že govorila? Veš, oni ne morejo preprosto kar vedeti, s čim se trenutno soočaš in si lahko tvoje vedenje razlagajo na svoj način. Vsekakor bi ti najprej priporočala, da se obrneš na svojega razrednika oziroma razredničarko. Lahko tudi na kakega učitelja oziroma učiteljico, ki ji zaupaš. Tako te bojo bolje razumeli in ti lahko stopili naproti s potrebnimi prilagoditvami. Dobra ideja se mi zdi tudi, da se obrneš na šolsko svetovalno službo, kjer lahko skupaj najdete rešitve in ugotovite, kaj je tisto, kar pomembno vpliva na tvojo pozornost. Ali so to neki zunanji dejavniki (hrup, pogovor drugih okrog tebe, značilnosti prostora) ali gre za notranje dejavnike, torej dejavnike, ki izhajajo iz tvojega notranjega duševnega dogajanja.
Vsekakor se mi zdi to kot področje, ki se ga je potrebno lotiti bolj celovito in ti le kak nasvet iz moje strani najbrž ne bi prinesel želenih rezultatov, zato te spodbujam, da poiščeš podporo in tako aktivno pristopiš k raziskovanju svojega doživljanja.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije