Dober večer!
Trenutno sem po mojih ocenah v težkem obdobju. Res mi je težko in veliko problemov imam. Vesela bi bila odgovora.
Kot sem napisala v naslovu, se spopadamo z depresijo. Želim si dobrih prijateljev, a jih nimam. Sicer imam prijatelje, ampak ne dobre. Veliko časa sem žalostna in skoraj vsak dan jokam. Veliko imam problemom z šolo (sošolci, psihično in fizično nasilje, opravljene itd.).
Zelo imam prisotnega tudi stresa. Zdaj imam res veliko ocenjevanjanj, polovico predmetov ali pišem ali sem lahko vprašana, poleg tega imam veliko tekmovanj. Preprosto nimam časa za skoraj nič.
Moje življenje je bilo ves čas stresno, boleče in naporno. Že nekaj časa premišljujem o smiselnosti, da živim in se sprašujem, ali je sploh vredno živeti. Nič si še nisem sicer naredila (porezala itd.), vendar bom mogoče kmalu segla po nožu.
Prosim pomagajte, preden se sesujem!
• Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zelo sem vesela, da si se obrnila na nas. Lahko razumem, da imaš trenutno težko obdobje. Navajaš več težav, ki te mučijo. Žal mi je za tvoje dosedanje slabe izkušnje. V težkih obdobjih ljudje kdaj pomislimo o smiselnosti življenja. Ob težavah si vsi kdaj nadenemo temna očala. Ta očala nam lahko onemogočijo, da bi videli tudi svetle plati, poti naprej, ki zagotovo obstajajo. Pomisli na stvari, za katere je vredno zdržati, se boriti. Morda na kakšne posebne želje in cilje, bližnje osebe, ki jim je mar zate, stvari, ki te veselijo/so te veselile... Verjamem, da zmoreš zdržati to stisko ter postopoma najti pot iz nje. Tukaj smo za tebe, da ti stojimo ob strani.
Napisala si, da se spopadaš z depresijo. Zanima me, ali si morda že bila oz. hodiš k psihologu? Kar se tiče šole, se lahko poskusiš s svetovalno delavko pogovoriti ter ji zaupati težave vezane na šolo… Lahko ji poveš kako se počutiš ter jo prosiš za pomoč, da ti pomaga. Število ocenjevanj ti lahko npr. prilagodijo glede na to koliko trenutno zmoreš… Navajaš tudi psihično in fizično nasilje. Sklepam, da se tudi slednje dogaja v šoli? Nihče si ne zasluži biti deležen tega. Ne glede na to, kaj se ti dogaja, vedi, da nič od tega ni tvoja krivda. Nasilje, ne glede na to, v kakšni obliki je, je potrebno ustaviti. Poleg svetovalne delavke imaš na voljo tudi razrednika/razdredničarko, starše, ali pa katero izmed drugih, tebi bližnjih, odraslih oseb, ki jim zaupaš, da jim poročaš o svoji stiski.
Morda si zmanjšaš število obveznosti, če te preveč obremenjujejo. Slednje vsekakor ni odraz nemoči, saj vsi kdaj ne zmoremo vsega, to je človeško. Najdi si čas zase, za stvari, ki so te ali te sedaj veselijo.
Po malih korakih lahko dosežemo spremembe, ki s časom prinesejo dobre občutke ter smiselnost v naše življenje. Ko svoje težave zaupamo drugim, nam ti lahko pokažejo pot, ki je sami kdaj ne vidimo ter nam nudijo podporo, da gremo po poti naprej. Res si iskreno želim, da bi tudi ti bila deležna takšne podpore, zato te spodbujam, da se pogovoriš z zaupno odraslo osebo, v kolikor ne v šoli, pa morda z psihologom v zdravstveni ustanovi.
Prilagam ti še številke za pomoč v stiski, v kolikor bi se s kom želela pogovoriti preko telefona, povsem anonimno.
TOM telefon (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure)
Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. 00 in 7.00 uro)
Zaupni telefon Samarijan in Sopotni (116 123, 24 ur na dan).
Zelo bom vesela, v kolikor se nam ponovno javiš.
Patricija Kramaršek, mag. psihologije