Pozdravljeni!
Po dolgih letih skrivanja svojih težav in bolečin sem odločil da se odprem vsaj tu. Skratka že od srednje šole naprej se spopadam z depresijo in stalnim občutkom žalosti in nezadovoljstva. Ne spomnim se kdaj sem se nazadnje nečesa iskreno veselil. Imam zelo stresno in naporno življenje (služba,družinske težave, pomanjkanje časa zase). Predvsem pa me mučijo ljubezenske težave. Predvsem pogrešam osebo v katero sem že nekaj let nesrečno zaljubljen, na žalost se najina zgodba kljub mojemu trudu da bi me imela rada ni izšla(na koncu sva se celo skregala) Predvsem me je zelo potolklo ko mi je povedala da me ne mara in da ji grem na živce. Od prepira naprej nimava več stikov razen žalostnih pogledov ko se kje srečava. Stvar je še toliko hujša ker živiva praktično par ulic narazen in me vsakdanje stvari spomnijo nanjo. Zaradi vsega skupaj mi je zelo hudo, večkrat ne morem spati in jočem. Čeprav  me ne mara jo zelo pogrešam in mi je zelo hudo.
Hvala za kakšen dober nasvet.
• Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
zelo dobro je, da si se obrnil na našo svetovalnico, glede na to, da tvoja stiska traja že tako dolgo časovno obdobje. Verjamem, da ti je ob naporni službi in težavah z družino in dekletom, v katerega si zaljubljen, zelo težko.
Napisal si, da se že več let spopadaš z depresijo. Nisem uspela razbrati, ali ti je to diagnosticiral strokovnjak ali pa si sam ugotovil, da se tako počutiš. Če še pri strokovnjaku nisi bil, te spodbujam, da to čim prej storiš, saj lahko trpiš veliko škodo in si prikrajšan za dobro počutje zaradi težav v duševnem zdravju, če jih ne razrešiš pravočasno. Vidim, da se je tebi nabralo kar precej obremenjujočih področij in ker so težave že tako dolgotrajne, je pomembno, da jih začneš aktivno reševati. Napotnico za psihologa lahko dobiš pri osebnem zdravniku. Ker so čakalne dobe dokaj dolge, predlagam, da zbereš pogum čim prej.
Verjamem, da ti je lahko zelo hudo, ker se ljubezenska zveza z dekletom ni izšla tako, kot si si želel. Zagotovo je obema težko, ko se naključno srečujeta. Kakorkoli težko je to sprejeti, se dekle žal ni odločilo za zvezo. Ni nujno, da si kriv ti, lahko da si trenutno partnerja ni želela ali pa je imela kakšen drug razlog. Ne glede na to, kaj je ta razlog bil, si ne očitaj, da se nisi dovolj potrudil. Vložil si veliko, in ravno zato je lahko bolečina tako močna. Mnogim ljudem je lažje, če potem to osebo srečujejo čim manj. Ali lahko razmisliš, kako bi to storil? Ker te negativne misli hitro prevzamejo, če pogosto razmišljaš o nesrečnem razpletu te situacije, je pomembno, da se znaš zaposliti in da ne dovoliš, da te negativne misli vplivajo na tvojo samopodobo. Poskusi najti nekaj, kar te sprošča, prevzame, v čemer se lahko izgubiš tako, da pozabiš na čas. Nekateri se začnejo ukvarjati s športom, nekateri najdejo povsem nov hobi, pomaga pa lahko tudi druženje z ljudmi, ki so ti blizu. Nisi napisal, kako ti gre na prijateljskem področju. Ali imaš kakšnega dobrega prijatelja?
Kot sem že napisala, pa to, da te dekle ni izbralo za svojega partnerja, ne pomeni, da je s teboj karkoli narobe. Zagotovo imaš mnoge odlike in prišel bo čas, ko boš tudi ti spoznal osebo, ki ji boš pomenil veliko. Zato je pomembno, da te pretekla izkušnja ne potre do te mere, da bi se popolnoma zaprl vase ali odpovedal druženjem. Nikakor tudi ne misli slabo o sebi. Že vzdevek v svetovalnici si si nadel "nepomembni". To zagotovo ni res. Tudi ti si pomemben in tvoje dobro počutje šteje, ne glede na trenutne odnose s tem dekletom ali z družino. Na situacijo poglej z zornega kota, da na izbiro partnerja vpliva mnogo dejavnikov in da nisi samo ti eden izmed njih. Po drugi strani pa tudi, ali bi si želel zveze z osebo, ki te ne sprejema v celoti takšnega, kot si? Včasih se nam lahko zdi, da bi bilo vse v redu, samo če bi nas želena oseba izbrala za partnerja, vendar je lahko partnerski odnos zelo težaven, če ni obojestranskega sprejemanja, kar ponovno vodi v nezadovoljstvo.
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč. Vabim te, da postaviš še kakšno vprašanje, zmeraj si dobrodošel tukaj.
Lepo te pozdravljam,
Jasna Verčko, mag. psihologije
• ne
nepomembni
Pozdravljeni!
Zahvaljujem se za odgovor in nasvete, vsekakor jih bom poskušal upoštevati. Čeprav se težav ne da izbrisati čez noč je vseeno treba enkrat začet zato za naprej samo pozitiva in fokus nase.
Hvala in Lp