zdravo,
tukaj sem ker se s starsi o tem ne upam oz. ne zelim pogovarjati. Nazadnje ko sem jima omenila da se pocutim prazno in izmučeno in da imam občutek da sem v depresiji ampak sta odgovorila da NE vem kaj to pomeni in da imam samo obdobje to se mi dogaja ze 1 leto zacela sem si skodovati in tezko nadzorujem svoje zivljenje hkrati pa imam prjatelje ki vedno govorijo o svojih problemih in nikoli v mojih ko jih prosim da spremenijo to eno stvar recejo da bodo a se nič ne spremeni recejo naj me ne skrbi in naj se ne sekiram a hkrati mi te besede ne pomagajo. pocutim se tako da bi najraje obupala nad vsem sem ze zelela narediti smoumor 2 krat ampak sem se ustavila. Pri tem pa seveda vpliva tudi to da moja strast je ples ze 9 let in zdaj ne smem plesati dva mesca in ce ne bo kasneje vse vredu morda nikoli in v taki situaciji prijatelji recejo da bo ze minilo. ce pa starsema povem da rabim pomoč začneta o tem kakšne denarne probleme imamo in to razumem nevem kaj naredim rabim pomoč...
LP anonimno
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovano dekle,
hvala za tvoje sporočilo. Velikokrat se zgodi, da ravno starši mladostnika najmanj razumejo, čeprav bi si želeli drugače. Ko se najstnik znajde v stiski, je najpomembneje to, da mu starši oz. bližnji stojijo ob strani, so mu v oporo, da jim lahko zaupajo, se zjoče, če to potrebuje. Dejstvo je, da ste mladi ljudje pogosto zbegani, saj se spreminjate iz otroka v osebo, ki bo začela prevzemati odgovornost, ki bo morala vedeti kaj je prav in kaj ni, ki se bo morala znati postaviti zase. V najstniški dobi je najbolj vrednoteno mnenje sovrstnikov, sošolcev in družbe, ki si jo najstnik najde in z njo preživlja prosti čas. Pri vsakemu doživljanju težjih situacij je zelo pomembno to, da imamo vsaj eno zaupno osebo, s katero lahko o svojem počutju/dogajanju odkrito spregovorimo.
Pišeš o tem, da se počutiš prazno, izmučeno in da težko nadzoruješ svoje življenje. Pri občutku praznine je najpomembneje prepoznati občutek pomanjkanja, ki kaže na dejstvo, da nam nekaj manjka. Ključ je najti to, kar nam manjka, tisto, česar ne posedujemo. Kaj je to, kar smo izgubili? To pogosto ne zmoremo storiti kot posamezniki, zato potrebujemo nekoga, ki nam bo pri tem pomagal. Najbolje znajo to usposobljeni strokovnjaki. Omenjaš tudi samomor, ki je zelo resno dejanje. Kako pogosto razmišljaš o smrti oz. o tem, da te ne bi več bilo? Je to vsak mesec/teden/tu in tam/vsak dan? Kako dolgo že trajajo te misli? Kaj je tisto, kar te v tem trenutku najbolj bremeni? Menim, da bi bila v tvojem primeru nujno potrebna strokovna pomoč. Si morda svoje misli že zaupala kakšnemu strokovnemu delavcu (osebni zdravnik, psiholog, šolska svetovalna služba, psihoterapevt, skratka nekdo, ki mu lahko zaupaš)?
Vedi, da samomor ni, ne more in ne sme biti rešitev, saj so vsi izzivi, težave, ki si jim priča, začasni in rešljivi. Morda boš že danes dobila odgovor na situacijo, ki se dogaja v tebi in se boš bolje počutila. Zaupaj v svojo moč in potencial, ki je v tebi, da se bolečina zmanjša ali celo izgine. Odloči se za življenje. Poišči tiste drobne stvari v sebi in okrog sebe, zaradi katerih si lahko že ta trenutek hvaležna. Sprejmi pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu saj si ju zaslužiš, točno takšna, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma.
Navajaš tudi to, da se že 9 let ukvarjaš s plesom. Ples je jezik med umom in telesom, je radost, strast življenje. S plesom se lahko izražamo, sproščamo, krepimo in družimo. Legendarni glasbenik James Brown je nekoč dejal: »S plesom lahko rešimo večino naših težav.« Ali obstaja kakšen poseben razlog, da 2 meseca ne smeš plesati, morda kakšna poškodba?
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samomoru, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki mu zaupaš in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če boš v hudi stiski:
•    TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
•    Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)
Toplo priporočam tudi ogled te spletne strani: https://zivziv.si/razmisljam-o-samomoru/
Si edinstvena in neponovljiva, nihče in nič na tem svetu ni vredno tvojega življenja! Nikoli nisi sama, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja.
Želim ti vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij