Pozdravljeni,
imam težavo s prijateljico. Želim ji pomagati saj je 100000% depresivna. To je pripreljalo tudi do rezanja. Zdaj ima cele porezane roke, ostalim govori da ji je to naredila mačka. Meni se je zaupala in mi vse povedala. Doma imajo stisko saj oče in mama ki sta se ločila živita v isti hiši zaradi denarnih sredstev. V šoli ima 1 in 2 kdaj tudi 3 in 5 pri likovnem pouku. Pravi da se uči in jo je potem pred učitlji strah. Njeno močno področje sta likovna in angleščina. Zdaj je negativna pri 1 predmetu. Zares ji želim pomagati, zato sem ji ponudila inštrukcije. Ne želi pa da v to vključim učitelje saj bi bilo to potem vse skupaj cela zmešnjava. Tudi za ostale stvari potrebne za življenje (oblačila, zvezki (ima samo 4 in v njih piše vso snov)...)
Nimam idej kako naj bi ji pomagali, prosim pomagajte.
lp
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš da te skrbi za prijateljico saj opažaš depresivno razpoloženje, samopoškodovanje in slabe odnose v njeni družini.
Najprej naj te pohvalim da si pripravljena prijateljici priskočiti na pomoč in si prvi korak že naredila. Nudiš ji učno pomoč ter psihološko podporo, ki jo potrebuje v trenutnem obdobju. Ker pa njene težave niso majhne ti svetujem da ji predlagaš da poišče strokovno pomoč. Za začetek naj se obrne na svetovalno delavko vaše šole. Če ne bo želela, vztrajaj, povej ji kako ji je lažje ko govori s tabo in da bo tako tudi pri strokovnjakinji. Svetovalno delavko pri svetovalnem odnosu veže zaupnost tako da bo vse kar bo delila z njo ostalo med njima. In če vseeno ne začuti povezave lahko odide. Do njene pisarne jo lahko pospremiš ti, ali pa si celo zraven. Poskusi ji situacijo predstaviti na varen način, kjer bo zaznala čim manj groženj. Lahko ji predlagaš tudi da se obrne na osebnega zdravnika če ji bi bilo tako lažje. Torej, bistvo je da poišče strokovno pomoč, ki ji bo pomagala.
Če boš imela še kakšno vprašanje smo ti na voljo.
Urška Koštomaj, mag. psihologije