Lep pozdrav,
že nekaj časa nazaj sem opazila da imam kar nekaj težav. Najprej sem le mislila da je to zaradi pubertete, a po nekaj paničnih napadih in po mojih simptomih vse kaže na depresijo. Nimam energije, nobenih interesov, nemorem se zbrati, zgodaj postanem zaspana in dolgo spim, nisem si všeč takšna kot sem, velokokrat postanem jezna iz nobenega razloga, počutim se odrinjena od prijateljev, nimam več apetita, predvsem me pa vse skrbi.
Bila sem že v bolnici zaradi paničnega napada, ampak zdravniki so trdili da ni nic hudega.
Nerada govorim mojih občutkov nikomur, vsi me poznajo kot nasmejano punco.
Mama me je že uprašala če bi rada obiskovala terapijo ampak nočem ji narediti skrbi s tem da bo mislila da je kaj narobe z mano, saj jih ima že dosti.
Zanima me ali je to sploh res depresija? in
Kakšen je sploh vzrok za takšno počutje?
Hvala za vse!
• Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Depresija je motnja oz. bolezen, ki jo definira nekaj od znakov, ki si jih naštela tudi ti. To so npr. pomanjkanje volje in energije, opustitev interesov in hobijev, znižan ali zvišan apetit, prekomerno spanje ali nespečnost, težave s pozornostjo, melanholični občutki (žalost, obup, krivda…). Hkrati pa si opisala tudi nekaj znakov tesnobe oz. anksioznosti, ki je depresiji precej podobna. Tesnobnost navadno označujejo pretirane in neracionalne (neresnične) skrbi, pojavljajo se npr. misli o tem, kaj hudega se lahko zgodi. Tesnobo pogosto spremlja občutek stiskanja v prsih in napetost v mišicah, močno intenzivna tesnoba pa lahko eskalira tudi v panični napad. Vemo tudi, da se depresija in anksioznost zelo pogosto pojavljata skupaj in posamezniki lahko hkrati občutijo simptome obeh motenj. Ena izmed značilnosti depresije ter anskioznosti je tudi to, da morajo simptomi trajati nekaj časa (npr. 6 mesecev za anksioznost), da jo lahko diagnosticiramo kot motnjo.
Pri tebi se torej dogajajo reči, ki kažejo na to, da nekaj ni v redu. Najprej bi ti svetovala, da se vseeno poskušaj s kom pogovoriti. Verjamem, da določene plati svojega duševnega dogajanja težko delimo z drugimi, pa vendar ti bo opora prijatelja/prijateljice ali kakšnega družinskega člana prišla zelo prav. Z njim ali njo se lahko pogovoriš o svojih skrbeh, zaupaš lahko svojo stisko in tako se boš počutila vsaj malo bolje. Pravi prijatelji ti bodo stali ob strani. Tudi mamina ideja o terapiji se ne zdi slaba. V kolikor se tvoje stanje dlje časa ne bi izboljšalo, bi ti svetovala obisk strokovnjaka. Morda boš tako mami kakšno skrb kvečjemu olajšala, saj bo vedela, da si v dobrih rokah strokovnjaka, ki ti lahko pomaga prebroditi stisko.
Glede različnih skrbi pa bi ti svetovala, da si na list papirja zapišeš vse, kar te skrbi. Poskušaj zajeti čim več. Nato se vprašaj, ali so vse te skrbi resnične. Morda ti tukaj lahko pomaga oseba, ki ji zaupaš. Povej ji svoje skrbi in pomaga ti lahko oceniti, kdaj je skrb pretirana, kdaj pa te skrbi upravičeno. To je ena izmed stvari, ki jo lahko poskusiš sama in upam, da se boš po tem počutila vsaj malo bolje.
Želim ti vse dobro, vesela bom, če se še kaj javiš!
Lea Kopač, mag. psihologije