Pred kratkim sem dobila postavljeno diagnozo depresije. So dobri ter slabi dnevi. Najbolj me muci, ko ljudje okrog mene reagirajo na to da sem slabe volje osorno in jezno. Zanima me, na kaksen nacin je predvsem druzinskim clanom lazje predstavit bolezen in nacin komunikacije.
Vsi se s tem soocamo prvic. Prav tako je ista situcacija s parterjem. Nikakor se ne ujameva glede komunikacije, ter se za vse kar recem name razjezi.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga Abcd,
hvala ti za postavljeno vprašanje in predstavitev tvojega stanja. Zelo razumem, da je težko razložiti kaj se ti dogaja in kako to razložiti tebi dragim, tako družinskim članom kot partnerju. Verjamem, da ti želijo čim boljše.
Kaj pravzaprav lahko narediš ti? S ciljem, da boš slišana, razumljena?
Mogoče se poskušava najprej vprašati zakaj so reakcije tvojih dragih takšne? Zakaj jeza, morda žalost, razočaranje? Je lahko to znak njihove nemoči, ko ne zmorejo pomagati, razumeti ali morda želijo rešiti hitro, učinkovito? Razmisli. Vse s ciljem, da bi ti pomagali, ker te imajo radi. Pa so pri tem ravnanju okorni, negotovi ... Razmišljam.
Morda ti bodo v pomoč, ko boš poskušala predstaviti svoje stanje, članki na Tosemjaz, na temo depresije, strani Nebojse, kjer je prav tako dobro razloženo kaj depresija je, kakšni so simptomi in kako poteka zdravljenje. Predlgam, da jim te zapise ponudiš v branje. Ko se med seboj težko slišimo in razumemo, je pravi naslov tudi psiholog, psihoterapevt, ki usmerja vaš pogovor, povzema, sprašuje, se z vami dogovarja in daje podporo. Kaj praviš? Verjetno imaš v procesu zdravljenja podporo psihologa in pedopsihiatra?
Nikakor pa ne prevzemaj odgovornosti za čustva svojih dragih. Tega nadzora in vpliva nimaš. Se strinjaš?
Predlagam ti, v smeri zdravljenja, da upoštevaš nasvete zdravnika in psihologa, da poskušaš skrbeti za osebno higieno in zdrav življenjski slog, da imaš dovolj spanja in gibanja na svežem zraku, da poskušaš poskrbeti za druženje z vrstniki. Kot obliko samopomoči morda izberi hvaležnost (dnevnik). Izkoristi pomoč v šolskem prostoru - pogovore in svetovanje šolske svetovalne delavke.
Upam, da ti je moj odgovor v pomoč. Pošiljam ti velik objem in te lepo pozdravljam.
Vse dobro,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja