Pozdravljeni.
Trenutno sem v zelo hudem čustvenem stanju. Živim s fantom, s katerim imava obdobje ki ni najboljše. Fant se je do mene zelo ohladil, ne kaže več čustev, živima dejansko kot prijatelja skupaj. Mene to ubija. Vem da nemoreš nikogar prisiliti, da te ima rad, ampak nimam moči, da bi odšla od njega. Skupaj živima že 3 leta, kar ni malo. Sem tip človeka, ki si vsako stvar močno jemlje k srcu in ne prenesem ničesar. Ob vsaki grdi besedi, dejanju posmislim na samomor. Nočem več živeti. Želela sem si življenje z njim, in tudi če lahko ostanem poleg njega ampak bo vse na prijateljski ravni zame to ni življenje. Tega fanta imam močno močno rada iz srca. Enkrat sva že šla narazen in če ga ponovno izgubim si nebom opomogla nikoli več. Ko dobim napad panike, če lahko tako rečem sem pripravljena narediti marsikaj. Pojedla sem že tudi nekaj tablet Lexeurin, ki mi pomagajo samo na ta način da me uspavajo. Sem kar daleč od svoje družine, in svoje življenje sem si predstavljala tukaj, saj sva imela narejene že vse plane. Ne morem se zaupati nikomur, prijateljev nimam veliko, družini ne želim govoriti o teh stvareh,vendar ko dobim napad je bilo že velikokrat da je malo manjkalo da bi končala svoje življenje. Verjetno rabim pogovr s psihiatrom vendar iskreno mi je nerodno iti do njega. Jemljem vse od lexaurina, persen forte, vendar vse ima le tak učinek da me uspava. V duši me še vseeno mori, stiska v prsih, ko dobim napad se situacije sploh ne zavedam kaj se dogaja. Vglavnem rabim nek pogovor od osebe, ki me ne pozna, da mi svetuje na svoj način. Kaj storiti?
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala, da si tako iskreno delila svojo stisko. Vesela sem, da si se obrnila na svetovalnico.
Pišeš, da si v zelo slabem čustvenem stanju, saj tvoj odnos s fantom ni več takšen kot bi si želela. Občutek imaš, da sta se oddaljila in živita skupaj kot prijatelja. Ne glede na to, da te takšen odnos spravlja v obup, si ne predstavljaš življenja brez njega. Verjamem, da ti je hudo in da se počutiš žalostno, utesnjeno in nemočno. Čeprav iščeš moč, da bi lahko spremenila vajin odnos ali odšla stran od njega, si takšnega življenja ne predstavljaš. Zato si že večkrat pomislila, da bi bil samomor rešitev za vse tvoje težave. Žal mi je, da v trenutkih, ki jih opisuješ, ne najdeš nekoga, ki bi ti stal ob strani in te skušal razumeti.
Omenila si tudi, da si pripravljena v trenutkih ko ti je najhuje, storiti marsikaj. Vesela sem, da si sedaj zbrala toliko moči in poguma, da si svojo stisko delila in poiskala pomoč. Spodbujam te, da pri tem vztrajaš in se v primeru stiske obrneš na nas, dober vir pomoči pa so ti lahko tudi različni telefoni v stiski in svetovalnice (več o tem si lahko pogledaš na: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/, http://www.posvet.org/kontakt). Vsekakor pa te spodbujam, da si čimprej poiščeš pomoč strokovnjaka, kar si nakazala tudi sama. Izpostavila si, da ti je nerodno iti do psihiatra. Naj povem, da se nimaš ničesar sramovati in da si lahko ponosna nase, da si pripravljena aktivno reševati stiske s katerimi se soočaš. V kolikor pa o tem, da iščeš strokovno pomoč nisi pripravljena razglabljati z drugimi, ni nič narobe. Pomembno je zgolj to, da se obrneš na nekoga, ki te bo poslušal, sprejemal in ti na tak in drugačen način pomagal pri tvojem lastnem reševanju stisk. Predlagam ti, da se obrneš na svojega osebnega zdravnika in mu poveš s kakšnimi težavami se soočaš ter da bi si želela obiskati psihologa oz. kliničnega psihologa. On te bo napotil naprej in tako boš imela možnost brezplačnih obravnav.
V primeru, da bi bila stiska v vmesnem času tako velika, da bi razmišljala o samomoru, te prosim, da se obrneš na telefon za pomoč v stiski ali kakšno svetovalnico. Takrat skušaj razmišljati o vidikih, zaradi katerih je vredno živeti. Če se boš počutila tesnobno lahko poskušaš izvesti tudi kakšno tehniko sproščanja. Dobre napotke glede teh tehnik in preusmerjanja svojih misli imaš na naslednji strani: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/tehnike-preusmerjanja-misli/. Na koncu so pripeti tudi zvočni posnetki, ki si jih lahko predvajaš.
Verjamem, da ti je hudo in da se počutiš utesnjeno, brezupno in brez energije. Ne glede na vse pa si lahko ponosna nase, da si zbrala toliko moči in energije, da si svojo stisko delila. Da vsakič znova najdeš motivacijo, da se prebiješ skozi vse te misli in občutke. Zato ti res svetujem, da si najdeš pomoč strokovnjaka, ki te bo pri tem spodbujal in razumel.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro.
Urška Pisar, mag. psihologije