Pozdravljeni,
pred nekaj časa sem začela opažati pomankanje motivacije. In sicer po tem ko so mi v šoli začeli govoriti grde stvari tudi fant, ki mi je bil vseč govoril je naprimer da bi bilo bolje ce bi umrla, naj se ze ubijem... seveda sem po tem zacela razmisljati o samomoru in se tudi rezala. Poskusila sem govoriti s prijetlji pa me ne poslusajo ko sem povedala prijateljici je rekla da samo iscem pozornost in da ima ona dovolj svojih tezav. Zmeraj vsem pomagam vendar nihce ni pripravljen pomagati meni. Veliko jokam. Velikokrat tudi nimam apetita ker so mi govorili da sem debela ceprav se mi zdi da je moja teza dokaj normalna (visoka sem 157 cm in tehtam okoli 47 kg ). V šoli sem sicer povedala vendar niso učitelji ničesar naredili. Velikokrat imam tudi napad panike. Strah me je sklepati nova prijeteljstva ker me je prejšnja najbolša prijateljica izkoriscala. Nocem da se to še kdaj ponovi. Zelo hitro se navezem na osebo. Moja družina je sicer super me podpira in vse samo o takih stvareh se ne pogovarjamo ravno.
Hvala če boste odgovorili. -
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko. Žal mi je, da se tako počutiš in da ti vrstniki govorijo tako boleče stvari. Verjamem, da ti je potem zelo težko in da si čustveno precej prizadeta, hkrati pa se sama iz tega težko izvlečeš. Predlagala bi ti pogovor s psihologom, sploh ker imaš družino, s katero se dobro razumete in te podpirajo. Glede na svojo starost boš za strokovno pomoč verjetno potrebovala soglasje staršev.
Toplo bi ti priporočala, da bi se z nekom pogovorila o svojih samomorilnih mislih in rezanju. To vedenje kaže na zelo veliko stisko, ki jo sami pogosto težko rešimo. Tukaj bi bilo najboljše, da bi šla k šolski svetovalki ali psihologinji, čeprav zdaj med počitnicami verjetno ni dosegljiva. Druga možnost je, da bi s starši obiskala zdravnika, ki bi te napotil k psihologu (s starševskim soglasjem). To bi bilo izredno pomembno zato, da bi lahko predelovala negativne misli, čustva, ki jih omenjaš (jokanje, razočaranje, občutek izdaje), slaba samopodobo in nizko samozavest, panični napadi, samopoškodovanje.
Druge možnosti so pa sledeče:
Ko boš stara 14 let, boš lahko šla v obravnavo na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov. Obstajajo na večih lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe, potem pa jih lahko pokličeš in se naročiš. Za to ne rabiš napotnice: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/ Enako velja za brezplačne svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji, tudi tukaj ne rabiš napotnice, poglej pa na njihovi spletni strani katera ti je najbližje: za mladostnike tvoje starosti so na voljo v Ljubljani, Celju in na obali www.posvet.org
Obstaja pa tudi telefonsko svetovanje, če ti je to bližje. V primeru stiske oz. samomorilnih misli in čustev je na voljo TOM telefon (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Na njihovi spletni strani poglej, kdaj je na voljo live chat https://www.e-tom.si/ Druge linije za pomoč v stiski pa so sledeče: Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7. uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan).
Toplo bi ti priporočala, da osebno obiščeš psihologa ali svetovalno službo, če pa to zaenkrat ni mogoče, pa te prosim, da uporabiš telefonske linije pomoči, saj ti lahko zelo pomagajo in te vsaj malo razbremenijo. Če boš želela, pa si vedno vabljena, da nam še pišeš. Lahko pa tudi pobrskaš po naši spletni strani, če bi ti kakšna tematika prišla v pomoč, medtem ko se odločaš, kakšen vir pomoči bi izbrala. Poglej na https://www.tosemjaz.net/razisci/ ali https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije