Moja sosolka lara ima tezave, vedno je slabe volje, lahko bi rekli da je v depresiji. Nevem kako naj ji pomagam, sem ze poskusal pa ni delovalo, ne zeli povedati kaj jo muci, ampak tezko mi je ko jo vidim tako.
• Uredništvo
Nina Govc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Praviš, da opažaš, da je tvoja sošolka pogosto slabe volje in da deluje potrto. Želiš ji pomagati, vendar ti kljub poskusom ni uspelo, saj ti ne želi povedati, kaj jo muči. Ob tem ti je zelo težko, saj ti ni vseeno zanjo.
Najprej bi te res rada pohvalila. Zelo lepo je od tebe, da opaziš stisko druge osebe in da ti je zanjo mar. To kaže veliko zrelosti, empatije in srčnosti. S tem, ko razmišljaš, kako bi ji pomagal, dokazuješ, da si zelo dober in skrben prijatelj.
Zanima me, kako se to pri Lari konkretno kaže? Kaj točno opažaš pri njenem vedenju ali razpoloženju? Kako dolgo že traja to obdobje? Kaj si že poskusil narediti, da bi ji pomagal in kako se je na to odzvala?
Pomembno je vedeti, da imamo vsi včasih slabe dneve ali obdobja stiske, za katera drugi sploh ne vedo. Včasih se ljudje zapremo vase, ker ne znamo ubesediti svojih občutkov, ker nas je strah, da nas drugi ne bodo razumeli ali pa zato, ker ne želimo obremenjevati drugih. To, da Lari trenutno ne uspe povedati, kaj jo muči, še ne pomeni, da ji tvoja bližina in skrb ne pomenita veliko.
Morda bi ji lahko poskusil na miren in nevsiljiv način dati vedeti, da si tam zanjo. Pogovor na samem, brez pritiska, kjer ji poveš, da si opazil, da ji ni lahko in da ti je zanjo mar, ji lahko pomaga, da se počuti varneje. Pomembno je, da ji sporočiš, da ti lahko zaupa in da je v redu, tudi če še ne zna ali ne zmore povedati vsega. Včasih že to, da nekdo ve, da ni sam, prinese vsaj malo olajšanja.
Če pa boš opazil, da se njeno stanje močno slabša, da je vedno bolj zaprta vase, brezvoljna, se ti zdi, da ji je res zelo težko ali pa se ti zaupa o stvareh, zaradi katerih bi Lara lahko bila ogrožena, je izjemno pomembno, da v to vključiš odrasle. V takšnih primerih je prav in odgovorno, da se obrneš na razrednika ali šolsko svetovalno delavko, ki znata pravilno ter strokovno pomagati, kadar gre za hujšo stisko. Na ta način boš lahko najbolje pomagal Lari.
Za konec bi te še enkrat rada pohvalila. Delaš vse, kar je v tvoji moči in to je veliko. Sam ne moreš rešiti vsega, vendar že s tem, da si pozoren, sočuten in pripravljen pomagati, Lari pomeniš več, kot si morda misliš.
Vztrajaj v svoji prijaznosti in ne pozabi, da nisi sam odgovoren za njeno počutje. Če boš še potreboval pogovor ali nasvet, sem ti z veseljem na voljo.
Želim ti vse dobro in te toplo pozdravljam.
Nina Govc, dipl. psih. (un)