Pozdravljeni!
Stara sem 13 let in se že dolgo spopadam z depresijo.Sem kar malo bolj močnejše postave ( imam skoraj 100 kg, prosim ne posmehujte se mi) in v torek imamo športni dan ( atletika). Imam pa tudi probleme z mečno mišičo saj me hudo boli  ko hodim, moja mami pa  me noče peljati k zdravniku saj pravi da bo bolje in da so zdaj tako ali tako prazniki.  No torej če me v šolo ne bo in v sredo pridem me bodo vsi čudno gledali ( in učiteljica pa športno me bo nadrla)če pa v torek v šolo grem pa mi nič ne bo šlo saj nimam veliko kondicije in se mi bodo vsi posmehovali in  ne vem kaj naj naredim (tukaj prosim za nasvet).
Kot sem že omenila se dolgo časa spopadam z depresijo. Začelo se je z ločitvijo staršev, nato posmehovanjem v šoli, posmehovanje očeta, mama se je začela grdo obnašati do mene, no zdaj pa je še k temu pripomogla učiteljica športa saj me vedno zaničuje tudi ko se poskušam zelo potruditi. imela sem zvit gleženj in sem ji prinesla zdravniško potrdilo ona pa se je začela dret na mene da jaz šport najbolj potrebujem. Začela sem je jokati in mislim da to kar je naredila ni prav ( prosim za vaše mnenje)
Zdaj pa da preidem bistvu že dolgo časa razmišljam o samomoru. Vem da to ni pametna rešitev vendar ne najdem druge in tudi zdi se mi da me itak noben ne bi pogrešal.
P.s.  jokala sem ko sem to pisala
Hvala vam če ste to prebrali ❤
Prosim za čim krajši odgovor.
• Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zelo sem vesela, da si se obrnila po pomoč na našo svetovalnico. Svetovalci smo zmeraj tukaj, da vam prisluhnemo, ko ste v stiski in vam pomagamo, da skušate težave razrešiti. Tvoje vprašanje me je zaskrbelo, ko sem prebrala, da razmišljaš o samomoru. Verjamem, da se moraš počutiti neznosno slabo, da razmišljaš o takšnem izhodu iz stiske. Vendar to nikakor ni rešitev! Prepričana sem, da lahko skozi dopisovanje najdeva način, kako ti olajšati težave. Že s tem, da si nam pisala, si dokazala, da je v tebi še želja poskusiti izboljšati situacijo.
Napisala si, da se dolgo spopadaš z depresijo. Ali imaš že urejeno strokovno pomoč? Če je še nimaš, je nujno, da jo dobiš. Potrebuješ strokovnjaka, da ti bo nudil stalno oporo in s teboj raziskal možne vzroke za stisko, da se lahko začne situacija razreševati. Napotnico za psihologa oz. psihiatra dobiš pri osebnem zdravniku. Po pomoč pa se zmeraj lahko obrneš tudi na šolsko svetovalno službo.
V svetovalnici se ti ne bo nihče posmehoval zaradi telesne teže ali postave. Zaslužiš si, da te ljudje okoli tebe sprejmejo takšno, kot si. Najprej pa se moraš sprejeti tudi sama. Razumem, da ti je nelagodno pri aktivnostih pri športu, sploh kadar se počutiš kritizirano s strani športne učiteljice. Vendar pa je fizična aktivnost pomembna za tvoje zdravje, zato bi bilo škoda, da ti šport v šoli vzbudi odpor do fizične aktivnosti nasploh. Predlagam, da se ne naprezaš prehitro in preveč (tudi zaradi poškodb mišic), pač pa si v prostem času najdeš primerno aktivnost, kot so recimo sprehodi in hodiš tako dolgo, kot ustreza tebi in ti dopušča boleča mišica, in tja, kjer se počutiš prijetno (bližnji gozd, travniki, predel mesta …). Po poti lahko poslušaš glasbo, ki ti je prijetna in tako sprehode spremeniš v nekaj, kar te sprošča in imaš rada. Izbereš pa lahko tudi manj naporne vaje iz joge, kjer boleče mišice ne obremenjuješ. Na ta način se bo izboljšala tudi tvoja samopodoba. Kako pa si razrešila težavo glede športnega dne? Ali te mišica še boli?
Posmehovanje (tudi s strani učiteljev) je zelo ponižujoče in ni nikakor dopustno. Ali imaš na šoli koga, ki mu lahko zaupaš? Je to razrednik/razredničarka, učitelj katerega predmeta, šolska svetovalna služba? Izberi si eno odraslo osebo, vredno zaupanja in pri kateri se počutiš dovolj udobno ter ji zaupaj svojo stisko glede posmehovanja in načina dela pri športu. Imaš v šoli ali izven nje kakšnega prijatelja ali prijateljico?
Napisala si tudi, da se mama grdo obnaša do tebe. Kaj si mislila s tem? Ali se to pogosto dogaja? Veš, tudi staršem je lahko kdaj težko in rečejo stvari, ki jih ne mislijo zares. Pa vendar sem prepričana, da te imajo radi in bi jim bilo zelo hudo brez tebe. Verjamem pa, da se ob njihovem vedenju počutiš razočarano in nasploh slabo. Ali bi se lahko z mamo pogovorila in ji povedala, kako se počutiš?
Želela si čim krajši odgovor, meni pa se je zdelo, da je pomembno nagovoriti določene stvari, saj me skrbi zate in mi je mar. Upam, da se boš spet oglasila in mi odgovorila na vprašanja.
Lepo te pozdravljam,
Jasna Verčko, mag. psihologije