1 zanima me kako "poteka" testiranje za depresijo? so to samo vprašanja na katera moreš odgovoriti?
2 če si pozitiven na testu depresije, ali takoj dobiš antidepresive oziroma tablete za depresijo?
3 kako naj povem mami da imam samomorilske misli, a me je strah saj sma že to temo enkrat imele a se nisva pogovarjali ampak kregali
4 a gre določiti tudi nivo (stage) depresije in kako?
Uredništvo
Živa Goter

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najbolje bo, da poiščeš pomoč v bližnjem zdravstvenem domu, ki ima Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov. Tam so zaposleni psihologi in psihiatri, ki so usposobljeni za spoprijemanje z opisanimi težavami. Strokovnjaki bodo skozi pogovor in različne vprašalnike ugotovili ali je prisotna depresivna simptomatika. Če boš pri iskanju Centra imela težave, se lahko najprej obrneš na osebnega zdravnika, opišeš svoje težave, on pa te bo usmeril naprej.
Napisala si, da mama tvoje stiske ne razume. Omenjaš samomorilne misli, zato je tukaj očitno, da gre za stisko in je zelo pomembno, da se o tem z nekom pogovoriš. Lahko se najprej obrneš na šolsko svetovalno službo. Verjamem, da ti bodo pomagali in prisluhnili tvojim težavam.
Če bo stiska kdaj zelo močna, ti pa še ne boš prišla do ustreznega strokovnjaka, te spodbujam, da pokličeš na eno izmed brezplačnih telefonskih številk. Tvoj klic bo anonimen in zato boš lahko sprošleno govorila o svojih težavah. Lahko pokličeš na TOM Telefon (116 111; od 12.00 do 20.00 vsak dan). Klic v duševni stiski (01 520 99 00; od 19.00 do 7.00 vsak dan) in Zaupni telefon Samarijan (116 123; 24 ur vsak dan).
Depresijo delimo na blago, zmerno in težjo obliko depresije. Pri zdravljenju blage in zmerne depresije lahko učinkuje že psihoterapija, torej pogovor, pri težji obliki pa se priporoča tudi hkratno jemanje zdravil. Pri tem je izrednega pomena, da smo aktivni, se trudimo početi stvari, ki nas veselijo in, da skrbimo za zdrav življenjski slog (hodimo na sprehode, se zdravo prehranjujemo, dovolj spimo...).
Za konec ti prilagam še prispevek "Znaki depresije v mladostništvu", kjer si lahko prebereš kaj je značilno za depresijo in kaj so značilni znaki za le-to.
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/znaki-depresije-v-mladostnistvu/
Upam, da sem ti s svojim odgovorom pomagala. Če pa potrebuješ še kakšen nasvet pa nam kar piši.Držim pesti zate in ti želim vse dobro,
Živa Goter, dipl. biopsihologinja, mag. psihologije