Dober dan!
Zadnje čase se mi zdi, da se moja depresija slabša. Nimam NIČ energije, bolj pogosto pozabim na reči, z vse mi je vseeno in izgubljam apetit. Nekaj, kar me muči pa je, da ne vidim razloga za to depresijo. Diagnozo imam že vsaj eno leto, in jemljem fluoksetin. Večino časa se sprašujem, zakaj imam depresijo, saj nisem doživela travmatičnega dogodka, ki bi lahko to sprožil. Edini dejavnik, na katerega lahko pomislim, je stres zaradi šole in staršev. Je to normalno?
Zaradi depresije si že nekaj časa blazno želim imeti nekoga, s katerim bi se lahko pogovarjala o tem. Ne mislim družine ali prijateljev, temveč v romantičnem smislu. Z družino se o tem ne bi mogla pogovarjati. Vendar tudi ne verjamem, da bi me kdo lahko imel na romantičen način rad. Nikoli se nisem posebej zanimala za odnose, toda zdaj nevem, kako bi me kdo lahko imel rad (na romantičen način). Zaradi tega stalno mislim, da ni mogoče, da bi jaz lahko bila v romantičnem odnosu. Je tudi to normalno?
Hvala vam za odgovor
Uredništvo
Julija Pelc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
čeprav je leto mlado, je to tudi čas, da se doživljanja, ki spremljajo depresijo, lahko jačajo. To pomeni še več nemoči, neprijetnega, žalostnega počutja, pomanjkanja volje oz. vsega, kar ti poznaš. Verjamem, da je potreben dodaten napor.
Ti je zdravilo dala psihiatrinja ali osebna zdravnica. Imaš poleg zdravil tudi pogovore s psihologinjo ali terapevtko? Z zdravnico ali psihologinjo / terapevtko lahko preveriš tudi, kaj mislita glede izvora depresije, če bi rada odgovor. Ni potrebno, da bi bil vzrok neki travmatski dogodek, običajno se naplete skupaj več dejavnikov, lahko so manj intenzivni, a neugodni in ponavljajoči. Sama pa si že omenila dva, oba pomembna: šola in družina. Vendar je to le ena stran kovanca, na drugi smo tudi sami s svojimi značilnostmi, z biološko in s psihološko ranljivostjo. Pa še kaj bi lahko dodali.
Dobro je, da imamo sogovornike med prijatelji in tudi v romantični zvezi. Potreba po povezanosti, imeti rad in biti ljubljen, so poleg drugih temeljne psihološke potrebe. Lažje se je v odnosih znajti, ko sebe okrepimo in se bolje poznamo. Zato podpiram tvoje samoraziskovanje. Z več samozavesti, samozaupanja se porodi tudi več spretnosti in moči za gradnjo različnih odnosov, tudi romantičnih.
Samospraševanja so dobrodošla. Nič nenormalnega ne razberem iz pisanja, saj gre le za negotovost in dvome, ki so del naše rasti in razmišljanja o sebi in strahove, ki se vtkejo v vsakdan. Dodajam dostop do nekaj opomnikov in priporočil za samopodporo: https://nisiokejpovejnaprej.si/dusevno-zdravje/najpogostejse-dusevne-motnje/depresivne-motnje/
Upam, da s snegom pade tudi nekaj beline, svetlobe in prijetne tišine.
Julija Pelc, univ. dipl. psih., spec. psihološko svetovanje, geštalt psihoterapevtka