Sem ellen stara 15 in imam fanta ze 1 leto,ma zacektu zveze prvi mesec zveze sem bila zelo zlobna do njega inga "prevarala" mevem kaj mije bilo. To je vedeu vendar zdaj sma skupaj 1 leto in 2 mesca inga imam najrajsi na svetu. Veliko smase kregala res veliko saj mi tudi ne zaupa prevec. Vedno ko mije napisau daje konec meje tako stisnilo da nemorem opisat , doebsedno semse skoraj sla ubit in rabila neko osebo polek sebe ampak prijatlejev vec veliko nimam . Do zdaj meje v zadnem tednu 2 krat skoraj res pusto kr ni vec mogo bit z mano kr je samo razmislau o dogodku ki seje dogajal prvi mesec zveze. Jokala smase ze drug drugemu napisala sem mu cel spis kako ga imam rada in vse. Vceraj smase vse zmenla in mije obljubih dase neboma kregala saj meto dava v velik stres amlak jas vem da to nebo drzalo. Nikoli ga nebom pusla saj ce grema narazen bom v preveliki depresiji. No obljubo mije dase nebima vec kregala in dasma vse probleme resla. Zdaj se 2 dnj vec ne kregama ampak danes pred 4 urami semss zacela pocuti kr naenkrat depresivno zelo, vredu smasi in vse ampak kod dasem v depresiji. Noben pogovor z starsi mi nebo pomagal in nic hudo mi je neevm zakajz vrjetno od stresa. Priporocate kaksne tabletke iz lekarni kijih lahko dobim saj ta zalost kr iz nicesa je zelo hudo in vem dase nebo nehala. Grozno mi je.
Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Ellen,
najprej se ti želim zahvaliti za zaupanje in to, da si z menoj podelila svojo situacijo. Zavedam se, kako obremenjujoče mora biti nositi vse to, kar doživljaš.
Zelo je težko, ko se zdi, da se stres in napetosti kar ne končajo – ko to, kar se je zgodilo v začetku naše zveze, vpliva na naš trenuten odnos ter doživljanje. Razumem tudi, kako strašno mora biti pomisliti na izgubo osebe, za katero nam je zelo mar in nas je »držala skupaj«, četudi smo se z njo kdaj prepirali.
Pomembno je upoštevati, da je ponovna vzpostavitev zaupanja po varanju dolgotrajen proces, ki zahteva trud ter sodelovanje obeh, tako tebe kot tvojega fanta. Pri tem pa je nujno, da si dovoliš poskrbeti zase ter za svoje dobro počutje – da razmisliš o tem, kaj potrebuješ, da se boš počutila varno, podprto in ljubljeno.
V zapisu omenjaš, da si se zadnje dneve počutila grozno, žalostno. Praviš, da sta s fantom sicer v redu in se razumeta, a se kljub temu počutiš, kot da si v depresiji. Kako si danes? Dodala si, da si se takrat, ko ti je napisal, da je med vama konec, skoraj šla ubiti. Je to nekaj, o čemer si razmišljala že kdaj prej oziroma še razmišljaš zdaj?
Upam, da si v zadnjih dneh občutila vsaj malo olajšanja. V primeru, da občutki depresije še vedno vztrajajo, pa te toplo spodbujam, da se obrneš na osebnega zdravnika ali strokovnjaka za duševno zdravje (npr. psihologa). Slednji ti lahko pomaga razumeti, kaj doživljaš, in ti predstavi načine, kako si pomagati, da ti bo lažje. Predstavlja torej varen prostor, kjer boš lahko raziskovala lastne misli ter občutke.
Vsekakor je namreč pomembno, da s temi občutki ne ostaneš sama. Če ti je lažje, lahko najprej pristopiš do koga v svoji okolici. Praviš sicer, da ti pogovor s starši ne bo pomagal, niti več nimaš veliko prijateljev, ki jim bi se lahko zaupala (mimogrede: če ti je udobno, bi želela o tem slišati še kaj več). Se morda lahko obrneš na koga v svoji širši družini ali v šoli, npr. učitelja ali šolsko svetovalno službo? Če ti je ljubše, pa so na voljo tudi drugi viri pomoči.
Kaj meniš o tem? Se lahko dogovoriva, da se boš ob stiski, pa tudi takrat, ko zgolj potrebuješ pogovor, na nekoga obrnila? Vesela bom, če se javiš tudi tukaj.
Prosim, bodi do sebe nežna in potrpežljiva. Že s tem, ko si bila iskrena o tem, kako se počutiš in kaj se dogaja v tvojem življenju, si naredila izjemen korak naprej. Vzemi stvari dan za dnem, in če boš potrebovala pogovor ali pomoč, sem tukaj zate.
Želim ti vse dobro,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)