Pozdravljeni!
Nedolgo nazaj sem se razšel s punco. celotne zgodbe ne bom razlagal, je predolga. Res me je prizadelo, saj sem bil sam kriv za razhod. Od takrat sem slabe volje, nimam življenja, razen takrat ko spijem zadostno količino alkohola v družbi in še takrat me vse čisto potolče. Ne spim dobro, niti razpoložen nisem za pogovore doma. Postal sem grozno len in vse mi je tečno, glede na to da se to dogaja že 3 mesece. Mislil sem tudi na samomor. O mojih mislih in o tem da sem verjetno zapadel v depresijo ne bi rad govoril doma (čeprav smo res povezana družina), saj me je strah, da tega ne bi sprejela oziroma bi sam sebe vrgel na slab položaj.
Uredništvo
Tjaša Hrženjak

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
hvala za tvoje sporočilo. Pišeš, da te je razhod s punco močno prizadel in da si od takrat naprej nekako izgubljen, ter da si izgubil smisel in voljo do življenja. Vse to, kar opisuješ, so res lahko znaki blage depresije, lahko pa da gre enostavno za sam proces žalovanja. Ko si se razšel s punco, si namreč doživel izgubo. Vsaka izguba v življenju je stresen dogodek, ki nekako zamaje naše temelje, pričakovanja in predstave. Hkrati tvojo stisko povečuje še krivda, ki jo najverjetneje čutiš ob tem, ko pišeš, da si bil sam kriv za razhod. V vsakem primeru je to, kar si doživel, boleče in zato si moraš pustiti čas, da stvar predelaš in preboliš. Med branjem tvojega zapisa se mi je porodilo vprašanje; zakaj bi s tem, če bi povedal doma, da se slabo počutiš, sebe dal v nek slab položaj? Da smo kdaj žalostni in se slabo počutimo je čisto nekaj normalnega in naravnega, zato ni popolnoma nič narobe, če o tem govorimo in zato nismo slabi, kvečjemu pogumni in močni.
Toplo ti svetujem, da se z nekom pogovoriš o svoji stiski. Če meniš, da se doma raje ne bi, pa morda povej kakšnemu prijatelju ali kakšni drugi osebi, ki ji zaupaš. S tem, ko govorimo o svoji stiski, se namreč ta zmanjšuje. Lahko si poiščeš tudi kakšnega strokovnjaka (društvo Kameleon, Posvet- več možnosti najdeš na naši strani pod rubriko Kam po pomoč?), kateri ti bo dodatno pomagal osvetliti tvojo stisko, še posebej zaradi tvojih obremenjujočih misli o samomoru. V vmesnem času pa ti priporočam tudi, da greš večkrat v naravo na sprehod ali kaj drugega in da počneš stvari, ki so ti prijetne. Predvsem pa, da poskušaš sprejeti tudi to obdobje kakršno je in da se zavedaš, da je samo obdobje in da bo tudi to minilo. V kolikor se tvoje počutje kljub temu ne bo sčasoma začelo izboljševati, ti pa svetujem, da se vsekakor obrneš (v kolikor se v tem času ne boš) na strokovnjaka s področja duševnega zdravja ali tvojega osebnega zdravnika.
Če še kdaj v prihodnosti potrebuješ kak nasvet, pa seveda še piši.
Želim ti vse dobro,
Tjaša Hrženjak, mag. zakonskih in družinskih študijCitiraj