lep prijeten pozdrav,
sem punca stara 17let ,ne perfektna temevec z napakami taksna kot smo pa vsi nihce ni popoln :)
prosila mnenje oz. vsake pomoci bom zelo vesela in hvalezna ????.Pa da nekje zacnem,vecina ljudi bi me opisala kot nasmejano,veselo punco ampak v resnici ni tako moja preteklost ni prevec lepa v nobenem pogledu.....skratka na zacetku leta sem spoznala fanta s katerim sem ze 6mesecev,starsa nista v najbolsih odnosih,imam tezave z zdravjem in samopodobo,......pa da zacnem z problemom,ze nekaj casa sem v depresiji...zaradi dogodkov,stvari ki so se mi zgodile v zadnjih dveh mesecih....druzinski problemi,hudi prepiri z fantom,.....bolj kot se trudim resiti tezave z pogovorom slabse je vsi so me zaceli odrivati stran nimam prijateljev,fant me je zacel zaliti in podcenjevati,...res trudim se popraviti stvari pa ne gre na noben nacin vsi od mene zahtevajo da se spremenim v drugo osebo :(( ...vem da se zaradi nikogar ni vredno spreminjati vendar se se toliko slabse pocutim ker ne vidim resitve....mislim da sem se zaprla vase nikogar vec ne spustim blizu strah me je da me bo spet kdo prizadel ali pa mi obrnal hrbet kot v preteklost in ker sem se toliko bolj obcutljiva oseba se za vsako stvar sekiram ker ne morem skrivati custev in si vse vzamem prevec h srcu ker taksna pac sem to sem jaz .... pricela sem imeti tezave z spanjem ne zaspim pred 4 uro zjutraj,pomankanje apetita,nimam vec motivacije za stvari ki so me vcasih zanimale,na stvari gledam vecina casa negativno,zacela sem se rezati( in vem da ni prav ter da se bo moralo to koncati),imam tezave z koncertracijo,itd.....neznam opisati kako se pocutim.
Trudim se po najbolsih moceh,da bi bi bila toliko mocna da se spopadem z problemi ampak sem presibka in zdi se mi da nimam moci za to ker za vsako stvar ki se trudim mi spodleti in padem na zacetek :(Lep pozdrav vsem,
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si z nami delila svojo stisko in občutke.
Depresija zelo vpliva na kvaliteto življenja in pogosto pusti ljudi brez motivacije ali želje po čemerkoli. Če zraven upoštevamo še vse druge dejavnike, ki si jih naštela, pa je še toliko težje vse skupaj premagovati. Vseeno pa ti naj povem, da se te občutke, da predelati in ponovno zaživeti brez depresije.
Tvoje pismo mi daje občutek, da se zelo trudiš za odnose in za druge ljudi. In čeprav je prav, da gradimo na odnosih in se prilagajamo, je enostranski trud zelo pogosto nepoplačan. Za odnose se naj ne bi rabili pretirano truditi, ker bi naj obojestranska želja, spoštovanje in razumevanje pridonesli h kvaliteti odnosa in temu, da vse teče dokaj spontano, ne pa to, kar ti omenjaš: da te fant žali in podcenjuje. Tukaj gre za nizko samopodobo in nespoštovanje sebe, kar je pogosto del depresije, velikokrat pa izvira že od prej. Ker se odnosi, recimo med vama, ne izboljšajo, za to kriviš sebe, v bistvu pa velik del odgovornosti leži na njem. Žal mu nehote dovoljuješ, da te tepta in s tabo tako ravna. In ker se samo ti trudiš, odnos ne uspeva, saj sta za kvalitetne odnose vedno potrebna oba oz. vsi, ki so v odnosu.
Če ljudje želijo, da se spremeniš, pomeni, da te ne sprejemajo takšne kot si. Ti želiš to izravnati in popraviti z veliko truda, da bi se spremenila, ampak problem ni v tem, da bi se ti morala spremeniti, ampak v tem, da spoznaš, da to niso tvoji pravi prijatelji, če te ne sprejmejo.
Razumem, da je to počutje zelo neprijetno in da ne vidiš rešitve, saj jo iščeš pri sebi in se preveč trudiš za druge. Vanje vlagaš veliko energije, medtem ko bi ti jaz toplo predlagala, da vloži ta trud vase - da premagaš depresijo, da ugotoviš, kaj si želiš od življenja, kakšne ljudi želiš v njem, kaj te veseli in podobno.
Znaki, ki jih opisuješ, kažejo na globljo depresijo, zato bi ti priporočala, da se obrneš na strokovno pomoč in se pogovoriš z nekom, ki ti bo pomagal stisko predelati in ti hkrati stati ob strani. Možnosti za svetovanje je več: lahko greš v kak večji zdravstveni dom, ki ima Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, lahko se obrneš na šolsko svetovalno, lahko pa greš na www.posvet.org, kjer boš našla brezplačne svetovalnice za psihološko svetovanje Posvet. Teh je več po Sloveniji, najboljše, da pogledaš, katera ti je najbližja in stopiš v kontakt z njimi.
Menim, da sploh nisi prešibka, ampak da mogoče preveč svoje energije trošiš tam, kjer je ne dobiš nazaj. To te izčrpava, pušča prazno in žalostno. Ko boš ugotovila, da fant in nekateri ostali ljudje v tvojem življenju niso zate in da te samo vlečejo dol, boš lažje zadihala.
Želim ti vse dobro, pa vedi, da se lahko na nas kadarkoli obrneš. Vseeno pa se obrni na zgoraj omenjene možnosti, ker je osebna pomoč veliko bolj učinkovita.
Srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologijeCitiraj