Živjo. Prosila bi vas za pomoc. Zadne par tednov sem zelo pod stresom in nimam volje do nicesar. V preteklosti sem ze imela samomorilne misli in trenutno sem spet pomislila na to. Imam fanta s katerim imava tezave glede moje anksioznosti, ker se pred njegovo druzino nikakor nemorem sprostiti in se zelo trudim pa negre. Rada bi se znebila tega. Probala sem ze cisto vse sama ampak zdaj bi prosila za pomoc ker nevem kaj narediti. Cisto mi zmanjka besed za pogovor kadarkoli pridem v druzbo. Vedno ko sem v druzbi postanem zadrzana in tiha. Kako naj se resim te anksioznosti? Ze celo zivljenje se borim s tem in fant mi je rekel da ce ne bo nic drugace nebo slo tako naprej in jaz ne zelim koncati te zveze. Pocutim se pod zelo velikim pritiskom. Pocutim se nicvredno. Vedno postavljam vse druge pred sabo. Tudi tezave imam z ljubosumjem zaradi preteklosti. Bila sem zlorabljena trikrat in zdaj se pocutim zaradi vseh teh travm kokr da sem v breme fantu. Nenehno me opominja na preteklost. Ne pocutim se vec dobro v svoji kozi. Mogoce veste ce se kje da dobiti pomoc pri kaksnem psihologu ali pa pogovor z neko osebo katera nebi bila za placat? Po moznosti v okolici Kranja. Obcutek imam kot da nebom mogla vec. Stiska me v prsih in me dusi. Res ne zmorem vec takega mocnega pritiska. Doma nimam nikogar za pogovor. Imam ga tudi prevec rada da bi kar nehala z razmerjem. Zelo bi me bolelo ce bi zavrgla vse to kar sem dala cez. Hvala vam za odgovor. Zelo bi vam bila hvalezna ce boste odgovorili kmalu. Lp
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko ter z njo povezane občutke.
Zelo mi je žal, da si doživela zlorabo, mislim, da bi bilo res najboljše, da bi obiskala psihologa in tako dobila podporo pri premagovanju travm, ki so nastale ob zlorabah. Obravnava pri strokovnjaku bi ti prav tako pomagala pri predelovanju anksioznosti, samomorilnih misli in ljubosumju.
Možnosti so naslednje: lahko se obrneš na brezplačne svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet (jih je več po Sloveniji, lahko si najdeš tisto, ki je najbližje Kranju, za obisk ne rabiš napotnice, spletna stran www.posvet.org).
Sicer ti svetujem, da obiščeš šolsko svetovalno delavko ali pa splošnega zdravnika, da ti napiše napotnico za psihologa. Za to boš verjetno potrebovala soglasje staršev. Vmes, ko si poskušaš uredit psihologa, pa so na voljo naslednje anonimne telefonske številke za pomoč najstnikom v stiski: TOM telefon (116 111, na voljo vsak dan med 12h in 20h), Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsak dan med 19h in 7h zjutraj) in pa Samarijan (116 123, 24 ur na dan).
Rada bi ti položila na srce, da nisi v breme, čeprav se tako počutiš. Razumem, da imaš fanta zelo rada, a če te ne razume in če te opominja na preteklost ter ti govori, da tako ne bo šlo naprej, potem na žalost ni pravi zate. Vem, da to boli slišat in verjamem, da mu ni lahko, vseeno si pa ti tista, ki je šla skozi zlorabe in ki doživlja vse te stiske. Ti si tista, ki rabi vso podporo in razumevanje, saj nisi sama kriva za zlorabe in da se počutiš kot se. Če ti fant ne zmore stati ob strani, potem je mogoče boljše, da se odloči in odide, saj ti resnično rabiš razumevanje, ljubezen, nežnost in potrpežljivost s strani drugih ljudi. Osredotoči se nase in na svoje zdravljenje, hkrati pa ti toplo priporočam, da si tudi sama vzameš čas, saj to ne bo šlo čez noč. Da si nežna do sebe in da ne pričakuješ preveč, hkrati pa, da si daš priložnost, da se izvlečeš ven iz tega. Prvi velik korak si že naredila s tem, ko si nas kontaktirala in s tem, ko si pripravljena poiskati pomoč pri psihologu. Le pogumno vztrajaj na tej poti, četudi ti bo kdaj težko. Najboljše, kar lahko storiš zase je, da vztrajaš in daš času čas, sebi pa priložnost, da začneš znova.
Verjamem, da to zmoreš!
Želim ti vse najboljše, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije