Jaz sem zmedena glede demiseksualnosti, ker da je clovek demiseksualec naj bi pomenilo da se more najprej čustveno navezati na osebo in to osebo tudi dobro spoznati predem imata spolni odnos oziroma dokler ne čuti spolne privlačnosti do njega. Pa se mi zdi to čudno ker sem mislila da so vsi ljudje taki in da nebi nihče kar tako želel spolnega odnosa z drugo osebo ki mu vbistvu ni vsec in ni navezan nanjo. Jaz definitivno moram cutiti nekaj do osebe da cutim spolno privlacnost do nje in nevem a to pomeni da sem demiseksualec ker misel na to da bi imela spolni odnos z osebo na katero nisem navezana je zame zelo nenavadna in mislim da tega nebi nikoli storila.
Uredništvo
Patricija Knez

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Demi,
sprašuješ o demiseksualnosti in spolnih odnosih. Zanima te, ali si tudi sama demiseksualna, torej da moraš najprej čutiti čustveno povezavo z osebo, preden ti je lahko spolno privlačna.
Naj te najprej pomirim, da je normalno, kar čutiš. Če opaziš pri sebi, da bi ti bilo sprejemljivo imeti spolno odnos z nekom šele po tem, ko se res čustveno navežeš na osebo, potem je to čisto v redu. Pomeni samo, da poznaš svoje meje, svoje vrednote in način, kako doživljaš bližino. To je nekaj, kar se lahko skozi življenje tudi spreminja ali poglablja – za to si še ni treba takoj nadeti etikete.
Pomembno je vedeti, da demiseksualnost ni diagnoza in tudi ne nekaj, kar “moraš” določiti pri sebi (ali pri drugih). Gre za enega od izrazov, s katerimi nekateri ljudje opišejo, kako doživljajo spolno privlačnost. Spolna privlačnost je širok spekter in se pri vsakem lahko izrazi malo drugače. Nekateri spolno privlačnost čutijo močno in do različnih ljudi, tudi če ne čutijo čustvene povezanosti, drugi jo lahko čutijo, tako kot ti verjetno, šele ko se čustveno navežejo, spet tretji lahko čutijo spolno privlačnost v zelo omejenih količinah ali sploh nikoli.
Vse od tega pa je v redu. Najpomembneje je, da poslušaš sebe in si dovoliš iti v odnos takrat in na način, ki je tebi varen in smiseln. Ne glede na to, kako to poimenuješ, je to tvoja pravica. :) Če boš kdaj želela, lahko o tem razmišljaš še naprej – brez pritiska, brez hitenja in brez primerjanja z drugimi. V pomoč ti je lahko tudi društvo Legebitra, ki jih lahko kontaktiraš in ti pomagajo raziskati dalje, če želiš.
Če pa imaš še kakšno vprašanje, ti z veseljem odgovorim.
Patricija Knez, mag. psihologije