Pozdravljeni,
sem študentka 2. letnika psihologije. Zelo me skrbijo vpisni pogoji za magisterij. Zadnje čase sem zaradi tega zelo pod stresom in me res skrbi, da ne bi imela dovolj dobrega povprečja in bila sprejeta na magisterij. Ko sse primerjam s kolegicami so vse veliko boljše od mene in imajo odlične ocene, čeprav se tudi sama trudim in faksu posvečam največji del svojega časa. Ocene imam večinoma 8, nekaj tudi 7 in malo 6. Zanima me, kakšne so možnosti za delo v okviru psihologije, če slučajno ne bi uspela priti na magisterij psihologije in bi imela narejeno samo diplomo. Je v tem primeru možno delati kot šolski svetovalni delavec in je za to potrebno delati diferencialne izpite? Kako je z delom na drugih področjih?
Hvala vam za vaš odgovor. Lep pozdrav.
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
svetovalni delavec v vzgoji in izobraževanju mora imeti opravljen podiplomski študij, ni pa nujno, da je to magisterij iz psihologije. Tako lahko glede na pravilnike o izobrazbi učiteljev in drugih strokovnih delavcev delo svetovalnega delavca opravlja, kdor je končal:
- univerzitetni študijski program defektologije, pedagogike, psihologije, socialnega dela, socialne pedagogike ali specialne in rehabilitacijske pedagogike ali
- magistrski študijski program druge stopnje inkluzivna pedagogika, inkluzija v vzgoji in izobraževanju, logopedija in surdopedagogika, pedagogika, psihologija, socialno delo, socialno delo z družino, socialno vključevanje in pravičnost na področju hendikepa, etničnosti in spola, duševno zdravje v skupnosti, socialna pedagogika, specialna in rehabilitacijska pedagogika ali supervizija, osebno in organizacijsko svetovanje.
To zate pomeni, da lahko do delovnega mesta svetovalnega delavca v vzgoji in izobraževanju prideš tudi tako, da opraviš katerega izmed omenjenih magistrskih študijev. Kakšni so vpisni pogoji in ali bi bilo v primeru vpisa potrebno opraviti kakšne diferencialne izpite, si preberi na spletnih straneh fakultet oziroma v razpisih za vpis na podiplomske študijske programe (letošnji, novi razpisi, bodo na spletnih straneh fakultet objavljeni v marcu).
Kar se tiče drugih možnosti zaposlitve, v primeru opravljenega le dodiplomskega študija psihologije, pa lahko rečem sledeče: za opravljanje poklica psihologa v javnem sektorju (izobraževanje, zdravstvo, socialno varstvo) je zahtevan zaključen podiplomski študij psihologije, med tem ko izven javnega sektorja (npr. kadrovske službe, marketinške agencije, službe za odnose z javnostjo, ...) ne zahtevajo vedno nujno tudi opravljene 2. stopnje študija – to je seveda odvisno od samega področja dela in zahtev, ki jih postavi delodajalec.
Psihologija je res široko področje in priložnosti (še posebej izven javnega sektorja) je veliko, zato ti težko dam bolj konkreten odgovor glede tega, kje vse bi se lahko zgolj z dodiplomsko izobrazbo zaposlila, kljub temu pa upam, da si dobila vpogled v to, kakšne so tvoje možnosti. V primeru dodatnih vprašanj se pa kar oglasi.
Lepo bodi,
Amadeja Jurič, mag. psihologije