Kaksna dela za denar bi bila primerna za 15 letnika v osnovni soli. Sigurno ne varuska ali sprehajalec psov.
Sprejel bi use do lahkega dela do trdega.
• Ar
Arči
Osnovnošolec lahko dela, če je zaključil osovno šolo, dopolnil 15 let in se vpisal v srednjo šolo. Delo opravlja prek študenstskega servisa.
Za osebe mlajše od 15 let so izjeme, ko lahko te osebe opravlajajo nekatera dela. Proti plačilu lahko sodeluje pri snemanju filmov, reklam in podobnega.
Oseba, ki je stara najmanj 13 let lahko opravlja delo največ  30 dni v koledarskem letu, če tašno delo ne škodi zdravju te osebe in če delo ne škoduje učencu pri njegovem šolanju.
Je pa kar nekaj del, ki bi jih lahko opravljal. Delo v pisarni, kjer bi urejal n. pr. arhiv, urejal pošto, fotokopiral razne listine. Delal bi lahko v trgovni, kjer bi na izdelke lepic cene, pomagal pri urejanju izložb trgovine. V restavraciji bi lahko pospravljal mize. lahko bi pomagal pri čiščenju prostorov. In še bi se našla številna dela.
Delo, ki ga boš opravljal prek študentske napotnice bo štelo v pokojninsko dobo (ne delovno dobo).
• Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
enostavnega odgovora na tvoje vprašanje ni. Kakšno delo lahko opravlja oseba, je odvisno od njegove osebnosti, zanimanj, fizičnih sposobnosti, interesov, itd. Vsekakor je pomembno, da te bo delo, ki si ga boš izbral, veselilo in motiviralo. Pomembno je, da te delo ne obremenjuje preveč, oziroma poskrbeti moraš, da te ne bo oviralo pri opravljanju šolskih obveznosti.
Svetujem ti, da si na spletnih straneh študentskega servisa ogledaš dela, ki so na voljo in premisliš, kaj bi bilo zate primerno. Morda se o tem pogovoriš tudi s starši, ki ti bodo lahko dali kakšen nasvet, saj so oni tisti, ki te najbrž najbolje poznajo.
Je pa res, da lahko pričneš z delom šele takrat, ko končaš osnovno šolo. To pomeni, da če si trenutno še v osnovni šoli, boš moral malenkost počakati.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
• Al
Alex_a
Hejla. Mogoče si naprej sam pri sebi odgovoriš kaj te zanima, kaj te motivira, si rad med ljudmi itd. Če si rad med ljudmi je mogoče zate trgovina prava izbira. Če imaš rad specifične stvari(npr.bela tehnika)bi bil zate morebiti kak Merkur, če imaš rad delo v živilski trgovini je morebiti zate Mercator, kjer zlagaš na police. Do 18 leta mislim da ne smeš delat za blagajno.
• Ja
Jan
Z veseljem bi se del delati v trgovine tudi do zlaganja polic ampak ker nisem polnoletn ne smem zaradi prodaje alkohola.Delal bi rad med zivalimi ampak ne da bi jih peljal na sprehod.Sam tudi živim na kmetiji zato imam izkušnje in bi rad kakšen euro ujel samo zaradi moje starosti ne morem nijker delat ker ce se mi kar koli zgodi sam stojim zatem ne delodajalec. Edino kar mi pride na pamet je d bi delal v trgovini z živalmi ker to res ne morš prov neki zajebat.