spostovani, mene zanima ali nas ucitelji/profesorji, medicinske sestre, zdravniki, psihologi, psihiatri, itd. vidite ogabne ko vam mladostnica/mladostnik pove da se samozadovoljuje? Ali vam izpademo cudni ali pa kaj podobnega?
lep pozdrav
Bo
Bond007
Poklicni/profesionalni strokovnjak ti ne bo niti ne sme dajati občutka, da se mu pacient/stranka zdi ogaben v povezavi s področjem svoje stroke. Če se mu karkoli zdi sporno, se mora kljub temu vesti profesionalno - sicer je neprofesionalen in ni primeren za opravljanje svojega izbranega poklica.
Verjetno razmišljaš, kako bi se to tebi zdelo, ker bi se prvič znašla v takem položaju (da se ti nekdo zaupa glede česa takega), ampak verjemi, da je pravi strokovnjak že marsikaj slišal in doživel ter da ga pripravijo na take primere že med študijem (izpitno vprašanje - kako bi odgovoril pacientu iz zgoraj opisanega primera).
Še dva praktična primera:
-na začetku študija medicine se študentki obrača želodec med seciranjem oziroma kadar vidi kri. Če vztraja pri svojem izbranem poklicu, med študijem vidi toliko krvi, da pridobi toleranco in je kri ne moti.
-na urgenco pride poškodovan pacient, ki je od glave do nog umazan z iztrebki. Skoraj ni človeka, ki se mu prizor ne bi zdel ogaben, vendar strokovnjak bo ravnal profesionalno in se osredotočil zgolj na njegove poškodbe ter mu pomagal.Taka so profesionalna načela in zato se za rešitev strokovne težave išče profesionalno osebo. Upam, da si našla odgovor na vprašanje.
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej naj se ti zahvalim, da si se obrnila na našo Svetovalnico. Sprašuješ se, kako strokovnjaki gledamo na to, da se mladostniki samozadovoljujejo, in povsem razumljivo je, da se ti pojavljajo takšna vprašanja.
Naj ti povem, da strokovnjaki samozadovoljevanje in različna vprašanja o spolni aktivnosti dojemamo kot povsem normalen proces odraščanja. Poleg ostalih stvari, ki se dogajajo v tem obdobju, je tako odkrivanje lastne sekusalnosti povsem normalen del razvoja. Skozi samozadovoljevanje se posameznik raziskuje in odkriva različne stvari o sebi, pa tudi o odnosih, ki si jih želi. Zato v tem ni prav nič ogabnega ali čudnega, kot si rekla sama, pač pa je to povsem naraven del osebnega razvoja.
Če imaš še kakšno vprašanje o odnosih ali odraščanju, sem ti z veseljem na voljo.
Želim ti vse dobro,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)