Pozdravljeni,
Ne vem kako naj shujšam 165cm sem visoka in 116kg...sebe ne prenesem, želim si shujšati a vsakić, ko prinesem to odločitev ne vem ni kako da začnem ni kdaj ni nič. Začela je tudi menstruacija zamujati kar po dva meseca. Ko sem slabe volje jem, ko sem vesela jem.. v glavi imam da nisem dolgo časa jedla in čeprav nisem lačna uzamem jesti. Jem pa 2x na dan...in res ne vem več kaj naj naredim.
prosim za pomoč<3
• Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena draga obiskovalka spletne strani.
Vesela sem, da si se obrnila na našo spletno stran. Že to, da si nam pisala, je prvi korak k tvojemu cilju! Vprašanje, ki si ga postavila je zelo kompleksno in zahteva mogoče malo daljši odgovor.
Če sem te dobro razumela, skrbi te tvoja telesna teža in se počutiš kot da si v začarenem krogu, iz katerega se ne moreš osvoboditi. Najbolj pomembna stvar za hujšanje je tvoja odločitev, da želiš shujšati. Odločitev temelji na motivaciji in je to glavna stvar, ki ti bo pomagala, da vztrajaš pri svoji odločitvi. Zato ti predlagam, da razmisliš in si morda zapišeš, zakaj je hujšanje zate tako pomembno. Predvidevam, da te najbolj skrbi tvoj zunanji videz, ampak ne pozabi, da je višek telesne teže tudi zdravstveni problem zaradi katerega imaš večje tveganje za različne kronične bolezni v starosti. Hujšanje ni enostaven proces, prav tako ni niti hiter proces. Kot za vse v življenju, moramo vztrajati dlje časa, da bodo rezultati vidni.
Lažje je začeti z majhnimi spremembami. Če začneš z velikimi spremembami, telo tega ne prenese in se zelo hitro vrne na stara pota. To, kar bi želela poudariti je, da hrana ni tvoj sovražnik. Hrana ima svoj namen – daje nam energijo za delo. V nobenem primeru ni priporočljivo, da nekatera živila popolnoma umakneš z jedilnika. Ostane prostor za sladice, fast-food in sladke pijače, vendar je to majhen prostor oz. večji del tvoje prehrane bi moral biti ''zdrav''. Zame osebno je bilo presenečenje, ko sem odkrila zdravo hrano, ki je hkrati zelo okusna. Svetujem ti, da poskusiš! Katera je tvoja najljubša zelenjava? Izberi si eno, ki jo imaš rada in skuhaj sebi kakšno novo jed, za katero recept lahko najdeš na spletu. Lahko si tudi narediš kakšno zdravo sladico: namesto sladkorja daš med, namesto navadne moke daš integralno, namesto čokolade daš samo kakav ali sadje itd. Prav tako imaš v trgovinah veliko izbiro zdrave in ekološko pridelane hrane, ki je odlična, ne samo za tvojo telesno težo, ampak tudi za tvoje zdravje. Eksperimentiraj s hrano in začuti, kaj ti najbolj ustreza. To velja tudi za pijačo. Sladke pijače so res prazne kalorije in je škoda, da zanje porabiš del svojega dnevnega vnosa kalorij. Voda je najboljša izbira, ampak, če jo ne maraš... kaj misliš o čajih ali kavi brez sladkorja ali z manj sladkorja kot si imela prej? Najbolj pomembno pri prehrani je, da postopoma spremeniš svoje prehranjevalne navade in spet poudarjam, to se ne bo zgodilo čez noč.
Verjetno že poznaš zakon hujšanja: manj vnosa, večja poraba kalorij. Nisi omenila, če treniraš kakšen šport? Mogoče malo povečaš frekvenco treningov? Če pa ne treniraš nič, si lahko nekaj izbereš zase. V Sloveniji je bogata izbira športnih aktivnosti, vprašanje je samo, kaj tebe zanima in kaj ti je blizu? Ne pozabi, da so ples, plavanje in sprehajanje vse dobre oblike gibanja. Po mojih izkušnjah se je najbolje pridružiti vodeni vadbi v skupini, ker se na ta način lahko več gibaš, imaš redne treninge in se istočasno socializiraš.
Zadnja stvar, ki bi jo želela omeniti je, da hujšanje ni oz. ni nujno samotna dejavnost. To je čas, ko potrebuješ podporo svojih najdražjih. Razmisli, kdo je bližnja oseba, ki bi jo lahko poklicala, ko ti je težko? Bi se morda tvoji sostanovalci/družina želeli pridružiti kuhanju zdravih obrokov? Če se ne moreš spomniti nikogar, razmisli o obisku psihologa. To so čudoviti ljudje, ki ti lahko pomagajo vztrajati v procesu hujšanja.
Upam, da ti bodo moji nasveti v pomoč. Verjamem vate!
Lepo bodi in spet piši, če bi se želela več pogovarjati,
Nejla Đikić, dr. medicine
• ta
tackomuc
tudi jaz jem tudi takrat ko nisem lačna. poizkusi se zamotiti z nečem (ustvarjanje, pospravljanje, gledanjem tv-ja...). tako boš pozabila na željo po hrani. verjemi imam zelo podobne težava sem 6 razred in imam 47kg druge sošolke pa 36-38. vem kako je.