Pozdravljeni.
Jaz res ne prenesem svojega telesa. Sama sebi se zdim ogabna, ne morem videt sploh sebe gole in si ne morem predstavljat, da bi me kdo kdaj imel rad. Debela sem in vsakič si obljubim, da danes ne bom veliko pojedla in na neke dneve mi uspe, počutim se super, ampak se naslednji spet nažrem. Prehitro jem in zato tudi preveč pojem. Danes pri malici v šoli moja sošolka ni bila lačna in mi je dala še pol svoje pice in potem sem obžalovala, da sem jo pojedla. Ne vem. Predebela sem. Sploh ne morem več nositi ničesar, ker nimam lepe postave. Ne pomaga, da mi še mami govori, da moram shujšat, da sem debela ... En par kavbojk imam, ki so edine, v katerih se počutim še kar okej, potem pa je mami enkrat rekla nekaj v smislu, da veliko jem in imam zato taka stegna in sem nosila tiste kavbojke, ko mi je to rekla in od takrat naprej se v njih ne počutim več dobro. Pa vedno sem nesigurna, ko sedim zraven nje ali kaj, počutim se še bolj debelo. Ne pomaga tudi, da sta obe moji sestri veliko bolj suhi od mene. Dejansko suhi. Ne morem prenesti pogleda na svoje telo, res ne. Del mene si želi, da bi imela anoreksijo, ker bi bila potem vsaj suha. Ampak je nimam. Ne zaslužim si lepih oblek, ker sem debela, zato nosim veliko prevelika oblačila, da se vsaj malo skrijem. Ne pomaga. Imam strije in celulit. Ne morem si predstavljat, da bi bil nekdo navdušen nad mojim telesom. Na morju mi je še posebej zoprno, zato se kopam v moških kopalnih hlačah do kolen in majici. Ne morem se znebiti občutka, da sem grda in debela, povsod okoli mene je. Mami je rekla, da bi morala shujšati vsaj 5kg. Iskreno ne vem, če mi bo uspelo, ker si ona to predstavlja tako, da hodim na sprehode in bom potem kar zgubila kilograme. Želim vzeti kruh in me nadere, da naj raje pojem sadje, ampak jaz sem pač lačna in mi paše kruh. Ali sem jaz sebična, ker mi hoče ona samo pomagati, da ne postanem še bolj debela kot sem? Vzamem si majhno porcijo pri kosilu in oči vpraša, če bom res tako malo, ona pa reče ničesar, ker ji je všeč, da ne jem veliko. Ampak itak potem pojem veliko, ker ne morem drugače. Debela sem, preveč. Rekla je, da imam preveč kg za svojo konstitucijo, da komaj stojim, ker me moje kosti ne morejo nositi. Ne morem več gledat vseh tistih popolnih punc v šoli. Tankih kot slamica. Lepih kot manekenke.
Debela in grda sem, kaj naj naredim??
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala za tvoj iskren zapis, ki si ga delila na svetovalnici.
Pišeš, da ne preneseš svojega telesa – sama sebi se zdiš debela, tvoja postava ti ni všeč, imaš občutek da si grda. Občutek imaš, da si ne zaslužiš lepih oblek, hkrati si ne predstavljaš da bi bil kdo navdušen nad tvojim telesom ali bi te imel rad. Žal mi je, da se v svoji koži počutiš tako neprijetno, da si prišla do zaključkov, da nisi vredna ljubezni.
Pri tvojem doživljanju se zdi pomembno nasloviti naslednje. Najprej bi se ustavila pri tem, koliko ješ in kakšno je tvoje prehranjevanje. Sama si izpostavila, da imaš občutek, da ješ prehitro, hkrati pa pridejo dnevi ko poješ količinsko preveč. Zdi se zelo pomembno, da bi v prvi točki prejela ustrezno svetovanje glede zdravega načina prehranjevanja, kar naj bi vključevalo to, kolikšen naj bo tvoj dnevni kalorični vnos, kaj pomeni zdrava in raznovrstna prehrana, koliko obrokov potrebuješ, iz česa naj bodo le-ti sestavljeni ipd. Pomembno bi bilo nasloviti tudi, kako zmanjšati vnos hrane, v kolikor je ta zares prevelik, kot si izpostavila sama. Predstavljam si, da je težko brez ustrezne podpore nasloviti zgoraj omenjene stvari. Na drugi strani pa bi jih lahko s pomočjo ustreznega strokovnjaka (npr. dietetika) raziskala. Slednjega pa se ne zdi toliko pomembno z vidika telesnega videza, temveč tvojega telesnega in tudi duševnega zdravja. Z namenom, da bi vzpostavila zdrav odnos do hrane, kot tudi do telesne aktivnosti, kar pa se kasneje odraža tudi v dojemanju samega sebe. Na tej točki lahko izpostaviva en primer, ki si ga zapisala tudi sama – anoreksijo. Izrazila si željo, da bi imela anoreksijo. Če na slednje pogledava iz zornega kota, ki sem ga želela nasloviti prej, bi verjetno hitro ugotovili, da z vidika telesnega in duševnega zdravja, anoreksija predstavlja veliko tveganje in je lahko tudi življenjsko ogrožajoča. Zaradi tega te resnično spodbujam, da v procesu soočanja s svojimi doživljanji poiščeš pomoč strokovnjaka, ki ti bo lahko pomagal pri iskanju konstruktivnih načinov spoprijemanja. Ker se verjetno obe strinjava, da pretirano omejevanje vnosa hrane ali pa v drugi skrajnosti prenajedanje, nista dobra izida za zdravje.
Večkrat si v tem zapisu izpostavila svojo mamo. Zdi se, da te njeni komentarji, vezani na tvoji izgled prizadenejo. Verjamem, da ti je ob tem zelo neprijetno, hkrati pa mi je žal, da z njene strani ne dobivaš takšne podpore, kot bi si želela. Na tej točki pa bi želela izpostaviti še drugo pomembno stvar – čeprav si morda s strani pomembnih drugih v tvojem življenju dobila povratne informacije, ki so te pripeljale do zaključka, da nisi vredna ljubezni, je pomembno, da se zavedaš da si vredna. Vredna ljubezni, varnosti, pripadnosti, sreče … Vredna, da si privoščiš lepe stvari, vredna življenja. Tukaj videz nima nobenega pomena. Resnično nobenega. V kolikor se ti to sliši tako utopično, je lahko slednje povezano s tvojo negativno predstavo o sami sebi. Ko pa boš zmogla svoja prepričanja glede sebe spremeniti pa verjamem, da boš tudi sama spoznala, da si vredna. Zakaj? Ker je tvoj telesni videz samo ena izmed tvojih lastnosti. Poleg videza pa imaš še veliko drugih lastnosti (tako pozitivnih kot tudi negativnih), ki te delajo edinstveno in neponovljivo. Prepričana sem, da imaš veliko lastnosti, sposobnosti, na katere si lahko ponosna. Morda se ti v tem trenutku te ne zdijo toliko pomembne.
Te pa vsekakor spodbujam, da v tem procesu nisi sama in si poiščeš podporo – lahko je to svetovalna delavka iz šole, psiholog, že prej omenjen dietetik. Najprej se lahko obrneš tudi na svojega osebnega zdravnika, ki te bo lahko usmeril na ustrezne strokovnjake v tvoji okolici. V kolikor pa smo ti lahko še na kakšen način v podporo tukaj na svetovalnici, si dobrodošla, da se oglasiš.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije