Oce me je navedel za vzdrzevanega druzinskega clana, zato nisem upravicen do davcne olajsave. Zanima me če sem zaradi tega zasluzil manj denarja,kot bi ga sicer.poloznice nisem dobil.
hvala za odgovor
• Ar
Arči
Napisal si premalo, da bi ti lahko napisal odgovor s katrim bi bil zadovoljen.
Predpostavljam, da si dijak ali študent. Če te bo oče uveljavil kot družinskega člana si lahko v letu 2022 neobdavčeno zaslužil okoli 4.600 EUR bruto, če te pa oče ne bi uveljavil kot družinskega člana pa bi lahko neobdavčeno zaslužil nekaj več kot 12.600 EUR bruto, na letnem nivoju.
Sam najbolje veš koliko si zaslužil.
Je pa v podobnih primerih dobro sesti skupaj in narediti izračun. Morda je ugodneje za očeta, če te uveljavi kot družinskega člana ker bo plačal manj dohodnine kot če te ne uveljavi. Seveda ob upoštevanju tvojih bruto prihodkov. Da poenostavim, oče bo n. pr. plačal manj, ti pa bi plačal nekaj dohodnine, v skupnem znesku pa bo (govorim na pamet, brez izračunov) država dobila  manj in bo v vaši družini ostalo več.
Upam, da sem bil dovolj razumljiv. Sicer pa je sedaj to kar je. Za nazaj ne moreš več popravljati ničesar.
• Uredništvo
Tadej Jezernik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
v kolikor te starši uveljavljajo kot vzdrževanega družinskega člana, sam izgubiš pravico uveljavljanja splošne olajšave. Ne glede na navedeno, pa ti pripada posebna osebna olajšava v znesku 3500€. Do posebne osebne olajšave v znesku 3500€ so upravičeni rezidenti, ki imajo status dijaka/študenta in ki izpolnjujejo starostne pogoje, ki so določeni v 113. členu Zakona o dohodnini (Uradni list RS, št. 13/11 – uradno prečiščeno besedilo, 9/12 – odl. US, 24/12, 30/12, 40/12 – ZUJF, 75/12, 94/12, 52/13 – odl. US, 96/13, 29/14 – odl. US, 50/14, 23/15, 55/15, 63/16, 69/17, 21/19, 28/19, 66/19, 39/22, 132/22 – odl. US in 158/22, v nadaljevanju: zakon).
Pojasnjujem, da je višina vračila in vplačila akontacije dohodnine odvisna od prejemkov posameznika, olajšav do katerih ima posameznik pravico, lestvice za odmero dohodnine in od drugih dejavnikov, ki jih določa zakon. V kolikor želiš preveriti kakšne so dejanske razlike pri uveljavljanju različnih olajšav, ti priporočam, da slednje preizkusiš v spletnem kalkulatorju Finančne uprave Republike Slovenije (FURS). Skupaj s starši lahko tako »preigrate« različne opcije in se v prihodnje odločite za tisto, ki je za vas najbolj ugodna. V omenjenem kalkulatorju lahko tudi preveriš, ali bi bil ob uveljavljanju osebne olajšave upravičen do vračila akontacije dohodnine.
Pojasnjujem še, da ti v zvezi z obračunom dohodnine ni potrebno storiti ničesar, ker gre za v celoti avtomatiziran postopek. Informativni izračun dohodnine (v nadaljevanju: IID ) prejmejo fizične osebe, ki so v preteklem letu prejele dohodek, obdavčljiv z dohodnino. V kolikor zavezanec ne prejme IID do 15. junija, se mora zavezanec obrniti na svoj pristojni finančni urad po dodatne informacije. Če IID zavezancu ni bil izdan, mora zavezanec do 31. julija sam vložiti napoved za odmero dohodnine.
Lepo te pozdravljam,
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved