Zdravo,
zanima me koliko je normalno, da se vidiš ko se z nekom videvaš. Pač začel sem se videvat s punco, s katero sva že dje prijatelja. In jaz bi se rad videl več kot 2x tedensko, pač ne rabi biti neki ful special, lahko greva samo na sprehod, ali pa se vidiva na faksu, ali pa da se učiva skupaj. Pač hočem, da je del mojega življenja, tudi če so navadne stvari. Ona pa bi se videla max 2x. Velikokrat se vidiva z ostalim delom družbe in pač ni isto tako druženje. Zanima me, koliko je pač okej, da se vidiva? Hkrati pa čez 3 mesece gre izmenjavo in je ne bo v Sloveniji. In ko tako razmišljam to pomeni, da se bova videla samo še okoli 10krat, in me žalosti, in hočem biti čim več z njo. Kaj naj naredim?
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Najprej bi se ti rada opravičila za pozen odgovor. Če sem te prav razumela, bi s svojim dekletom rad preživel več časa, medtem ko se zdi, da bi ona želela ohraniti trenutno pogostost vajinega videvanja. Sprašuješ, kako pogosto naj bi se videvala.
Zdi se mi zelo dobro, da razmišljaš o tem, kako uravnotežiti želje in pričakovanja v odnosu. Vendar pa je dobro vedeti, da je vsak odnos edinstven ter da se "normalno" število srečanj lahko zelo razlikuje od para do para. Ključno je, da najdeta ravnovesje, ki ustreza obema.
Iskren pogovor je temelj vsakega dobrega odnosa. Povej ji, kako se počutiš glede pogostosti srečanj in ji razloži, da si želiš preživeti več časa z njo, še posebej ker bo kmalu odšla na izmenjavo. Poskusi izraziti svoja čustva, brez da bi nanjo preveč pritiskal.
Ob tem je pomembno, da poslušaš njene razloge, zakaj se želi srečevati manj pogosto, kot ti. Morda ima obveznosti, o katerih ne veš, ali pa si preprosto želi malo več prostora.
Če imaš občutek, da sta oba odprta za kompromis, lahko skupaj razvijeta načrt, ki bo ustrezal obema. Morda lahko vnaprej določita dneve za srečanja, ki bodo vnaprej načrtovani, tako da se bo lahko tudi ona nanje lahko ustrezno pripravila.
Glede na to, da bo kmalu odšla na izmenjavo, lahko razmislita o načinih, kako bosta ostala povezana na daljavo. Videoklici, sporočila in skupno načrtovanje aktivnosti, ki jih lahko počneta skupaj na daljavo, vama lahko pomagajo ohraniti stik.
Čeprav si želiš preživeti več časa z njo, je prav tako pomembno, da ohranjaš tudi svoje aktivnosti in interese. To ti bo pomagalo ohraniti uravnotežen življenjski slog in te bo naredilo bolj zanimivega partnerja.
Navsezadnje je najpomembneje, da se oba v odnosu počutita izpolnjeno. Upam, da vama uspe najti nek kompromis, ki bo deloval za oba.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije
• Da
Date
Hvala za odgovor. Je zelo trmasta po naravi, hkrati pa študira psihologijo. Zelo je osredotočena na svoje potrebe, ve kaj je zanjo najbolje in noben ji ne narekuje kaj bo ona počela... pač imava lahko odprt pogovor, cendar od svojega ne odstopa. Tudi po pogovoru imam občutek, da me še ne vidi kot fanta s katerim bi bila v zvezi. Pač mene zelo boli, ker je njej okej da se ne vidiva tudi 3 tedne ne, in da ji je okej če mi pošlje eno sporočilo. Kompromis ne deluje, in nevem kaj naj naredim. Zelo me žalosti in boli to. Ali je v takem primeru bolje prekiniti vse skupaj?
• Uredništvo
Ana Lampret
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljen,
Hvala, da si z nami delil več informacij o situaciji. Zelo težko je, ko se zdi, da tvoja čustva in potrebe v odnosu niso povrnjeni. Zelo boleče je lahko, ko začutimo, da naš trud in želje niso dovolj cenjene.
Če se pogovori ne izkažejo za učinkovite in če se ti zdi, da tvoja punca niti malo ne odstopa od svojih stališč, kljub tvoji želji po večji bližini, je morda to priložnost za razmislek o vajini zvezi.
V odnosih je bistveno, da spoštujemo mnenje in potrebe drug drugega. V kolikor čutiš, da tvoje potrebe stalno ostajajo neizpolnjene in to negativno vpliva na tvoje samospoštovanje in počutje v razmerju, je to potrebno upoštevati. Odnosi naj bi obogatili tvoje življenje, ne pa te puščali praznega in nesrečnega.
V idealnem odnosu obe strani delata kompromise. Če ugotovljaš, da kompromise delaš zgolj ti, je to lahko znak, da odnos trenutno ni uravnotežen.
Če pogovori ne prinesejo sprememb in če čutiš, da je razkorak med vama prevelik, je morda res najbolje razmisliti o prekinitvi odnosa. To ni enostavna odločitev, vendar je včasih potrebna za ohranitev lastnega dobrega počutja in samospoštovanja.
Pomembno je, da veš, da si zaslužiš biti v odnosu, kjer so tvoja čustva spoštovana in cenjena. Če to ni mogoče doseči v trenutnem odnosu, je skrb zase in za tvoje dobro počutje na prvem mestu.
Upam, da sem odgovorila na tvoje vprašanje.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije
• Da
Date
Hvala za odgovor. Se mi zdi, da imava različne perspektive. Pač zdi se mi, da ta punca ne želi biti z mano v vezi, jaz pa se vidim z njo. Že na začetku je rekla, da si želi odprto razmerje, kar je meni vredu. Se pa razlikujeva, pač meni je okej, da če sem v klubu lahko pač s kom zamutim in to je to, ona pa se aktivno želi videvati tudi z drugimi. Pač to nekako tudi še gre iz moje strani. Kar pa se mi zdi, da povzroča največji problem je to, da pač sem oseba, ki potrebuje nek reassurance, pač neko potrditev, da sem osebi všeč... Ko sem bil majhen so me zaftkavali, velikokrat sem se počutil nezaželjenega in nedobrodošlega, imel sem občutek, da če pridem na recimo na zabavo ne bo razlike, drugi ne bodo opazili ali sem tam ali ne. Nekaj ljudi se je nehalo družit z mano na ignorantski način, tako da mi niso odgovarjali na sms-je in me na nek način ghostali. Pač se mi zdi da imam na nek način travmo iz otroštva... in ravno te stvari, ki jih ona počne, me zelo trigira. Pač opominja me na stvari iz preteklosti in ravno zato me tako boli, ker mi oseba katero imam zelo rad počne ravno to kar se mi je dogajalo v preteklosti... in posledično jo velikokrat vprašam, ali sem ji sploh všeč, ali ji je sploh mar zame itd. Pač ker enostavno ne morem vrjeti, da mi ravno ta oseba to povzroča. In pač mi vedno na nek način potrdi, da ja, ampak mi očita, da zakaj mi mora vedno znova in znova to zatrjevati... in da pač če se ne vidiva sem ji isto všeč, ampak samo nima potrebe, da je pač stalno v stiku.
Kaj mislite, da bi bilo najboljše? Pač glede na to, da imava stvari odprte, mogoče ne bi še čisto prekinil, bi pa bolj ohranjal neko prijateljsko-romantično razmerje in nekako pri tem moram sprejeti, da nikoli ne bova skupaj, hkrati pa lahko najdem nekoga, ki bo želel več. Nevem, ali je dobro ali slabo, da sem sploh v takem odnosu, pač ugotavljam da to res obuja moje travme, hkrati pa imam občutek, da bi mi morda to poskušalo razrešiti te stvari?
• Uredništvo
Ana Lampret
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljen,
Zdi se, da se dobro zavedaš svojih čustvenih potreb in preteklih izkušenj, ki so vplivale na tvoje sedanje dojemanje odnosov. Ugotavljaš, da tvoj odnos s to punco odpira travme iz tvojega otroštva.
Ključno je, da najprej razmisliš o tem, kaj resnično potrebuješ in želiš v odnosu. Razumljivo je, da si želiš potrditve in varnosti, še posebej glede na to, da si v preteklosti doživel zavračanje in ignoriranje. Razmisli, ali ti trenutni odnos prinaša več dobrega kot slabega.
Odprt odnos zahteva visoko stopnjo komunikacije, zaupanja in jasno določenih mej, ki morajo ustrezati obema. Smiselno je, da jasno določiš, kaj si pripravljen tolerirati in kaj ne. Če si nenehno prizadet in nezadovoljen, morda trenutni odnos ni najboljši za tvoje čustveno zdravje.
Pomembno je, da se pogovoriš s punco o svojih občutkih, potrebah in pričakovanjih. To je ključnega pomena v vsakem odnosu, še posebej pa v odprtem razmerju. Povej ji, kako pomembno je zate, da dobiš potrditev in kako njeni odnosi z drugimi vplivajo nate.
Pomembno je, da poskrbiš zase in za svoje čustveno zdravje. Čeprav lahko odnosi ponudijo priložnost za rast in reševanje preteklih vprašanj, ne smejo biti vir stalne bolečine ali tesnobe. Upam, da najdeš pot, ki te bo vodila do sreče in izpolnitve.
Ne pozabi iskati podpore pri prijateljih ali družini. Občutek, da imaš podporo, je ključnega pomena, še posebej v težkih časih.
Držim pesti zate.
Ana Lampret, mag. psihologije