Je normalno da nic ne cutis? Da ne cutis custev in si samo kot nek robot? Ne nujno celi cas ampak tak, kaki dan, al pa kak teden, vcasih se daljse obdobje, potem pa spet za nekaj casa ja in spet ne
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas.
A mi lahko malo več poveš o tem občutku robota? Mislim, da se občasno vsi malo 'izklopimo', predvsem da se zaščitimo in da nam ne pride vse do živega, sploh če smo utrujeni ali zelo pod stresom. Na nas vplivajo tako stresne situacije kot tudi razočaranja v odnosih, šoli, službi, in potem naš sistem občasno ne zdrži več in se malo izklopi. Večina teh stanj je kratkotrajnih, potem se spet sestavimo in lažje zadihamo. Spet začnemo več čutiti. Tako nekako si jaz to predstavljam, če pa mi bolj specifično opišeš ta svoj občutek in situacije v katerih se pojavlja, pa lahko morda malo bolj konkretno opredeliva to, o čem pišeš.
Želim ti lep dan.
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
Am
Amm
Ze kako leto mam daljsa obdobja ko se mi zdi da nic ne cutim. Posledicno se mi zdi zivljenje brezveze in enolicno in da edina stvar ki jo lahko cutim je fizicna bolecina. Zato vcasih ko mi gre to fejst na zivce boksam steno tak da mi zacnejo clenki krvavet, takrat cutim bolecino in se pocutim bolj kot clovek ker nekaj cutim. Al pa tudi ko nisem v tem obdobju in nekaj cutim, so ta custva vedno zelo blaga in se ne razlikujejo med sabo kaj dosti. Opazla sem tudi da ne znam ubesedit kaj cutim. Ne vem kak zgleda npr. zalost, jeza, veselje. In ce me nekdo vprasa kdaj sem zalostna, mu ne znam odgovorit ker nevem kak se takrat pocutim al pa da je to kar takrat cutim zalost. Bolj lahko ugotavlam kaj cutim na podlagi fizicne reakcije - ce cutim napetost, mi gre na jok... Ne vem ce ma napisano ravno veliko smisla, ampak to je najboljse kar sem lahko spravla skupaj.
Uredništvo
Marjetka Gojkošek
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si malo bolj opisala svoje občutke.
Kaj pa se je takega zgodilo v zadnjem letu, da si začela (morda podzavestno) izklapljati občutke? Včasih nas lahko kak dogodek ali situacija tako prizadeneta, da čustva 'zamrznemo', saj mislimo, da če jih bomo čutili, da nas bodo popolnoma preplavila. Fizično bolečino je veliko lažje kontrolirati, pa tudi boli manj, zato bodisi na ta (neustrezen) način sproščamo napetost, ki se je nabrala v telesu ali psihi, bodisi s tem kaznujemo sebe oz. se poškodujemo zaradi tega, kar se nam je zgodilo (občutki krivde). Blaga čustva, ki jih omenjaš, so morda edina, ki jim še dovoliš vsaj malo na površje in vse to je lahko čisto nezaveden proces. Glede na to, da omenjaš povzročanje fizične bolečine, bi rekla, da gre za veliko stisko ali travmo, za katero bi bilo dobro poiskati psihološko pomoč. Prosila bi te, da mi napišeš, koliko si stara, da ti lahko pošljem ustrezne vire pomoči.
Želim ti vse dobro.
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije