Pozdravljeni,
Star sem 14 let, vendar sem (vsaj tako se mi zdi, tudi po pohvalah številnih odraslih) čustveno že veliko bolj zrel, za vsaj drugi letnik gimnazije, zdaj pa sem 9. razred). Imam problem:
- Problem je: kot že omenjeno, sem deveti razred osnovne šole. S sošolci sem se že od nekdaj dobro razumel in imamo dobre odnose. Dobro se razumem tudi z drugimi in paralelke. V zadmjem času, predvsem v devetem razredu, pa mi grejo vsi sošolci in sošolke vedno bolj na živce (to poskušam čim bolj skriti). Zdijo se mi zelo otročji in ne zreli. Veliko se šalijo (in njim se šale zdijo zelo smešne), ampak se mi šale ne zdijo smešne oz. se mi zdijo otročje. Velikokrat imam tudi občutek, da sem veliko pametnejši od njih oz. da razmišljam veliko bolj zrelo. Odlično pa se razumem npr. s prijateljema, ki sta prvi letnik gimnazije. Super se razumem tudi z starejšimi na treningu (vsi so starejši od 15 let). Zanima me ali je to normalno, ker se velikokrat v šoli ( čeprav se prej nisem nikoli) počutim osamljenega in komaj čakam, da pridem domov?
Hvala za pomoč,
Lep pozdrav.
Uredništvo
Špela Brezočnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
takšni občutki so povsem razumljivi. Psihološka zrelost namreč ni pogojena s starostjo, saj se ljudje se razvijamo z različno hitrostjo. Pomaga nam pri spapadanju z najrazličnejšimi življenjskimi preizkušnjami na odgovornejši in učinkovitejši način, razvija pa se na različnih področjih, predvsem čustvenem, intelektualnem in socialnem. Nekateri izmed najpomembnejših kazalnikov zrelosti so na primer razvoj empatije, čustvene regulacije in samozavedanja. Kljub temu, da si v nekaterih vidikih zrelejši od svojih vrstnikov, pa to ne pomeni, da si v primerjavi z njimi več vreden. Obenem me veseli, da imaš tesno stkano socialno mrežo prijateljev izven šole, s katerimi si deliš podobne interese in razmišljanje. Lahko si predstavljam, da ti ta prijateljstva pomagajo pri nižanju občutkov osamljenosti, prav tako pa boš s posamezniki na primerljivi ravni zrelosti lažje stkal globje vezi.
Vse dobro,
Špela Brezočnik, dipl. psihologinja (UN)