Živjo!
Imam problem, ki me zelo muči. Imam novega sošolca zraven katerega moram sedeti. Dve moji sošolki sta vanj on pa je očitno v mene. Sva prijatelja a do njega ne čutim nič vec kot prijateljstva. Kaj naj storim?
ru
rumena_banana
zelo preprosto: NIČ. Na potezi sta tvoji sošolki, hohohooo...
Uredništvo
Nika Verbič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
pišeš, da imaš sošolca, ki si mu všeč, on pa je všeč tvojima dvema sošolkama. Praviš, da do njega ne čutiš ničesar, vseeno pa si želiš ohraniti prijateljstvo. V vaših letih so prijateljstva in simpatije lahko kar zapletene. Pomembno pri vsem tem pa je, da v vsaki situaciji skušamo poslušati sebe – tako pri prijateljstvih, kot tudi pri naših čustvih. Prav tako gre za čas oblikovanja naše identitete, iskanja sebe, sklepanja novih prijateljstev…pri čemer lahko situacija, ki si jo opisala malenkost oteži stvari ter vpliva na samo dinamiko razreda, a to ni nič nenavadnega, se lahko zgodi komurkoli ter kadarkoli (v vsakem življenjskem obdobju).
Poglej, gre za to, da moraš na vsakem koraku ostati zvesta sebi – torej, kaj je tebi všeč, kaj imaš rada, kako se TI počutiš ob drugi osebi…ostalo ni važno. Velikokrat se namreč zgodi tako, da nam je všeč nekdo, ki ga ne moremo imeti ali pa smo všeč nekomu, ki nam zares ni všeč…in s tem ni absolutno nič narobe…je del odraščanja in se zgodi vsakemu.
Gre za neprijetno situacijo, v kateri pravzaprav ne moreš narediti veliko – lahko se edino, v primeru, da se bo sošolec do tebe vedel »vsiljivo«, skušaš z njim pogovoriti. Lahko mu poveš, da ti njegovo prijateljstvo veliko pomeni in da iz tvoje strani ne bo nič več kot zgolj prijateljstvo. Ne rabiš niti na dolgo in široko razlagati, kako se ti počutiš, zakaj ti ni tako všeč ipd., saj je to tvoja stvar. Pri vsem tem skušaj poudariti, da bi vseeno želela ohraniti vajino prijateljstvo. Misliš, da bi to lahko naredila? Če bi potrebovala pomoč pri tem, kako se z njim pogovoriti mi napiši in lahko skupaj sestaviva govor/besedilo.
Kot pa sem omenila, v prvi vrsti moraš ostati iskrena do sebe in se pri svojih čustvih ne ozirati na druge (npr. na prijateljici ali na sošolca) – če do njega ne čutiš nič več kot le prijateljstva, je to čisto v redu. Prav tako bi bilo v redu, če bi do njega nekaj čutila, četudi je všeč tvojima sošolkama…gre za čustva, ki jih ne moremo nadzirati, prav tako ne moremo kar določiti, kdo nam bo všeč in kdo ne. Čustev ne moremo izsiliti – tako pri sebi kot pri drugih. Pravi prijatelji bodo razumeli:).
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala, če pa imaš morda še kakšno vprašanje, se lahko ponovno obrneš name!:)
Lepo bodi in vse dobro ti želim,
Nika Verbič, dipl. psihologinja (un)