S prijateljicami se zadnje čase malo slabše razumemo vse skupaj ampak ena prijateljica se že dva dni vede čudno dela stvari ki jih prej sploh ni delala.Npr malo bolj je odločna oblači se drugače drugače nakazuje uporablja fore od drugih ljudi bolj sili k vsem in se pogovarja zelo radostno. Nevem kaj se dogaja z njo ampak kar naenkraz se vede čudno. Kaj se dogaja z njo?
Hvala za odgovor že v naprej
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če sem te prav razumela, te skrbi vedenje tvoje prijateljice, ki se je v zadnjem času opazno spremenilo. Praviš, da je bolj odločna in se bolj vključuje v družbo. Sprašuješ, kaj je botrovalo tej spremembi.
Zelo težko je vedeti, kaj se dogaja s tvojo prijateljico. Morda bi se rada bolj vključila v družbo in poskuša spremeniti svoje vedenje, da bi to dosegla. V obdobju odraščanja postajajo vse bolj pomembni odnosi z našimi vrstniki, veliko večjo vrednost začnemo pripisovati naši priljubljenosti in vplivnosti. Tvoja prijateljica si morda želi pridobiti na priljubljenosti in je s tem namenom tudi spremenila svoje vedenje.
Pogosto spremenimo svoje vedenje, ko nam nekdo postane všeč. Morda bi prijateljica želela pridobiti pozornost kakšnega fanta in je tako spremenila svoje vedenje, da bi pritegnila njegovo pozornost. Prav tako je možno, da je sprememba njenega vedenja klic na pomoč – v takem primeru je sprememba vedenja precej velika, oseba pomembno spremeni svoj videz in navade. Možnih razlogov za spremembo njenega vedenja je torej veliko. Nekateri vzroki so nedolžni, nekateri pa so lahko vzrok za skrb.
Razumljivo je, da se počutiš zmedeno, ker je prijateljica kar naenkrat spremenila svoje vedenje. Morda te je to tudi oddaljijo od te prijateljice, saj se počutiš, kot da je več ne poznaš.
V kolikor sprememba njenega vedenja posega v vajino prijateljstvo, bi se bilo o tem potrebno pogovoriti. Vljudno lahko pripomniš, da si opazila spremembo v njenem vedenju in jo povprašaš, ali se z njo kaj dogaja. Lahko izraziš, da te skrbi zanjo. V kolikor se o tem ne bo želela pogovarjati, nanjo ne pritiskaj. Poskusi ji biti v oporo in v primeru, da se tovrstne spremembe stopnjujejo, to zaupaj komu od odraslih.
Upam, da ti moj odgovor pomaga postaviti stvari v perspektivo.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije