Zanima me naslednje. Moja sestra ima prijateljico ki jo je spoznala na počitnicah in ta ima mlajšega brata. Ko sta se pogovarjali danes po telefoni ji je ta prijateljica rekla da je njen brat vame, jaz pa ga niti enkrat nisem videla, niti spregovorila nisva nič. Kako je lahko po tem takem zaljubljen vame?
Uredništvo
Zala Žežlina

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena!
Situacija, ki jo opisuješ, je res nekoliko nenavadna, gotovo pa ni redkost. Zaljubljamo se na različne načine, običajno v ljudi, s katerimi imamo nekakšen stik – smo z njimi v prijateljskih odnosih, jih srečujemo na šolskih hodnikih, popoldanskih aktivnostih, se nam nasmehnejo v parku … Zgodi pa se tudi, da se zaljubimo v osebo, s katero nimamo nobenega stika. V tem primeru bi bilo bolje reči, da se zaljubimo v našo predstavo o tem, kakšna ta oseba je. Se ti je, na primer, že kdaj pripetilo, da si po ogledu romantičnega filma še nekaj dni razmišljala o glavnem igralcu in si ga preprosto nisi mogla izbiti iz glave? Ali pa ti je bil všeč kateri od znanih glasbenikov/nogometašev/vplivnežev in si sanjarila o tem, kako bi bilo, če bi on do tebe čutil enako?
Do podobne vrste zaljubljenosti je zelo verjetno prišlo tudi v primeru, ki ga opisuješ. Mogoče je fant, ki je izrazil naklonjenost do tebe, videl tvojo fotografijo ter si na podlagi fotografije v mislih oblikoval predstavo o tem, kakšna oseba si. Ali pa je v sestrinem pogovoru s prijateljico ujel kakšno dejstvo o tebi in je to vzbudilo njegovo zanimanje. Ne glede na to, kaj je do tega pripeljalo, mu je bila predstava, ki si jo je o tebi izoblikoval, tako všeč, da se je vanjo zaljubil. Tovrstna zaljubljenost običajno ne traja dolgo – če z osebo nimamo stika in se na naša čustva ne odzove oz. ne more odzvati, zaljubljenost sčasoma izzveni. Zaljubljenost nas lahko mine tudi takrat, ko o oboževani osebi izvemo kaj več, pridobimo nove informacije in ugotovimo, da se te lastnosti ne skladajo z našimi zaželenimi pričakovanji in zamišljeno podobo. Seveda je mogoč tudi drugačen razplet: takšna zaljubljenost je lahko povod za vzpostavitev prvega stika z osebo in nadaljnjega spoznavanja.
Kaj to pomeni zate? Iz tvojega vprašanja in naslova, ki si ga vprašanju nadela, je razbrati začudenje, nisi pa zapisala, kako se ob tem počutiš. Vabim te, da razmisliš o tem, kakšni občutki so se v tebi vzbudili, ko ti je sestra povedala za tole zaljubljenost. Ti je bilo ob tem prijetno ali neprijetno? Ti je ugajalo, si postala radovedna, se ti je zdela informacija smešna ali odbijajoča… ? Če želiš, mi lahko svoje počutje opišeš in potem skupaj poskusiva ugotoviti, kako naprej. Prav tako lepo vabljena, da prebereš članek o zaljubljenosti na naši spletni strani: https://www.tosemjaz.net/clanki/zaljubljenost/.
Upam, da ti je bil odgovor vsaj nekoliko v pomoč.Vse dobro ti želim,
Zala Žežlina, univ. dipl. socialna pedagoginjaCitiraj