živjo. zadnje čase se počutim čudno. nehala sem jesti cuker, shujšala sem 3 kg. in včasih se sama tepem. na vam zakaj. kar tako. všeč mi je. vse je tako čudno. danes npr. sem v šoli zmagala v igri štrbunk, imeli smo športni dan in smo tekmovali 6,7,8,9 razred punce v tej igri. no in sem zmagala. ampak sem se prej mogla pomerit z eno ajevko(jaz sem b) no in so vsi govoril kok nej zgubim da bo tako najboljš... no in sem jo premagala. potem pa sem mogla še prot najbolj popularni punci na šoli. in itak so prišli zraven še fantje. in vsi so zanjo navijal zame pa sam moji dve bff. pač ko je metala ona so govoril da naj zadane, ko pa sem metala jaz so govoril da naj falim ker si tega itak ne zaslužim al neki. no in pol sem jo premagala. in sem zdaj na prvem mestu. jutri(v petek5.6) bo podelitev nagrad. in imam občutek kot da si tega ne zaslužim. strah me je . sploh nočem it v šolo. PROSIM ČIM HITREJE ODPIŠITE kaj se mi dogaja??? hvala za odgovor
he
hellogirl
zaslužiš si, ne glede na to kaj drugi govorijo je dejstvo da si najboljša in če ti eni drugi tega ne privoščijo je to njihov problem
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V svojem sporočilu si nam zaupala, da v zadnjem času imaš slabo mnenje sama o sebi. Nehala si jesti sladkor in shujšala 3 kg, prav tako si se začela tepsti. V nadaljevanju si opisala tudi dogodek na šoli, v katerem si zmagala na športnem dnevu in so tvoji vrstniki navijali za druge, zate pa sta navijali le tvoji najboljši prijateljici. Na koncu si vse premgala, vendar praviš, da se počutiš, da si tega ne zaslužiš in sploh nočeš iti v šolo.
Najprej bi se osredotočila na opisan dogodek. Kot ti je lepo že odgovorila vrstnica, bi ti najprej želela sporočiti, da si vsekakor zaslužiš nagrado, saj si na tekmovanju zmagala. Predstavljaj si, da je ena izmed tvojih najboljših prijateljic v podobni situaciji, kjer je zmagala na tekmi, kljub temu da so vsi navijali proti njej. Bi si zanjo mislila, da si ne zasluži nagrade? Ali bi morda celo rekla, da si nagrado zasluži še toliko bolj? Pogosto smo ljudje do sebe pretirano kritični in ne verjamemo, da smo v nečem zares dobri, tudi če premagamo vse ostale.
Povedala si, da nočeš iti v šolo in te je strah. Bi mi lahko povedala, česa, natančno, te je strah? Ali je bilo že več podobnih dogodkov na šoli? So te morda vrstniki zbadali? Zanima me, ali je tvoj odpor do šole povezan s tem enim dogodkom, ali je že dalj časa prisoten. Odpor do šole je lahko tudi povezan z učnimi pritiski, slabimi odnosi v razredu ali pa medvrstniškim nasiljem. Iz tvojega sporočila sicer lahko razberem, da imaš dve zelo dobri prijateljici, kar je pomembna informacija, saj to pomeni, da imaš osebo, na katero se lahko obrneš tudi v šoli in se počutiš sprejeto.
Rada bi se pa tudi dotaknila prvega dela tvojega sporočila, kjer si opisala izgubo teže in pretepanje. Povedala si, da se že en čas počutiš čudno. Bi mi lahko opisala ta občutek? Vedenje, ki ga opisuješ, bi se lahko povezovalo z različnimi stiskami, vsekakor pa bi lahko bilo povezano s slabšo samopodobo. S tabo delim povezavo do člankov na To sem jaz, kjer si lahko prebereš več o samopodobi in kako lahko sami prispevamo k temu, da izboljšamo naš odnos s samim sabo. Kljub temu pa me zanima, ali si svoje občutke delila s starši, prijateljicami ali pa katero drugo osebo, ki ji zaupaš? Dobro bi bilo, da se o tem pogovoriš tudi s kom v živo. Na vsaki šoli so zaposlene tudi svetovalne delavke, ki so usposobljene za takšne pogovore, prav tako pa te lahko usmerijo po dodatno pomoč.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj nekoliko pomagala.
Dora Mališ, mag. psihologinja